Ang navnet Matheo...

Lisemor_

Forumet er livet
Her inne har jeg hørt det så mye at det virker som et helt naturlig valg av navn [:)][:)]
Men "in the real life" er det jo nesten ingen som har hørt det før!! [:-] Spesielt av den eldre garde. (De bare "Math...???? Matheo..???? Ååååå, det har jeg aldri hørt før...!!)

Hva syns dere om navnet? Og hvor har det egentlig kommet fra? Det er jo ganske nytt...?!

Sønnen til ei jeg kjenner heter Matheo. Jeg syns det er nyyydelig, og noe jeg kunne kalt min sønn om jeg får det noen gang!

Eg syns ikkje det er fint.
Blanding av Mathias og Theo tenker eg.

Jeg syns også det er nydelig Derfor valgte vi det.. [:)][:)] Syns bare det er så kjipt å måtte forklare sånn hver gang.. (Og nesten forsvare.. [&o])

Kjenner et par IRL som har sønner (rundt 1 år) som heter det, men visste ikke at det var populært før jeg kom inn hit. Synes navnet er helt ok, men litt for "oppbrukt" til at jeg kunne ha valgt det selv [:)] Minner meg av en eller annen grunn om Bibelen også [8|][8D]

Eg elsker det... og har også hørt det utenfor bv ved flere annledninger.
Men den eldre garde har sjelden hørt om det.... for det er ett forholdsvis nytt navn... lurer på om det kom til norge i 2005 eller 2006.. iallefall etter år 2000.
Om det er en gutt i magen min nå skal han hete Matheo[;)]

ORIGINAL: Lisemor_

Jeg syns også det er nydelig Derfor valgte vi det.. [:)][:)] Syns bare det er så kjipt å måtte forklare sånn hver gang.. (Og nesten forsvare.. [&o])

Om dere vil kalle gutten det så gjør dere det [:D] Og de "gamle" blir nok vant til navnet etter noen dager/uker [:)] Er flere som har kallt ungene sine for litt spesielle navn, som eg har blitt vant til etter å ha sagt navnet noen ganger iallefall.

eg syns det er eit nydelig navn! [:)] har høyrt om det utenom BV og! [:)]

Sønnen min har det som mellomnavn, så selvfølgelig synes jeg det er fint [:D]

hehe, minsten min heter matheo. Har også fått høre at dette er et navn som mange ikke har hørt om før men jeg har jo hørt det før da.

Kjenner ei som har en som heter Matheo [:)]
Syns navnet er fint, men egentlig bare til en baby / liten gutt ...
En voksen mann som heter Matheo er enda litt uvant ...

Matheo stammer vel fra navnet Matteus ... (?)

ORIGINAL: eplemos

Eg syns ikkje det er fint.
Blanding av Mathias og Theo tenker eg.

jeg syns det er kjempefint, og hadde det som alternativ til minstegutten. Kjenner en som heter det.

Selv har vi visst og valgt navn som ingen har hørt om og syns er rart. Når jeg sier hva minsten heter (Viljar) trur alle jeg sier William, så må alltid stave det. Så sier de: ååh, det var spesielt. Aldri hørt om..

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Sjakkruta

Kjenner et par IRL som har sønner (rundt 1 år) som heter det, men visste ikke at det var populært før jeg kom inn hit. Synes navnet er helt ok, men litt for "oppbrukt" til at jeg kunne ha valgt det selv [:)] Minner meg av en eller annen grunn om Bibelen også [8|][8D]

Synes ikke det er så oppbrukt, men det var kanskje ikke slik du mente[:D]
Du søkte på mannsnavnet: Matheo

Det er 227 menn som har Matheo som første fornavn.
Det er 189 menn som har Matheo som eneste fornavn.

Hmm.. Synes det navnet virket så utrolig populært jeg, men da har jeg sikkert tatt feil tydeligvis [8D]

Synes ikke det er så oppbrukt, men det var kanskje ikke slik du mente[:D]
Du søkte på mannsnavnet: Matheo

Det er 227 menn som har Matheo som første fornavn.
Det er 189 menn som har Matheo som eneste fornavn.

Hmm.. Synes det navnet virket så utrolig populært jeg, men da har jeg sikkert tatt feil tydeligvis [8D]

Men jeg skjønner hva du mener da. Når man hører det ofte, slik man gjerne gjør her, virker det som om flere heter det[:)]

Ja er nok akkurat sånn det er ja [:)]

Veldig fint navn, jeg er tante til en som heter det[:)]

Back
Topp