Ang bursdag

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Vi har et lite problem i år, sønnen vår har bursdag 18 mai og helga før altså 16 og 17 mai passer det dårlig å feire pga forberedelser og toggåing ;) helga etter skal vi i konfirmasjon og han vil gjerne feire bursdag samme dag som han har. Men problemet er at han kun ønsker å invitere 1 person fra klassen. Jeg er veldig for å inkludere alle i klassen meeen vil ikke tvinge han til det heller :/

Så hva gjør man da når han ikke vil invitere mer enn 1 person fra klassen?
 
Hvis det kun er 1 invitert og alle de andre ikke så ser jeg ikke problemet. Med mindre det feks er en annen gutt som ønsker å være venn med de men ikke får innpass feks.
 
Hvis det kun er 1 invitert og alle de andre ikke så ser jeg ikke problemet. Med mindre det feks er en annen gutt som ønsker å være venn med de men ikke får innpass feks.


Han ønsker kun å invitere firemenningen sin for de er vist kjærester :p han ønsker kun familie i sin bursdag. Nå skal det sies at han aldri har ønsket barnebursdag annet enn søskenbarn og tremenninger.
 
Hmm. Det er jo trist at han kun vil invitere én, men det har sikkert sine grunner. Har du fortalt at han kan bli ekskludert av de andre når de skal feire?
Kan dere kalle det noe annet en bursdag da? At gutten deres spanderer pizza og kino på en kamerat?
 
Han ønsker kun å invitere firemenningen sin for de er vist kjærester :p han ønsker kun familie i sin bursdag. Nå skal det sies at han aldri har ønsket barnebursdag annet enn søskenbarn og tremenninger.
Da tar han med firemenningen på date:)
 
Hmm. Det er jo trist at han kun vil invitere én, men det har sikkert sine grunner. Har du fortalt at han kan bli ekskludert av de andre når de skal feire?
Kan dere kalle det noe annet en bursdag da? At gutten deres spanderer pizza og kino på en kamerat?


Hun er ikke invitert i bursdag i den forstand men invitert hjem til oss etter skolen for å spise pizza og leke :)

tenker at vi holder en bursdag siste helga i mai om han vil på SFO :)
 
Syns ikkje det er problem når det berre er ein det er snakk om, men vil han ikkje ha barnebursdag da, altså med klassen? Tenker jo at han da kan risikere å ikkje bli bedt til andre?
Er det nokon grunn til at han ikkje vil feire med klassen?
Har litt yngre barn sjølv, så eg veit ikkje om det kan sammenlignes, men eldste min har planlagt bursdag i fleire mnd no og har bursdag i juli, han vil be heile barnehagen;) Om han ikkje ville ha selskap hadde eg blitt bekymra!
 
Jeg og bestevenninna mi var sånn :) Tre år på rad så var det kun vi to sammen som feira. Vi fikk penger, og gikk på Peppes og kino med så mye godteri vi bare orket! Og vi storkoste oss.
Trenger ikke å si at det er bursdagsfeiring heller, de bare dro og koste seg fordi de fikk lov :)

Synes det høres koselig ut jeg <3
 
Så lenge det er bare 1 så er det vel greit☺
Men aldri hørt om noen som ikke vil feire før? Her begynner frøkna å planlegge rett over jul som regel, å hun har bursdag i april
 
Litt usikker på hva jeg mener. Men om det hadde vært andre veien at det kun va 1 han ikke ville bed ja da hadde ikke mine fått feiret bursdag. Enten ber man hele klassen eller ingen
 
Jeg ser ikke problemet med å invitere bare 1, men for at ikke de andre ungene skal henge seg opp i det hadde jeg ikke levert innbydelsen på skolen bare :)
 
Syns ikkje det er problem når det berre er ein det er snakk om, men vil han ikkje ha barnebursdag da, altså med klassen? Tenker jo at han da kan risikere å ikkje bli bedt til andre?
Er det nokon grunn til at han ikkje vil feire med klassen?
Har litt yngre barn sjølv, så eg veit ikkje om det kan sammenlignes, men eldste min har planlagt bursdag i fleire mnd no og har bursdag i juli, han vil be heile barnehagen;) Om han ikkje ville ha selskap hadde eg blitt bekymra!



