Ang ultralyd

Vi hadde 5 sist!

Uke:
12
18
3D
Og to på sykehuset pga de trodde han lå feil vei!

Men hva er egentlig tidlig UL? Jeg var i uke 12 og syns det var tidlig men her går jo folk fra 5-9!:p (no affens)

For min del skal jeg ekstra tidlig, uke 6-7, for å slippe å gå til uke 12 før man finner ut at det fikk galt i uke 6-7. Noe som skjedde for meg for et par år sidene
Så det er bare får å se om hjertet har begynt å slå eller ikke.


Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014
 
Jeg har bestilt i uke 10 hos privat klinikk. Syns det er greit å få sett før uke 12, hvis det skulle være noe alvorlig galt med den lille. Har søkt tidlig ul gjennom fast legen også, men vet ikke om jeg får det.
 
Jeg har bestilt i uke 10 hos privat klinikk. Syns det er greit å få sett før uke 12, hvis det skulle være noe alvorlig galt med den lille. Har søkt tidlig ul gjennom fast legen også, men vet ikke om jeg får det.

Da ville jeg ventet til uke 12, hvis du er redd for at noe er galt med fosteret. I mitt første svangerskap varvi på ul i uke10 og fikk beskjed om at alt var fint. Siden vi var ganske bekymret fikk vi ny ul i uke 12, og da fikk vi beskjed om at det var alvorlig kromosomfeil og at fosteret ikke ville overleve svangerskapet. Ikke for å gjøre deg redd, men de kan ikke se alvorlige avvik så tidlig som i uke 10.
 
Da ville jeg ventet til uke 12, hvis du er redd for at noe er galt med fosteret. I mitt første svangerskap varvi på ul i uke10 og fikk beskjed om at alt var fint. Siden vi var ganske bekymret fikk vi ny ul i uke 12, og da fikk vi beskjed om at det var alvorlig kromosomfeil og at fosteret ikke ville overleve svangerskapet. Ikke for å gjøre deg redd, men de kan ikke se alvorlige avvik så tidlig som i uke 10.


De sa ikke noe om det når jeg bestilte time. Får vurdere om jeg vil ta turen tilbake i uke 12 også. For å være på den sikre siden.
 
De sa ikke noe om det når jeg bestilte time. Får vurdere om jeg vil ta turen tilbake i uke 12 også. For å være på den sikre siden.

Som regel er alt bra hvis det er bra i uke 10 altså, så egentlig ikke noe å bekymre seg over :) følte jeg bare måtte si at det kan gå galt likevel, selv om det sies at hvis du har sett hjerte på ul i uke 8-10 så er det mye som skal til for at det ikke skal gå bra :)
 
Back
Topp