Ang navnet Matheo...

Fint navn det, men jeg liker Matheus bedre egentlig..
Sikkert fordi jeg kjenner en supersøt gutt som heter det[8D]

Synes det er kjempe fint :)
Men skjønner at du føler du må "forsvare" det av og til...
Sønnen min heter Eron Madeus, så må "forsvare" av og til jeg også ;)

ORIGINAL: T09

syns det er et kjempe fint navn [:D]

Jeg synes det er et fint navn jeg :)
Men føler det blir litt sånn som passer til barn da, men ikke når de blir eldre :P Tenker alltid sånn hvordan høres det ut med "onkel" foran og sånne ting ;P

Synes det er kjempe flott og vurderer det til neste unge ;)

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Sjakkruta

Kjenner et par IRL som har sønner (rundt 1 år) som heter det, men visste ikke at det var populært før jeg kom inn hit. Synes navnet er helt ok, men litt for "oppbrukt" til at jeg kunne ha valgt det selv [:)] Minner meg av en eller annen grunn om Bibelen også [8|][8D]

Synes ikke det er så oppbrukt, men det var kanskje ikke slik du mente[:D]
Du søkte på mannsnavnet: Matheo

Det er 227 menn som har Matheo som første fornavn.
Det er 189 menn som har Matheo som eneste fornavn.

På barnimagen sin navneguide står det at det er 85 Matheoer i Norge. Den lista kan ikke være helt oppdatert......

Men noen mener oppbrukt og andre mener spesiell. Artig kombinasjon [8D]

Jeg har ei jente som heter Mathea:) synes det er nydelig, liker faktisk bedre Matheus bedre enn Matheo til gutt:)

Småen her heter Matheo til mellomnavn.
Det er spansk/italiensk form for Matteus (matheo er italiensk, mateo er spansk eller var det omvendt.. og så er det jo Matteo og.. *ble forvirret i mitt eget hode nå[8D]).
Det betyr "gave fra Gud".. Går jo ikke ann å bli vakrere enn det, spør du meg!

Har hørt det utenfor BV, og jeg fikk ikke navneideen her inne.

syntes Matheo er super fint[;)]

var mange reaksjoner her og, men stort sett bare positivt, noen måtte liksom bare tygge litt på det....
for meg var det og litt som dere andre sier, jeg er så veldig vandt med navnet fra tidligere at jeg ble litt paff over at det var så "uvanlig"

Jeg liker navnet,og vet om folk utenfor bv som bruker det...meeeeen oppbrukt allerede.

Iallefall når 4 jenter fra ungdomskolen har det på sine gutter,2 arbeidskolegaer og ei veninne...

ORIGINAL: Løvemamma83

Fint navn[:)]

1 fødte heter Mathea, hadde det blitt gutt hadde det blitt Matheo[:)]

ORIGINAL: Lisemor_

Jeg syns også det er nydelig Derfor valgte vi det.. [:)][:)] Syns bare det er så kjipt å måtte forklare sånn hver gang.. (Og nesten forsvare.. [&o])

Samme her [;)]

ORIGINAL: Marilu

ORIGINAL: Lisemor_

Jeg syns også det er nydelig Derfor valgte vi det.. [:)][:)] Syns bare det er så kjipt å måtte forklare sånn hver gang.. (Og nesten forsvare.. [&o])

Samme her [;)]

Samme her [:)] Og, Marilu, litt morsomt, for jeg ser at barna våre heter akkuratt det samme. Her er eldstemann på seks, Adrian, og minstemann på halvannet heter Matheo [;)]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Jeg synes det er veldig fint, og har hørt det utenfor bv også.

ikke ofte,men kjenner 2-3stk som har kalt ungen for Matheo

Nja, ikke noe jeg hadde valgt.. Men syns ikke det er stygt.. kanskje sammensatt av to navn, men hva med carosander, nathaniel, caspian feks.. de syns jeg er way to sukkersøte.. [:D]

ORIGINAL: Lillesnille

Nja, ikke noe jeg hadde valgt.. Men syns ikke det er stygt.. kanskje sammensatt av to navn, men hva med carosander, nathaniel, caspian feks.. de syns jeg er way to sukkersøte.. [:D]

er ikke satt sammen av to navn nei.
For er den italienske versjonen av navnet Matteus[:D]

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: Lillesnille

er ikke satt sammen av to navn nei.
For er den italienske versjonen av navnet Matteus[:D]

Ok, jeg skrev ikke det VAR det..[:D] Men det kan høres litt sånn ut.. mathias-theo liksom. [8D]

Back
Topp