Ang pedofili

ORIGINAL: komli87

ORIGINAL: Gothia

En ting er å ha meninger om pedofile, men syns kansje du bør ha litt grunnlag for å si det du gjør.
Kansje du bør lese litt om hva en pedofil er. Finne ut litt mere før du kommer med slike kvasse uttalelser som at de bør drepes.

Eg syns det, så sånn e det med den saken.,

Oj det var voksent. Du MÅ jo ha grunnlag for å mene slik du gjør. Ha kunnskap om hva du diskuterer eller la være.

De tenne på barn og burde drepas.
Alle forgripe seg, bare ikkje alle som bler tatt!

SÅ DET SÅ

Pedofile OVERGRIPERE ja. De burde brennes, men det burde heterofile/homofile overgripere også. Selve det å være pedofil gjør en ikke til kriminell. Det er når man blir overgriper at man kan kalle de kriminell.

ORIGINAL: Tamiria

ORIGINAL: siljegulli

Ikke så veldig opplyst er vi?
Alle forgriper seg? Seriøst??

Ja

Hvordan kan du vite det? hvilken seriøs kilde har du som støtter opp om ditt utsagn, bortsett fra hva du selv tror?

Nesten som andre har ein seriøse kilde som seie at mangen ikkje jørr det? Kordan kan de vida det?

Nei, eg meine det. Så sånn e det bare.
Le og mein ka dokk vil.
Den meiningen tar eg med meg i gravå.

En ting er å ha meninger om pedofile, men syns kansje du bør ha litt grunnlag for å si det du gjør.
Kansje du bør lese litt om hva en pedofil er. Finne ut litt mere før du kommer med slike kvasse uttalelser som at de bør drepes.

Eg syns det, så sånn e det med den saken.,

Oj det var voksent. Du MÅ jo ha grunnlag for å mene slik du gjør. Ha kunnskap om hva du diskuterer eller la være.

Folk her skrive jo at det e ein legning, någe det ikkje e.
Det e ein sykdom.

Ein uhelbredelige sykdom.

ORIGINAL: Vugge

Meningene dine og fakta er to forskjellige ting..

Uff.. Noen har så gjennomtrekk..[&:]

ok

Ja

Hvordan kan du vite det? hvilken seriøs kilde har du som støtter opp om ditt utsagn, bortsett fra hva du selv tror?

Nesten som andre har ein seriøse kilde som seie at mangen ikkje jørr det? Kordan kan de vida det?

Le og mein ka dokk vil.

Du kan mene hva du vil, men ikke fremstill dine meninger som om det skulle være sannheten.[;)]

Ja

Le og mein ka dokk vil.

Du kan mene hva du vil, men ikke fremstill dine meninger som om det skulle være sannheten.[;)]

Sama med dokkor andre [;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)]

De tenner på barn.... Vet alt om det. Har opplevd det.

Ja

Le og mein ka dokk vil.

Sama med dokkor andre [;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)]

Det jeg har skrevet om tema er ikke min personlige mening, men fakta fra lærbok som er bygget opp på mye forsking ol.[;)]
Hvorvidt alle som er pedofilie vil forgripe seg på barn har jeg ikke utalt meg om i det heletatt, fordi det vet jeg bare ikke. Har bare forklart litt kjapt hva pedofili er, ut i fra fakta som står i lærebøkene som brukes på utdannelsen jeg holder på med.(Høyskole) Vil si det er ganske seriøse kilder jeg kan henvise til.[:)]
Hva min personlig mening om pedofile er, ja det er en helt annen sak.[;)]
Tror de aller fleste er enig i at overgrep mot barn ikke er akseptabelt, det er ikke akseptabelt å leve ut sine følelser/lyster med denne parafilien, slik det kan være med andre parafilier.

ORIGINAL: Helene Burugle

Å være pedofil betyr IKKE at man må ha ha hatt seksuell omgang med barn nei. Hvis man gjør det er man pedofil OG en overgriper.

