ang bilstoler

*Laila*

Forumet er livet
Sønnen min er 2,7 år og er 15 kg og 95 cm lang..[:)]
Vi må ha nytt bilsete snart,Tenkte på sånn pute med rygg+sidestøtte(håper dere skjønner)og da bruker man beltet fra bilen på det,noen som vet om det er for tidlig...er d kriterie for alder el lengde på barnet?[:)]

anbefales bakovervendt frem til minst 4 år

-svaret fra meg er at det er 1,5 år for tidlig[:)]

pute med rygg osv er fra tidligst 3 år og 15 kg, alder er viktigst iflg butikken jeg var i... og så må man sjekke at barnets rygg er høy nok så ikke sele-klemmene kommer over øret til barnet.

du kan ikke bruke det du har 5 måneder til da? evt er det et sete som heter britax mulitech som er en mellomting  - kan brukes med egne seler først, og bilens seler etterhvert...

Takk for svar[:)]
Vi har Recaro stol 9-18 kg,så det kan brukes litt til,men sambo liker ikke stolen,den er så stor og tung,men selvf er sikkerheten viktigst[;)]

ORIGINAL: ~~Laila~~

Sønnen min er 2,7 år og er 15 kg og 95 cm lang..[:)]
Vi må ha nytt bilsete snart,Tenkte på sånn pute med rygg+sidestøtte(håper dere skjønner)og da bruker man beltet fra bilen på det,noen som vet om det er for tidlig...er d kriterie for alder el lengde på barnet?[:)]

Ja, det er alt for tidlig. Ville heller kjøpt et bakovervendt sete som går til 25 kg.

ORIGINAL: Trikken

pute med rygg osv er fra tidligst 3 år og 15 kg, alder er viktigst iflg butikken jeg var i... og så må man sjekke at barnets rygg er høy nok så ikke sele-klemmene kommer over øret til barnet.

du kan ikke bruke det du har 5 måneder til da? evt er det et sete som heter britax mulitech som er en mellomting  - kan brukes med egne seler først, og bilens seler etterhvert...

Det kan vel umulig stemme? Må jo være lengde og høyde som er viktigst?

ORIGINAL: ¤Luga¤

han i butikken mente det var alder pga styrke i nakke / ryggsøylen, noe som jo er logisk i og med at det er hodet som er det mest kritiske i en kollisjon... men spiller egentlig ingen rolle, ville oppfyllt alle kriteriene jeg da, uansett... 

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: ¤Luga¤

Det er ikke riktig.. Vekt går også foran lengde... MEN, de i butikken hadde sagt at bestemora si var lesbisk om de bare fikk solgt... Hørte om ei forrige uke som hadde kjøpt nytt fremovervendt sete til sitt barn på 8 mnd og 7 kg... Fikk beskjed om at det gikk fint selvom ikke ungen var 9 kg enda. Og det er ikke lov en gang... [:'(][:'(]

?

ORIGINAL: Løveunge05

Vi har sånt, og da sa hun på butikken at de skulle ha fyllt 3 år for å sitte i sånt [:)] Har BeaSafe sitt, er kjempefornøyd! Vi byttet litt etter han var 3, men jeg passet også på vekta - stoler ikke heeeelt på selgere [;)]

BeSafe sin kom svært dårlig ut i sidekollisjonstest. Hadde heller sett på Cybex eller Maxi Cosi Rodi XR eller XP.

Back
Topp