Ang besøk etter fødsel på sykehuset..

Sist var det kun besteforeldre som fikk komme pga svineinfluensa, og jeg måtte være der i 3 dager pga høy crp på lillegutt... Og det var utrolig kjedelig med begrenset besøk.
Så nå håper jeg på tante,onkel og de nærmeste vennene besøk om vi blir et par dager. :D
 
Jeg syns d var koselig med besøk på føden så lenge de ikke kommer full hær første dagen:pble noe rassløs av å være der:p men d er tidspunkt p barsel d er lov med besøk så d begrenser jo litt så d er bra og de som har vært p besøk tidligere har heldigvis respektert og spurt først ;)
 
Men da er det vel hvile på hele avdelingen slik at også far må forlate dere?
Sånn er det her iallfall. I hviletiden får ingen besøke, far og søsken må forlate avdelingen. Og besteforeldre får kun lov til å besøke i besøkstiden som er fra 18-19 eller noe.
Bare inne ved rommene, men han kunne få ta imot besøk og ta med seg hu ut dit :) Det blir liksom i andre enden av etasjen :)
 
Slipper heldigvis besøk av svigersønn. For det første syns de selv at de kan vente til vi kommer hjem, slik at vi får fred. For det andre bor de i Stavanger. Syns det er kjekt at mamma og søsteren min kommer da, men søsken/tanter er jo ikke lov. Mamma jobber på sykehuset, så hun fikk sett forrige en time etter fødsel. Men hun var der bare i 10 min.
 
Sånn er det i Skien også, ikke lov til å ta barnet ut av avdelingen. Og det er helt vidunderlig! Så kan folk stå å mase som nøkken sjæl på jordmor og barnepleiere..inn til meg kommer dem ikke!

Ja, jeg ser virkelig ikke poenget med å få besøk mens man er på sykehuset, hvertfall ikke samme dag eller dagen etter fødsel. Det holder med besteforeldre. Jeg husker jeg syns en time med besteforeldre holdt. Jeg hadde ikke noe behov for å vise meg fram på ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, jeg ser virkelig ikke poenget med å få besøk mens man er på sykehuset, hvertfall ikke samme dag eller dagen etter fødsel. Det holder med besteforeldre. Jeg husker jeg syns en time med besteforeldre holdt. Jeg hadde ikke noe behov for å vise meg fram på ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

En time var igrunn mer enn nok, er man heldig skal ungen ha mat akkurat i besøkstiden også. Og det er ikke alle som har amming/flasking helt på stell med en gang. Og da frister det lite med tilskuere.. :p
 
Sist måtte jeg ligge der lenge, og foll kom ubedt dagen etter. Jeg var dritsur hele tiden, så de ble heldigvis ikke så lenge. Mamma sto å skrapte på døra før jeg var kommet ut av selve føden engang. Ikke akseptabelt!

Denne gangen tror jeg sykehuset er mye strengere på hvem som får lov å komme og hvor lenge. I tillegg kan det godt være jeg ikke kommer til å fortelle noen om at vi er på sykehuset heller, før vi er kommet hjem igjen. Jordmor har lovet meg et kort opphold (dersom alt er bra selvsagt), og at jeg skal være der max én natt, alt etter når jeg føder. Så skal heller de komme hjem til meg og ta prøver etc. :)
Folk kan heller komme på små visitter når vi er kommet hjem. Ikke lenge, og kommer til å gå på soverommet mens jeg ammer etc. Gidder ikke være så høflig jeg, egentlig. ???
 
Sist måtte jeg ligge der lenge, og foll kom ubedt dagen etter. Jeg var dritsur hele tiden, så de ble heldigvis ikke så lenge. Mamma sto å skrapte på døra før jeg var kommet ut av selve føden engang. Ikke akseptabelt!

Denne gangen tror jeg sykehuset er mye strengere på hvem som får lov å komme og hvor lenge. I tillegg kan det godt være jeg ikke kommer til å fortelle noen om at vi er på sykehuset heller, før vi er kommet hjem igjen. Jordmor har lovet meg et kort opphold (dersom alt er bra selvsagt), og at jeg skal være der max én natt, alt etter når jeg føder. Så skal heller de komme hjem til meg og ta prøver etc. :)
Folk kan heller komme på små visitter når vi er kommet hjem. Ikke lenge, og kommer til å gå på soverommet mens jeg ammer etc. Gidder ikke være så høflig jeg, egentlig. ???

