ang permisjon

Lycke<3

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Septembermødre <3
MÅ jeg ut i permisjon 3 uker før termin?

eller kan jeg forsette å jobb til f.eks 1 uke før,  så lenge formen min tilsier det da...

Så vidt jeg har skjønt formuleringen til nav, så må du ut i permisjon 3 uker før termin.

Tusen takk for svar:)
Det var det jeg "fryktet"...

Ja, du må ut i permisjon 3 uker før termin! Føder du før mister du disse ukene..

Du må ikke, men jobber du, vil du miste de tre ukene og de vil heller ikke telle med på opptjeningen til foreldrepenger.

Bymusa skrev:
Du må ikke, men jobber du, vil du miste de tre ukene og de vil heller ikke telle med på opptjeningen til foreldrepenger.

Stemmer som bymusa sier.. Hvorfor vil du jobbe lengre? Om det er for å opptjen rettigheter så hjelper det jo ikke uansett..

Pearl skrev:
Bymusa skrev:

Stemmer som bymusa sier.. Hvorfor vil du jobbe lengre? Om det er for å opptjen rettigheter så hjelper det jo ikke uansett..

Fordi jobben er et vikariat som varer 2 uker lenger fra permisjonsstart...

Ilvina skrev:
Pearl skrev:
Bymusa skrev:

Skjønner fortsatt ikke hva poenget er med å jobbe?? Fint at du er en oppofrende arbeidstaker, men det er jo bedre for arbeidsgiver at det er litt mer forutsigbarhet - om du sier du skal jobbe de 2 siste ukene men føder før termin eller blir dårlig så setter du jo arbeidsgiver i en knipe fordi han da mangler folk.. Bedre for arbeidsgiver å vite at du går ut i permisjon 3 uker før termin slik det er vanlig så kan han planlegge etter det...

Pearl skrev:
Ilvina skrev:
Pearl skrev:
Bymusa skrev:

Skjønner fortsatt ikke hva poenget er med å jobbe?? Fint at du er en oppofrende arbeidstaker, men det er jo bedre for arbeidsgiver at det er litt mer forutsigbarhet - om du sier du skal jobbe de 2 siste ukene men føder før termin eller blir dårlig så setter du jo arbeidsgiver i en knipe fordi han da mangler folk.. Bedre for arbeidsgiver å vite at du går ut i permisjon 3 uker før termin slik det er vanlig så kan han planlegge etter det...

Greia er det at jeg får ikke vikariatet hvis jeg må ut i permisjon da, for vikariatet varer 2 uker lenger. Så sjefen sa hvis jeg kunne jobbe 2 uker lenger var jobben min...ble jeg dårlig eller tidlig fødsel, så fikk han ta problemet da. Så vil ikke akkurat si at jeg setter noen arbeidsgiver i knipe....

Ilvina skrev:
Pearl skrev:
Ilvina skrev:
Pearl skrev:
Bymusa skrev:

Greia er det at jeg får ikke vikariatet hvis jeg må ut i permisjon da, for vikariatet varer 2 uker lenger. Så sjefen sa hvis jeg kunne jobbe 2 uker lenger var jobben min...ble jeg dårlig eller tidlig fødsel, så fikk han ta problemet da. Så vil ikke akkurat si at jeg setter noen arbeidsgiver i knipe....

Da kan du jo bare si at du vil jobbe dersom det ikke kommer noe i veien. Det virker som om alle vil ha deg til å ta hele permisjonen, men dersom du ØNSKER det og er i stand til det så er det ingenting i veien for å starte permisjonen et par uker senere. Det er bare det at du må ta ut 3 uker før termindatoen og tar du bare 1 så får du ikke de to andre. De som føder for tidlig får det likeens.
Jeg forstår veldig godt at du ønsker dette vikariatet og så lenge du ikke lover noe du ikke kan holde så synes jeg at du godt kan gjennomføre dette. Men ikke forplikt deg til noe! Mye kan skje!

Back
Topp