Ang ultralyd

AboveandBeyond

Vært her før!
Er så i tvil om jeg skal ta å bestille time til ul nå i uke 11-12. Eller om jeg skal ta 3D senere. Hva ville du ha gjort!
 
Her tar vi både tidlig og 3D tenker jeg..
 
Tok 3D sist, og det var greit det, men tror ikke jeg gidder å bruke penger på det nå hvis jeg tar tidlig. Skikkelig dilemma merker jeg.
 
Vi hadde tidlig og 3d sist. Faktisk to tidlige. Skulle egentlig ikke på 3d, men så ville plutselig sambo det og jeg var ikke vond å be ;-)

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :)
 
Jeg synes det er veldig fint å få en bekreftelse på at alt står bra til der inne ved overgangen fra 1-2 trimester. Da er den mest kritiske fasen over. Da jeg var gravid med jentungen så hadde jeg et stort behov for å se liv i magen før jeg kunngjorde nyheten for alle-og-en-hver-mann. Jeg hadde ikke behov for å få undersøkt nakkefolden. Men hvis du ønsker dette så bør du ta i uke 12, etter som jeg har hørt.

På ordinær ultralyd i uke 19 fikk jeg også se i 3D. Det var ikke det store. Hun var ganske kamera-sjy. Hun lå helt feil for å få bilde av ansiktet. Hadde jeg betalt for denne 3D UL timen så hadde jeg følt meg litt snytt. Har noen erfaring med 3D UL før uke 19?
 
Forrige svangerskap hadde legen min UL utstyr hos seg. Så jeg fikk UL et par ganger før ordinær. Denne gangen har jeg skiftet lege så får ikke samme godene der. Kommer nok til å dra på tidlig UL for å få bekreftet hjerteslag, tenker jeg. Ca uke 10-11..
 
hva er egentlig det store med 3D ul? jeg syns ikke det er så stilig jeg da. men har veldig lyst på tidlig, så tengte og ta det privat
 
Vi var på tidlig ul privat for å se om alt var som det skulle. Vi valgte ikke og ha 3d og har egentlig ikke snakket om det heller, da vi ikke helt så vitsen, i tillegg til at det koster en del..:confused:
Vi var også på ekstra ul på sykehuset i uke 32 og fikk da beskjed om at det var godt vi ikke betalte for 3d. For bilder hadde vi ikke fått, da hun lå for nærme magen min:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Skal på ul først på august for å kunne finne ut hvor langt på vei vi er :) hadde 3D med sistfødte. Fikk det på ordinær ul time. Ville ikke betalt for det da det ikke var stort å se :p
 
Jeg skal nok på tidlig ul rundt uke 8-9. Sist svangerskap var jeg ikke på 3D, men fikk sett litt på sykehuset, så kommer nok ikke til å gå på det denne gangen heller
 
Vi skal ha begge:) Bøir tidlig i uke 6-7, da je hadde SA forrige mnd og er skit-nervøs, og en MA i uke 12 før forrige svangerskap.
Så blir det en tidlig i uke12-13, for p være sikker på at alt er bra.
Også en 3D rund 6 mnd, hadde det med snuppa og det var så fint:)


MA august 2010-uke 12
Store gull født 13.10.2011
SA juni 2013-uke 5
 
Har alt bestilt tidlig ul når jeg er ca 11,5 uker på vei. Og så blir det nok en 3D ultralyd senere
i tillegg til den som man har på sykehuset.
 
Jeg skal på UL på sykehuset siden jeg mistet sist og for å fastsette termin. Da er jeg ca 9-10 uker. Embryoet døde i uke 8 sist, men kroppen gjorde ikke noe med det før i uke 13, så jeg ville ikke ha noe før uke 8.
Vi tok 3D med vesla vår og kommer nok til å ta det nå også. Vi tok det i uke 28 og syns det var kjempe fint :)
 
Jeg hadde garantert valg uke 12 før 3d senere.
 
Her er 3D en del av ordinær ul, så sjekk om det er det der dere bor, så dere ikke får dobbelt opp.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Trur æ kommer til å ta ul mellom uke 12 og 14, gjorde det sist og det va veldig nyttig:)
 
Da har æ bestilt ul i uke 13+6. Ble i midten av september så e jo eeeevig lenge å vente, mn:)


<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3
 
tok Tidlig Ul uke 7, skal tilbake uke 13 så blir 3D bilde senere her :)
 
Vi hadde 5 sist!

Uke:
12
18
3D
Og to på sykehuset pga de trodde han lå feil vei!

Men hva er egentlig tidlig UL? Jeg var i uke 12 og syns det var tidlig men her går jo folk fra 5-9!:p (no affens)
 
Vi hadde 5 sist!

Uke:
12
18
3D
Og to på sykehuset pga de trodde han lå feil vei!

Men hva er egentlig tidlig UL? Jeg var i uke 12 og syns det var tidlig men her går jo folk fra 5-9!:p (no affens)
Ho som æ bestilte tidlig ul hos(spesialist i fødselhjelp og kvinnesykdomma) sir at tidlig ul e best mellom uke 12 og 14, d e da dm ser mest/lettest å oppdage avvik, sykdom osv hos fosteret.


<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3
 
Back
Topp