ORIGINAL: Kal-El
Mens vi er inne på det med smileys og utropstegn. Tekst er egentlig et dårlig/begrensende medium i forhold til tale. F.eks en nevnte tidligere i tråden at jeg virker arrogant - men se på det slik:
I virkeligheten er jeg beskjeden, lavrøstet og avslappet når jeg snakker. Man får allikevel et inntrykk av personligheten min (som er alt annet enn arrogant) gjennom kroppsspråket mitt / andre steder enn gjennom hva som kommer ut av munnen min. Tekst er et begrenset medium som dårlig lar seg kombinere med min personlighet, da fremstår det som kynisk/arrogant i stedet ofte.
Hvis jeg skulle brukt smileys for å poengtere at jeg er f.eks avslappet ([8D]) hele tiden, ville jeg fremstått som alt annet enn beskjeden, noe jeg er når jeg snakker om emner som ikke har med tull/spøk å gjøre. Det er kun når jeg tuller at jeg ikke er beskjeden og lavrøstet (og da bruker jeg ofte både smileys og utropstegn).
Jeg tror veldig få for utrykt personligheten sin / sitt sanne ansikt via tekst/forum, og de som prøver frenetisk å få frem personligheten sin via overdreven smileys/utropstegn fremstår da ofte som helt annerledes (halvgale i mine øyne) enn hvordan de egentlig er i virkeligheten.
Ah.. Det føler jeg også hele tiden. Hvis jeg hadde snakket med folk i virkeligheten, hadde de nok sjelden oppfattet meg slik som de pleier å gjøre her.