Ang. det å ringe hverandre

namba

Forumet er livet
Jeg tenkte på det da Actrine skrev etter å ha møtt Olive at den eneste forskjellen var at det plutselig var greit å ringe hverandre. Jeg har tenkt litt på akkurat det der og hvem jeg kan ringe til og hvor åpen det ville vært naturlig å være.

Hvem her inne hadde dere tort å ringe til, og hvem kunne dere skravlet lenge med? [:)]

Jeg synes det er greit å ringe til dem jeg har møtt, men jeg har dessverre ikke ringt noen av dem "uten grunn" selv om jeg egentlig tror at jeg kunne gjort det. Jeg kunne nok snakket lenemor om ting som ikke bare er overfladiske, men telefonsamtalen ville nok helst gått ut på å planlegge å møtes for å prate.[:D] Å ta det på telefonen ville ikke føles helt naturlig tror jeg, men det kan ikke utelukkes. JLmamma har jeg snakket med i telefonen en gang, og da snakket vi mye lenger enn jeg hadde trodd før jeg ringte, og det var veldig kjekt. Hun er utrolig hyggelig og jeg blir i godt humør av henne, så hun er ikke farlig.[:)]

Jeg skulle gjerne ringt til Actrine og silje a, for dem tror jeg at jeg kunne snakket godt med... de er de første som slår meg. Monicabebe har jeg snakket med på telefon, men det var for å avtale besøk, og jeg har jo snakket med deg namba for å forklare vei. Nei, det er flere jeg gjerne skulle snakket med; olive, nøste, lehcar (savner henne her), elimor... må ikke ramse opp, for jeg er så redd for å glemme noen. 

Jeg tror egentlig jeg bare har snakket med Oslojente1980 og Anjalef i telefonen, jeg er ikke noe veldig telefon menneske, og har stortsett korte meningsfylte samtaler [8D] Trillemor kunne jeg nok kanskje fjasa litt med i tlf

Jeg har litt telefonangst jeg, så tror ikke jeg hadde turt å ringe så veldig mange.. [:D]

En av hovedgrunnene til at jeg er skeptisk til å snakke med de fleste er inne i telefonen er rett og slett dialektene, for jeg skulle nok klart å snakke med dere alle. det er så ubehagelig å snakke med noen du enten ikke forstår eller som ikke forstår hva du sier. Vi kommer jo fra hele landet (og utlandet). Da er det lettere face to face når man også kan lese litt på leppene i tillegg. Jeg tror vi er nødt til å ordne oss en liten septemberlandsby.[:)]

Jeg har snakket Råsa på tlf, ikke lange samtalen, kanskje ejg har snakket med Oslojente også, det trur jeg at jeg har gjort hvis jeg ikke husker feil. Jeg liker ikke å prate i tlf pga hørselen min (sliter med å høre hva folk sier også får jeg ikke med meg alt som blir sagt.)

Er sikkert flere jeg kunne ha snakket lenge med i tlf.

null problem å snakke med monica.. ogs tror jeg at jeg kunne snakket med lenemor... bertines mamma hadde jeg hatt null problem med..[8D] det flyter iallfall lett når vi går tur..[8D] hmm... oslojente hart jeg snakket leenge med på tlf.. og deg namba.. iallfall nå.. for nåp har jeg så mye på hjertet til deg at jeg tror jeg dør.. haha..[:D] også skal vi se.. råååsa kunne jeg nok snakket med ja... for vi kan fjase en del på msn iallfall.. skal vi se... hmm... sanders mamma har jeg snakket med på tlf.. og det går som rehel fort en time eller to da..

men jeg har tlfskrekk da..[8|][:D]

Jeg må ærlig innrømme at jeg og har litt telefonskrekk [&:]
Å avtale å møtes, det er greit, men ellers vil jeg mye heller
treffe folk og kjase....for DET er noe jeg ikke har skrekk for [;)][:D]

Jeg har snakka med SanderogEliasmamma et par ganger på telefonen,
men det har ikke blitt så lenge. Men å sitte sammen derimot, ja det
kan bli lystig ja [:D][:D]

