Ang te og koffein

dollymama

<3Mai2015<3
Tilgangsansvarlig
VIP
Septembermødre <3
Aprilbarna`15
Nå har jeg stått å lest på hver eneste te pakke i butikken tror jeg. Og det står faktisk ikke på en eneste av pakkene at de inneholder koffein?? Hvorfor gjør det ikke det? Å hvordan skal jeg da klare å finne en uten koffein når ingen er merket???
Frustrert!! Hehe..

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Nå har jeg stått å lest på hver eneste te pakke i butikken tror jeg. Og det står faktisk ikke på en eneste av pakkene at de inneholder koffein?? Hvorfor gjør det ikke det? Å hvordan skal jeg da klare å finne en uten koffein når ingen er merket???
Frustrert!! Hehe..

De skal være merket dersom de er koffein fri. Du må mest sannsynlig på helsekost butikker for å finne...men som flere sier så er det ikke bare koffeinet som kan være skadelig. Masse urter i te som man må være forsiktige med. Det tryggeste er nok å drikke frukt te for der er det vel minimalt med urter tror jeg (Nype te i vanlige butikker). Helsekosten har noen som er ganske gode etter min smak ;-) Har ikke lest innholdslisten, men har drukket den i to sv.skap uten problemer.

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡

Vedlegg

• 1409469788341.jpg
    1409469788341.jpg
    58,3 KB · Visninger: 30
Okay, jeg liker godt den som heter 4 red berries eller noe sånn. Men den er det jo da kodmffein i.. skal ikke være lett dette :P

Men et par kopper te for dagen går nok helt fint altså ;-)

♡Liten spire 2015♡

Men et par kopper te for dagen går nok helt fint altså ;-)

♡Liten spire 2015♡
Joda men ikke når jeg drikker kaffe også:) tenkte luksom jeg kunne drikke kvoten med kaffe også kunne jeg hatt koffein fri te for resten :) må nok finne meg en helsekost!

Var ikke så lett det der med så mange "feil urter" også. Har masse god PUKKA te med anis, fenikkel osv. Men tydeligvis skal man ikke drikke det heller? Da blir det bare fruktte da.

Løv har endel teer som er koffeinfrie og virker trygge. Slik jeg har forstått er det medisinsk dose man ikke skal få i seg av endel urter og d skal mye til å komme opp i det ved å drikke en kopp te eller to om dagen. Holder meg likevel unna pukka siden det er så mange ulike urter der. Ellers har jo grønn og hvit te mindre koffein enn sort:)

Løv har endel teer som er koffeinfrie og virker trygge. Slik jeg har forstått er det medisinsk dose man ikke skal få i seg av endel urter og d skal mye til å komme opp i det ved å drikke en kopp te eller to om dagen. Holder meg likevel unna pukka siden det er så mange ulike urter der. Ellers har jo grønn og hvit te mindre koffein enn sort:)
Grønn te bør mann ikke drikke i første trimester fordi det hemmer kroppens opptak av folsyre!

♡Liten spire 2015♡

Akupunktøren min mente det gikk greit med en kopp grønn te om dagen, kommer kanskje anpå hvor lenge man har tatt folsyre i forkant av graviditeten.

Skal visst inke drikke kamille te heller :-/

♡Liten spire 2015♡

*ikke

♡Liten spire 2015♡

Ammeteen som du får kjøpt på helsekost drikker jeg (synes den er så god), den er jo helt naturlig;)

Er vel ikke så mye koffein i te vel? Her går det i koffeinfri pulverkaffe

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
De sier at du ikke bør drikke mer enn 1-2 kopper kaffe om dagen eller 3-4 kopper te.. så kan jo ikke være så lite koffein i te med tanke på at de ikke anbefaler å overskride det...

Huff a meg, syns det er så mye styr med alt man ikke kan og ikke bør drikke og spise. Jeg tenker at så lenge man har måtehold på te og kaffe så går det helt fint! :)

Da er vel å kjøpe "fersk" te det smarteste? Eller inneholder det også koffein kanskje?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

huh? ikke drikke PUKKA teen?
vet at det er stoffer i te som er 'i slekt' med koffein.. er nok derfoe det anbefales lite inntak av te

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Nei, masse urter som ikke er bra for gravide :-/ Så er ikke bare koffein som er bad.

♡Liten spire 2015♡

Okay, jeg liker godt den som heter 4 red berries eller noe sånn. Men den er det jo da kodmffein i.. skal ikke være lett dette :P

Du finner helt klart en ny favoritt på helsekosten :) De har flere som smaker som 4 red berries, men som er uten koffein :)

Skrevet i avslappet stilling

Back
Topp