Jeg finnes ikke høflig i enkelte situasjoner :p
Jeg tror jeg mistet det filteret en gang jeg gikk på snørra :p
 
Sist måtte jeg ligge der lenge, og foll kom ubedt dagen etter. Jeg var dritsur hele tiden, så de ble heldigvis ikke så lenge. Mamma sto å skrapte på døra før jeg var kommet ut av selve føden engang. Ikke akseptabelt!

Denne gangen tror jeg sykehuset er mye strengere på hvem som får lov å komme og hvor lenge. I tillegg kan det godt være jeg ikke kommer til å fortelle noen om at vi er på sykehuset heller, før vi er kommet hjem igjen. Jordmor har lovet meg et kort opphold (dersom alt er bra selvsagt), og at jeg skal være der max én natt, alt etter når jeg føder. Så skal heller de komme hjem til meg og ta prøver etc. :)
Folk kan heller komme på små visitter når vi er kommet hjem. Ikke lenge, og kommer til å gå på soverommet mens jeg ammer etc. Gidder ikke være så høflig jeg, egentlig. ???

Hvorfor skal vi være høflige om andre bare kan ta seg til rette??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg finnes ikke høflig i enkelte situasjoner :p
Jeg tror jeg mistet det filteret en gang jeg gikk på snørra :p
Haha, samme her. Slet nok litt med flink pike syndromet før, men har vokst det av meg. Og deilig er det! :D


Hvorfor skal vi være høflige om andre bare kan ta seg til rette??


Sent from my iPhone using BV Forum
Det jeg og mener! Går ikke rundt og er konstant frekk og uforskamma, men gidder ikke la meg bli pillet på nesa lenger. Er noe ugreit, så sier jeg ifra. :)
 
Jeg vil i utgangspunktet ikke ha besøk på sykehuset. Men om jeg forandrer mening så vet jeg at både moren min og svigers vil bli veldig glade :)
 
Her blir vell svigers å passe eldste på 4.5 år så de blir å komme på besøk. Resten får vente til vi er hjemme :)
 
Jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig, men siden både min og samboers familie ikke bor i nærheten (samboers familie 2 timer unna, min 6 timer unna) tror jeg nok ikke det kommer til å bli noe problem. Vet ikke hvordan det er med besøk og sånn på barsel her heller, har aldri vært der før :p Min familie kommer nok ikke på besøk før ei god stund etter at vi er kommet hjem, det er jo mulig svigers vil komme en tur etterhvert, men det får vi ta som det kommer :)
 
Hvorfor skal vi være høflige om andre bare kan ta seg til rette??


Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker jeg og. Kjenner keg får høy puls bare av tanken på at folk skal komme brasende inn rett etter fødsel... Fy så frekt. Normal høflighet er vel å vente til man blir invitert? Eller er jeg helt på jordet?
 
Tenker jeg og. Kjenner keg får høy puls bare av tanken på at folk skal komme brasende inn rett etter fødsel... Fy så frekt. Normal høflighet er vel å vente til man blir invitert? Eller er jeg helt på jordet?

Jeg syns også det er normal høflighet. Jeg syns det virker som at folk generelt ikke trenger å være høflige mot gravide og nybakte foreldre. Det er bare å dure på med besøk og kommentarer, og om man motsier blir man gjerne kalt hormonell og uhøflig.. Skjønn det dem som vil ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns også det er normal høflighet. Jeg syns det virker som at folk generelt ikke trenger å være høflige mot gravide og nybakte foreldre. Det er bare å dure på med besøk og kommentarer, og om man motsier blir man gjerne kalt hormonell og uhøflig.. Skjønn det dem som vil ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen vits å prøve seg på meg denne gangen :p har ingen planer om å fortelle når ting skjer. Eneste ulempen her er jo at frøkna på 7 må jo få være et sted... :( om det blir ks her så må vi mest trolig møte opp på sykehuset 07.00 og da blir det jo et lite problem med hvor hu skal være...
 
Back
Topp