Ang sen hcg stigning...

Hepe

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Februarlykke 2022❄️
Noen som har hatt sen hcg stigning, det det har gått bra?? Tok en hcg prøve 5+5 som var 3700, og en 6+3 som var 5400. Ikke mye på 5 dager. Fikk mld av legen, og hun sier den stiger som den skal... Skal jeg stole på det? Den har jo ikke doblet seg slik den skal syns jeg??
 
Hva skjedde? Rart legen sier at det er bra da...

Vart MA her. Huska ikkje talla men det var ikkje fordobla seg på 4 dager.

Tror du skal ringe lege og få tidlig UL for du får ikkje dei talla til og stemme. Og få ny hcg test igjen.
Har lest om ei som hadde dei dårlige hcg tall og det gjekk bra.Krysser og håper for deg.
 
Jeg blødde og var usikker så dro til legenJeg har veldig sen hcg stigning. Husker ikke helt men mener jeg hadde 400 i uke 5.
 
Last edited:
Vart MA her. Huska ikkje talla men det var ikkje fordobla seg på 4 dager.

Tror du skal ringe lege og få tidlig UL for du får ikkje dei talla til og stemme. Og få ny hcg test igjen.
Har lest om ei som hadde dei dårlige hcg tall og det gjekk bra.Krysser og håper for deg.
Har bestil tul når jeg er 7+6, men lurer på å gå før... Men tror legen ville sagt, hvis det ikke så bra ut. Hun sa bare på mld at hcg stiger som det skal. Så stoler det
 
Dessverre dårlig erfaring med det. Steg fra 4700 til 5700 på 2 dager... var en MA her dessverre :( Men dette var når jeg skulle være 7 uker da. Kanskje mer normalt så tidlig som 5+5?
 
Jeg husker ikke tallene mine. Men jeg hadde sen stigning med gutten min.
 
Jeg hadde riktig stigning, altså dobling på 48t, men lå lavt i verdi. Endte med SA 5+4.

Håper du er en av de som bare produserer tregt :)
 
Når nivået er over 1200 er doblingstiden fra 72 timer. Husker ikke tallet i andre enden.
31-72timers doblingstid er inntil nivået når 1200.
Møtte i sommer en gynekolog som sa det fint kunne gå bra både med dårlig/langsom stigning og fall i hcg-nivå.
Etter 6 uker er UL bedre redskap enn hcg-målinger.
Lykke til

Jeg foretrekker å bruke denne kurven
IMG_8161.jpg
 
Takk for fint svar[emoji173]️ Får satse på at det gjelder meg også. Ville helst gått til ul igår[emoji5] Men mannen min syns vi skal vente til vi skal på timen jeg bestilte når jeg er 7+6[emoji846]
 
Tror de færreste menn opplever denne panikken på samme måte som oss...
Du må kjenne på hva du føler er ok/kan gå.
 
Takk for fint svar[emoji173]️ Får satse på at det gjelder meg også. Ville helst gått til ul igår[emoji5] Men mannen min syns vi skal vente til vi skal på timen jeg bestilte når jeg er 7+6[emoji846]

Hvordan gikk det? Om du fortsatt ser dette:p
 
Må bare skrive her, selv om dette er flere år siden, tilfelle flere googler som meg. Hcg til meg steg skyhøyt en gang jeg hadde MA. Det hele stoppet opp før uke 5, man kunne bare se plommesekken i uke 7, likevel fortsatte hcg å stige som normalt, nesten høyere enn normalt faktisk. Men så da jeg var 9 uker ca, så begynte det å dale. Min opplevelse et at man aldri kan stole på noe som helst...
 
Last edited:
Back
Topp