Pedofile tenner på barn. Og forelsker seg i barn. Men det finnes de pedofile som nekter å gjøre noe med legningen sin, da de vet at det er helt og holdent galt. Leste om en mann som flyttet langt pokkers ut i voll uten internett og alt for å forhindre at han gjorde noe ulovlig.

Pedofili er en legning. Ikke noe man bestemmer seg for at man blir. Som heterofili og homofili. Bare at pedofili er grusomt, selvfølgelig.

Sign!

Jeg kan heller ikke fatte og begripe at noen kan tenne på barn, men det er da slik at noen gjør det... Jeg har i hele mitt liv ment at det bør være en større åpenhet og aksept for pedofile, og kanskje også et hjelpeapparat, for det tror jeg ville hjulpet noen av overgriperne med å få hjelp slik at vi kan unngå overgrep.
Da dette er sagt, og selv om jeg vet det er STOR forskjell mellom en som er pedofil og en som er en pedofil overgriper, så hadde jeg aldri i livet latt barnet mitt omgås en jeg hadde visst var pedofil uten at det var noen andre voksne til stede...[&:] Jeg sier jo litt i mot meg selv, men barnet mitt er hjertet mitt... På den måten er det jo forskjellig fra homofili, hetrofili, bifili osv, fordi det er barn inne i bilde, som ikke har begreper om hva dette gjelder...

ORIGINAL: mammaa

http://sexologi.no/

Trodde det var mer info på siden deres.. Derfor jeg linka dit.. Men vet de gjør veldig mye bra jobb for de med seksuelle problemer. også de som har blitt utsatt for overgrep..

Å være pedofil betyr IKKE at man må ha ha hatt seksuell omgang med barn nei. Hvis man gjør det er man pedofil OG en overgriper.

Pedofile tenner på barn. Og forelsker seg i barn. Men det finnes de pedofile som nekter å gjøre noe med legningen sin, da de vet at det er helt og holdent galt. Leste om en mann som flyttet langt pokkers ut i voll uten internett og alt for å forhindre at han gjorde noe ulovlig.

Pedofili er en legning. Ikke noe man bestemmer seg for at man blir. Som heterofili og homofili. Bare at pedofili er grusomt, selvfølgelig.

Sign.. Bortsett fra at jeg ikke tror jeg kjenner noen som er det. Man er ikke maktesløs som pedofil. Man ER ikke sin legning og man velger å utøve/ikke utøve den.

Ja

Jeg tror hun svarte ja til at hun ikke var så veldig opplyst.

ORIGINAL: Miriel

Ja

Jeg tror hun svarte ja til at hun ikke var så veldig opplyst.

Då tror du feil.

Og ja, som de andre sier, det finnes mange pedofile som ikke forgriper seg på noen, og ikke skader andre på noen måte. Og det finnes pedofile som voldtar barn. På samme måte som det finnes hetrofile og homofile som voldtar andre, selv om de fleste ikke gjør det.
Selv om de tenner seksuelt på barn, betyr ikke det at de er fullstendig blottet for sympati og medmenneskelighet, de blir ikke hjerteløse og ondskapsfulle for det. De fleste skammer seg over det, og skjuler det. Jeg synes synd på dem, tenk så fælt det må være da. Man kan ikke styre følelsene sine, men man kan styre hva man gjør.

Og det er nok også mange av de som faktisk forgriper seg på barn som ikke egentlig er pedofile. Altså at de ikke i utgangspunktet tenner på barn, men at de heller er maktsyke galninger, og barn er enklere å voldta, eller andre slike syke grunner.

Pedofili er en legning. Ikke noe man bestemmer seg for at man blir. Som heterofili og homofili.

Synes egentlig litt synd i de jeg, de kan jo faktisk ingenting for det - med mindre de følger lystene selvfølgelig, da kan de godt brenne for min del!

Jeg tror også det er en legning, men at det blir kalt en sykdom i og med at det er en "negativ legning" og noe som ikke er godkjent... Æsj, huff... Må være helt forferdelig å tenne på små barn og samtidig vite at det er så utrolig galt, men ikke kunne gjøre noe med det! [&:]

Back
Topp