Ang te og koffein

Grønn te urtete og koffein bør man unngå eller redusere. Veldig mange urter som kan øke abortfaren. Utrolig kjipt at jeg ikke liker fruktte. :p skal se om jeg ikke finner noe drikkbart på helsekost. Kanskje ammeteen kan brukes som gravid. Den er ikke så verst. Synes faktisk det er tryggest med noen kopper svart te nå.

Te er jeg avhengig av, så jeg tror jeg skal ta meg en tur på helsekosten og spørre om de har noe de vet er ok:-)

Her kommer et (sikkert!) kjempe dumt spørsmål.
Er det koffein i iste? Står ingenting om det på boksen. Vi har sånn kaffemaskin som vi kan lage iste osv..står ingenting. Men det er jo te?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Her kommer et (sikkert!) kjempe dumt spørsmål.
Er det koffein i iste? Står ingenting om det på boksen. Vi har sånn kaffemaskin som vi kan lage iste osv..står ingenting. Men det er jo te?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Mest sannsynligvis så er det koffein i :) Og det var ikke et dumt spørsmål :)

Skrevet i avslappet stilling

å? er dette seriøse greier? eller er det noe av det litt mer «overhysteriske» greiene? :) ikke noe frekt altså, men det sies så mye om gravide og kosthold, og det er jo ikke alt det er like godt hold i..:) jeg har drukket både kaffe og red bull jeg.. i alle tre sv.skapene.. ikke i mengder, men inni mellom.. :) (og nei, jeg sier ikke at det er helt ok bare fordi det har gått fint meg meg) :)

Det er mye frem og tilbake i forskning ang. dette. Men jeg personlig vil unngå alt som kan skade lille spiren min. Så får andre gjøre det de vil.

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡

Hvis du leser kostholdsråd for gravide så vil du se det der ViErEtt :)

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

å? er dette seriøse greier? eller er det noe av det litt mer «overhysteriske» greiene? :) ikke noe frekt altså, men det sies så mye om gravide og kosthold, og det er jo ikke alt det er like godt hold i..:) jeg har drukket både kaffe og red bull jeg.. i alle tre sv.skapene.. ikke i mengder, men inni mellom.. :) (og nei, jeg sier ikke at det er helt ok bare fordi det har gått fint meg meg) :)

Du kan lese om anbefalingene på matportalen.no. Der står det at man skal være forsiktig med koffein. Det er også slik at grønn te i mengder hemmer opptak av folat, og folat er viktig for å forebygge nevralrørsdefekter ryggmargsbrokk. Dette er det også forsket på. Urter er blitt brukt i årtider som abortfremprovoserende og for å fremme menstruasjon. En del av disse skal man holde seg unna. Noen er trygge etter 1 trimester og noen er bra helt på slutten for modning og er risestimulerende. Tror man må bruke en del av disse urtene før det blir farlig, men vanskelig å gi eksakt hvor mye man kan drikke. Urtete kan være ganske potent og inneholde en del.

Håper det ga deg litt mer info om potensielle skadevirkninger. :)

Back
Topp