Andre som jeg helt sikkert kunne ført en telefonsamtale med er Lenemor.
Men likavel; face to face er desidert det beste [;)]

Å få til et stort treff hadde bare vært helt superdupert!!!!!!!!
Så om det blir snakk om det igjen, så er jeg med altså [:D][:D][:D]

Jeg glemte *Flatula* [X(]
Jeg har jo pratet masse med henne i telefonen, og jeg forsto først ikke ett kvekk av dialekten [:D] Men det er jo ting som retter seg ganske fort da [:D]

Jeg har pratet med flere her inne og det er Råsa, Anjalef, Trillemor, Monicabebe, gullungene. Men jeg kunne vel egentlig pratet med de aller fleste her. Jeg hadde telefonskrekk før, men nå går det mye bedre[:D]

Pass på før dere vet ordet av dere så ringer jeg dere alle[8D]

ORIGINAL: lenemor

Jeg skulle gjerne ringt til Actrine og silje a, for dem tror jeg at jeg kunne snakket godt med... de er de første som slår meg. Monicabebe har jeg snakket med på telefon, men det var for å avtale besøk, og jeg har jo snakket med deg namba for å forklare vei. Nei, det er flere jeg gjerne skulle snakket med; olive, nøste, lehcar (savner henne her), elimor... må ikke ramse opp, for jeg er så redd for å glemme noen. 

Ring da vel!!! jeg tør ikke å ringe deg..[&:] Men svarer gjerne hvis du ringer meg!

Jeg kunne ringe Trillemor, Olive... Men jeg er slik som må ha en grunn til å ringe noen. Så ringe for å bare snakke skremmer meg litt![&:]

MEN har lyst å snakke med Oslojente, Lenemor! Men vil selvfølgelig snakke med alle her inne.. er bare bittelitt skremmende med den der telefonen!

Husker ikke om jeg har snakket med Silje A eller Olive på telefonen, men skulle nok mota meg opp til å gjøre det, siden jeg har møtt de begge[8D] Ellers er jeg egentlig veldig glad i å snakke i telefonen, men ikke den "første" samtalen, den har jeg helt skrekk for, er så redd for å være til bry og sånn[&:] (egentlig litt rart, for jeg synes sjelden folk er til bry som ringer meg [8D])

Dette ble faktisk en ganske morsom tråd å lese. Jammen er det mange her med telefonskrekk!! Og bare meg med dialektsskrekk, men det er fordi jeg ofte opplever å ikke bli forstått.[;)] Det er litt rart å tenke på at så mange ikke hadde tort å snakke sammen med tanke på hvor lenge de fleste av oss har kjent hverandre, for vi føler jo at vi kjenner hverandre. Vi VET jo at vi har noe å snakke om, for vi har jo både barna våre, historie og alle de andre til felles om ingenting annet.[:D]

Jeg kastet meg faktisk ut i det i dag og ringte til JLmamma igjen - helt uten grunn.[8D] Mannen spurte meg etterpå hvem jeg pratet med fordi jeg lo sånn.[:)] Hun er også trønder, så hun er liksom trygg.[;)]

Hvis du skjønner "hei, hade, ja, nei, jeg også (æ å)" på trøndersk Trillemor så må du bare ringe, så kan jeg lytte.[:D] Jeg skulle gjerne hørt alt du har på hjertet.[:D] Jeg vil gjerne vite mer.[:)]

Det er mange her jeg også gjerne kunne tenkt meg å snakke med, men face to face er virkelig å foretrekke.[:)] Jeg håper jeg får møtt dere alle.

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, Monsoon, er liksom litt redd for å være til bry. Men føler ikke at de som ringer til meg er til bry[:)]

Kjempekoselig å prate med deg igjen, namba[:D] Bra du tok initiativ til å slå på tråden, for det er jeg litt treg til[;)] Blir i så godt humør av å prate med deg, kjennes ut som jeg har kjent deg bestandig[:D]

Jeg snakker veldig fort.. så mange har problemer med å forstå meg også..[8D]

ORIGINAL: Actrine
Ring da vel!!! jeg tør ikke å ringe deg..[&:] Men svarer gjerne hvis du ringer meg!

