Ang terminliste

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Det blir utrolig mye jobb når jeg først skal skrive dere på terminliste, så endre termin etter tidlig ul, så endre etter ordinær.
Det er den ordinære ultralyden som gjelder. Sykehuset går ut fra sin termin. Så hva tenker dere om å vente med å endre termin til etter ordinær ul?
Jeg fikk også ny termin på ultralyd i uke 12. Fikk en annen nå i uke 16, og jeg får sikkert en annen termin igjen på ordinær ul. Blir mye unødvendig oppdatering :-)

Last edited:
Unødvendig bruk av tid å oppdatere før oul ja. Vet ikke om det var på terminlisten men inne på juni12 husker jeg vi hadde termindato, samt om vi ventet gutt, jente, eller ikke visste og. Men mulig det sto i en annen oversikt altså...

Det er ikke så mye å gjøre? Er jo bare å flytte på navnet? Pluss at det er jo en del nye som melder seg inn. Skal man ikke få lov å flytte termin om man ønsker det da? Det føler jeg er opp til hvert enkelt i hvertfall.

Det er ikke så mye å gjøre? Er jo bare å flytte på navnet? Pluss at det er jo en del nye som melder seg inn. Skal man ikke få lov å flytte termin om man ønsker det da? Det føler jeg er opp til hvert enkelt i hvertfall.
De skal jo flyttes, men fortløpende etter OUL....;) Kan ikke tenke meg flertallet er inn og ser på den oversikten i hytt og pine. Og alle andre terminerr blir jo evt bare midlertidig uansett frem til den ordinære...Så jeg skjønner igrunn TS som ikke er gira på å gjøre dette dobbelt opp....:)

De skal jo flyttes, men fortløpende etter OUL....;) Kan ikke tenke meg flertallet er inn og ser på den oversikten i hytt og pine. Og alle andre terminerr blir jo evt bare midlertidig uansett frem til den ordinære...Så jeg skjønner igrunn TS som ikke er gira på å gjøre dette dobbelt opp....:)

Men dette er jo opp til hvert enkelt? Eller? Hvis man har behov for det så ser jeg ikke at det må være ett problem? Det er ikke snakk om 50stk bytter hver dag? Kanskje 10 i uken?

Skjønner begge to!
Det viktigste er å få inn de nyankomne tenker jeg, og det har vært flere av dem enn de som vil bytte termindatoen, og når man først er inne og redigerer listen tar det ikke så mye ekstra tid å flytte et par stk også ;) har selv holdt meg til menstermin hele veien da, selv om jeg egentlig ble flyttet i uke 8 med et par dager :)

Last edited:
Enig jeg :)

Men dette er jo opp til hvert enkelt? Eller? Hvis man har behov for det så ser jeg ikke at det må være ett problem? Det er ikke snakk om 50stk bytter hver dag? Kanskje 10 i uken?
Det er vel ikke så viktig å endre terminen for evnt to uker, for så å endre endelig etter oul? Det blir faktisk litt ekstra. Det er ikke bare å endre, man skal huske nick,hvordan det skrives og til hvilken dato. Man skal huske om nikcket skal fjernes, skrives inn eller endre dato, og evnt fra hvilken til hvilket. Når du har et noen nick å endre må man fly frem og tilbake fra første til siste side for å se hvem, hvordan og hva som skal gjøres. Noen ganger setter jeg meg ned med penn og papir fordi det er lettere. Da syns jeg det er unødvendig å skulle endre termin etter tidlig ul når man vet det kun er for et par uker frem til oul.
Nå var det forsåvidt noen andre som ville ta over ansvaret for terminlisten, så da kan det jo være ho syns det er helt greit å endre på termindato før folk har vært på oul.

Det er vel ikke så viktig å endre terminen for evnt to uker, for så å endre endelig etter oul? Det blir faktisk litt ekstra. Det er ikke bare å endre, man skal huske nick,hvordan det skrives og til hvilken dato. Man skal huske om nikcket skal fjernes, skrives inn eller endre dato, og evnt fra hvilken til hvilket. Når du har et noen nick å endre må man fly frem og tilbake fra første til siste side for å se hvem, hvordan og hva som skal gjøres. Noen ganger setter jeg meg ned med penn og papir fordi det er lettere. Da syns jeg det er unødvendig å skulle endre termin etter tidlig ul når man vet det kun er for et par uker frem til oul.
Nå var det forsåvidt noen andre som ville ta over ansvaret for terminlisten, så da kan det jo være ho syns det er helt greit å endre på termindato før folk har vært på oul.

Det var meg det ;) det er greit for meg at man har forskjellig syn på ting :) ordner ny oul liste om noen dager jeg da.

Uansett så blir det vel ikke så mange nye oppdateringer/endringer nå siden det straks begynner å renne inn oul-terminer. Og iløpet av februar vil vel den endelige terminlisten være ganske fastsatt:)

Det er nettopp det skal skal skje, og den vil jo bli oppdatert etterhvert som vi har hatt oul ;)
Men da blir det jo ikke noe problem, for da skriver jo folk seg bare opp når de har vært der? Var dette bare for å påpeke det kanskje? Gravidhjernen min er ikke helt med...

Back
Topp