Ang jordmortimer..

Har bare gått til lege, og synes det har vært greit, bestilte time hos jordmor i går, og ho var dritsur fordi at eg ikkje hadde gått til henne før... Velger man ikkje det sjølv da? Fikk rett å slett kjeft
Ehm, hjelpes, har du tenkt å gå til henne? Det er meningen at du skal velge selv. Jeg hadde en slik lege første gang jeg var gravid. Han ble sur fordi jeg hadde tatt alle kontrollene hos jordmor. Jeg bare byttet lege, gidder ikke ha en sur en. ;)

Jeg var veldig fornøyd med både lege og jordmor sist og gikk annenhver :) men jeg har flytta og bytta lege, og han er god på legeting, men dette svangerskapsrelaterte syns jeg ikke han er noe flink på. Men da får jeg undersøke praksis her og håpe jeg kan gå til jordmor heretter :) det er aldri ledig leger her så jeg får ikke bytta ut han..

Rart det er så forskjellig praksis fra kommune til kommune :O sånn er det jo med oppfølging av barna etter fødsel og. Her er det ett helt annet opplegg og tider enn der jeg bodde før

Fikk komplikasjoner på slutten sist da jeg bare gikk til jordmor på abc fordi det var det de foretrakk. Ble ikke oppdaget før dag 10 etter termin da jeg fikk et illebefinnende. Kunne kanskje vært oppdaget før dersom ikke jordmor hadde bagatellisert og påstått på direkte forespørsel at det ikke finnes noen svangerskapsforgiftning uten høyt blodtrykk. Det gjør det, det kalles atypisk hellp og var selvsagt det jeg hadde... Ankler jeg ikke hadde sett på to mnd, protein i urinen, magesmerter (feiltolket som halsbrann) og generell følelse av å være helt utmattet, var irrelevant iflg abc. Såeh, tviler på det blir jordmor denne gangen ;) men får nok bytte mellom Ullevål og fastlegen på slutten :)

Back
Topp