Jeg kunne ringe Trillemor, Olive... Men jeg er slik som må ha en grunn til å ringe noen. Så ringe for å bare snakke skremmer meg litt![&:]

MEN har lyst å snakke med Oslojente, Lenemor! Men vil selvfølgelig snakke med alle her inne.. er bare bittelitt skremmende med den der telefonen!

Jeg hadde litt lyst å gjøre det før i dag Actrine - denne tråden her har fått meg til å tenke på det, men så tenkte jeg at det ville være å ta deg litt på senga, og det kunne blitt pinlig. Kanskje jeg tør en dag?

ORIGINAL: *JLmamma*

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, Monsoon, er liksom litt redd for å være til bry. Men føler ikke at de som ringer til meg er til bry[:)]

Kjempekoselig å prate med deg igjen, namba[:D] Bra du tok initiativ til å slå på tråden, for det er jeg litt treg til[;)] Blir i så godt humør av å prate med deg, kjennes ut som jeg har kjent deg bestandig[:D]

Ja, vi snakker veldig lett sammen og det er kjekt.[:)]

Jeg er også sånn som er redd for å være til bry. Det er gjerne lettere å ringe dersom det er avtalt på forhånd sånn at man vet at det passer, særlig folk man ikke kjenner veldig godt og folk som alltid er travelt opptatt.

ORIGINAL: namba

Dette ble faktisk en ganske morsom tråd å lese. Jammen er det mange her med telefonskrekk!! Og bare meg med dialektsskrekk, men det er fordi jeg ofte opplever å ikke bli forstått.[;)] Det er litt rart å tenke på at så mange ikke hadde tort å snakke sammen med tanke på hvor lenge de fleste av oss har kjent hverandre, for vi føler jo at vi kjenner hverandre. Vi VET jo at vi har noe å snakke om, for vi har jo både barna våre, historie og alle de andre til felles om ingenting annet.[:D]

Jeg kastet meg faktisk ut i det i dag og ringte til JLmamma igjen - helt uten grunn.[8D] Mannen spurte meg etterpå hvem jeg pratet med fordi jeg lo sånn.[:)] Hun er også trønder, så hun er liksom trygg.[;)]

Hvis du skjønner "hei, hade, ja, nei, jeg også (æ å)" på trøndersk Trillemor så må du bare ringe, så kan jeg lytte.[:D] Jeg skulle gjerne hørt alt du har på hjertet.[:D] Jeg vil gjerne vite mer.[:)]

Det er mange her jeg også gjerne kunne tenkt meg å snakke med, men face to face er virkelig å foretrekke.[:)] Jeg håper jeg får møtt dere alle.

aldri hatt noe problemer med dialekter... spes ikke trønders.. og snakker du fort eller uforståelig er jeg ikke redd for å spørre..[8D][:D] jeg slår nok på tråden en dag.. for jeg har MYE på hjertet for tida..[8D][:D]

ORIGINAL: Trillemor82

ORIGINAL: namba

aldri hatt noe problemer med dialekter... spes ikke trønders.. og snakker du fort eller uforståelig er jeg ikke redd for å spørre..[8D][:D] jeg slår nok på tråden en dag.. for jeg har MYE på hjertet for tida..[8D][:D]

Høres bra ut. Jeg tror ikke jeg er spesielt vanskelig å forstå selv om jeg forkorter en del. Forstår du trøndersk så forstår du nok meg også. [:)]

Moro å lese denne tråden igjen idag altså [:D]
Og jeg blir rørt hver gang jeg går innom Lenemors første innlegg og leser at ho gjerne
ville snakket med meg
Det har vi gjort før, IRL, men det er lenge siden, og da hadde vi kjent hverandre veldig
kort. Så det håper jeg virkelig vi kunne gjort igjen [:D]
Skulle gjerna hatt ei sånn som deg her i det daglige jeg, Lenemor. Her IRL mener jeg.
Men jeg får være glad for at jeg har deg her på nettet iallefall [;)] Alt er bedre enn ingenting [;)][:D]

Back
Topp