Han er veldig sensitiv, og liker ikke mye oppmerksomhet rundt seg og da med 22 stk i klassen så blir det litt for mye for han, å det er selv på skoledagen :/ han har aldri feiret barnebursdag med venner fra bhg/skolen. Det er bare sånn han er :) men han drar i bursdag for da er ikke oppmerksomheten rettet mot han:)
 
Jeg og bestevenninna mi var sånn :) Tre år på rad så var det kun vi to sammen som feira. Vi fikk penger, og gikk på Peppes og kino med så mye godteri vi bare orket! Og vi storkoste oss.
Trenger ikke å si at det er bursdagsfeiring heller, de bare dro og koste seg fordi de fikk lov :)

Synes det høres koselig ut jeg <3
Jeg ser ikke problemet med å invitere bare 1, men for at ikke de andre ungene skal henge seg opp i det hadde jeg ikke levert innbydelsen på skolen bare :)


Det blir ikke levert invitasjon til bursdag, jeg har avtalt privat med moren :) ja blir nok ikke direkte bursdag :)
 
Det blir ikke levert invitasjon til bursdag, jeg har avtalt privat med moren :) ja blir nok ikke direkte bursdag :)

Det viktigste er vel at gutten skal få en fin dag? Og det håper jeg han gjør akkurat på den måten han ønsker at dagen skal være :)

Og av slike grunner blant annet liker ikke jeg regler som alle/ingen og skal alltid i alle bursdager. For ting er ikke svart/hvit og forskjellige barn har forskjellige behov og bør taes hensyn til :)
 
Det viktigste er vel at gutten skal få en fin dag? Og det håper jeg han gjør akkurat på den måten han ønsker at dagen skal være :)

Og av slike grunner blant annet liker ikke jeg regler som alle/ingen og skal alltid i alle bursdager. For ting er ikke svart/hvit og forskjellige barn har forskjellige behov og bør taes hensyn til :)


Han gruer seg mer enn han gleder seg til bursdagen sin akkurat på grunn av den regelen om alle/ingen invitasjon. Han sa før jul at han ville ha bursdag på SFO og invitere alle i klassen men når mai kommer så ønsker han ikke det lengre. Jeg vet flere i klassen som kun inviterer 3-4 stk men da privat så resten av klassen ikke får vite om det :)
 
Han gruer seg mer enn han gleder seg til bursdagen sin akkurat på grunn av den regelen om alle/ingen invitasjon. Han sa før jul at han ville ha bursdag på SFO og invitere alle i klassen men når mai kommer så ønsker han ikke det lengre. Jeg vet flere i klassen som kun inviterer 3-4 stk men da privat så resten av klassen ikke får vite om det :)

Ikke sant, jeg skjønner at den regelen er for at ikke noen skal utestenges. Men er det noe bedre at bursdagsbarnet ikke skal få feire eller at hele dagen blir ødelagt fordi man må fylle kravet om at alle skal inviteres. Det er jaggu ikke enkelt å være barn i dag med regler på absolutt alt de skal...
 
Jeg ser ikke på dette som bursdagsselskap, han har med bestevennen hjem fra skolen.
 
Det er forskjell på å invitere bare én spesiell for å ha en rolig feiring der det er mest "familieselskap", og å invitere alle unntatt én eller to til barnebursdag som vil bli omtalt på skole/barnehage dagen etter. Det er det siste som er utestengning på grensen til mobbing, og det er det man må ha regler for å unngå.

Om barnet ditt ikke vil ha fest, bare en hyggelig dag med bestevennen så kan jeg ikke skjønne at noen skulle legge seg opp i det. Du kjenner jo barnet ditt, noen barn trives bedre i små selskap, andre vil være midtpunkt på en stor fest.

Når det gjelder å da ikke bli "invitert tilbake" så tenker jeg at foreldre til barn som ønsker stor fest må forklare barnet sitt at det rett og slett ikke er sånn det funker. Enten inviterer man alle, eller bare én eller to. Man kan ikke utelukke den ene bare fordi han valgte en annen form på sin bursdagsfeiring.

I gruppa til min frøken i bhg er de 5 jenter på samme aldersgruppe, 4 av dem leker mye sammen, men den siste flyr litt til og fra og leker med de andre barna. i tillegg er det 5-6 gutter. Jeg tenker vi kommer til å invitere hele aldersgruppa når "vi" har bursdagsfeiring i august, da jeg synes det er et viktig poeng at gutter og jenter kan leke sammen, ikke bare hver for seg. Kunne ikke ramle meg inn å "ekskludere" den jenta som ikke henger så mye med de andre, ville heller gjort et poeng av at vi selvsagt må invitere henne også.
 
Takk for svar alle :) han er veldig fornøyd med at hun får være med hjem den dagen og at jeg skal lage pizza til de :) ser hele han ble lettet når jeg sa det var greit å gjøre det på den måten :) for da slapp han å grue seg til sin egen feiring :)
 
Back
Topp