Ang. PCOS..

MammaMreel

Betatt av forumet
Junibarna 2015
I april i fjor fikk jeg beskjed om at jeg hadde pcos etter å ha vært hos gynekologen (hadde vært uten mens i flere mnd). Fikk jo da beskjed om at det kom til å bli vanskelig å bli gravid... Mensen kom tilbake nå etter nyttår, men ganske uregelmessig.. Men endelig nå satt spiren :D mener jeg har lest et sted at de med pcos har krav på tidlig ul? :) Burde jeg kreve det når jeg skal på første kontroll til lege i morgen?

Jeg har pcos, og har måttet ha behandling for å få spiren til å sitte. Da ble jeg tilbudt tidlig ul av gyn. Vet ikke om dette er noe du har krav på uansett, men luft det for legen du :) Hvis du uansett ønsker, kan du bestille via privat gyn

Fikk hos gynekologen pga pergo!
Ett tips er å melde deg på forskningen på pcos og metformin i svangerskap då får du mange gode ul timer og kjempe god oppfølging:)

Jeg har pcos, men har ikke hørt noe om at vi har krav på ekstra ultralyd. Skal jammen høre med fastlegen min på fredag, for det hadde vært kjekt med en i uke 12:)

I april i fjor fikk jeg beskjed om at jeg hadde pcos etter å ha vært hos gynekologen (hadde vært uten mens i flere mnd). Fikk jo da beskjed om at det kom til å bli vanskelig å bli gravid... Mensen kom tilbake nå etter nyttår, men ganske uregelmessig.. Men endelig nå satt spiren :D mener jeg har lest et sted at de med pcos har krav på tidlig ul? :) Burde jeg kreve det når jeg skal på første kontroll til lege i morgen?

Eg snike fra Mai :) Men har sjøl PCO. Blei gravid uten å prøve, nåkke som er heilt sinnsjukt. Eg har lest at man har økt risiko gjennom svangerskapet, men har ikkje fått beskjed om at eg har rett på tidlig ultralyd :) Men i og med at man har økt risiko, kan det jo hende legen din vil henvise deg uansett?

Ditta PCO studiet har eg fått tilbud om å vere med på. Det er veldig omfattande og tett oppfølging :) Så viss du bor nært en av plassane dei holde på med det, og har tid til det - ville eg nok deltatt :) Dei skal finne ut om metformin redusera risikoen for blant anna seinabort, for tidlig fødsel og dødfødsel :) Pluss dei sjekka alt anna!

Takk for svar alle sammen:) Ja skal ta det opp med legen i morgen:) Får jeg tilbud om den forskningen skal jeg jammen være med;) Leste også i går at man kan ha økt risiko for svangerskapsdiabetes.. Men får tenke positivt, å høre hva legen sier i morgen:)

Takk for svar alle sammen:) Ja skal ta det opp med legen i morgen:) Får jeg tilbud om den forskningen skal jeg jammen være med;) Leste også i går at man kan ha økt risiko for svangerskapsdiabetes.. Men får tenke positivt, å høre hva legen sier i morgen:)
Hvis du er overvektig i tillegg så vil du vel få glukosebelastnings tester for å sjekke dette med svangerskapsdiabetes. Jeg tror dette er noe vi overvektige må ta nå. Tok det selv i siste svangerskapet i 2008 fordi jeg var på adi-pol på Riksen (overvektige gravide). Venninna mi utvikla svangerskapsdia da hun gikk gravid sist.

Back
Topp