Ang besøk etter fødsel på sykehuset..

Tok diskusjonen med mannen nå ;)
Og han var helt enig med at ca 1 døgn etter var passe :)
Kjenner at det syndromet blir mer og mer tynnslitt utover i svangerskapet nå :p Håper det forsvinner helt før frøkna bli født!
Om det ikke forsvinner før, så forsvinner det under fødselen ;-)
 
Jeg hadde bare sagt at de ikke tillot besøk på barselavdelingen, ferdig snakka.


Sent from my iPhone using BV Forum
Men på Riksen så har bare Far og evt søsken lov til å besøke, men ikke når det er siesta mellom 14 og 16 :) kan ikke ta i mot besøk på selve avdelingen. Men kjenner jeg blir stressa over å tenke på at de kommer til å sitte å nesten vente utenfor :rolleyes::p
 
Den besøkstiden med en nyfødt er noe av det jeg gruer meg mest til! Ikke bare på sykehuset, men når vi er kommet hjem så tror jo alle at det er rett frem! Spesielt svigersøstern tror jeg kommer til å ville henge hos oss hver eneste dag med begge sine barn.. Jeg vil helst ha ro rundt oss og bli kjent og komme i rutine og få igang amming og alt det der, men det skjønner ikke de. :( sist gang så mistet jeg masse blod under fødsel, hadde kraftig svangerskapsforgiftning, slet en del med psyken spesielt etter fødsel, var utslitt og sleit med ammingen, og de kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk være her så mye! Svigersøstern var i helt topp form allerede dagen da ungene hennes var født, så hun aner virkelig ikke hvordan det er. Hun har påpekt det så utrolig mange ganger allerede at hun fikk se datteren vår så lite de første 2-3mnd og ikke fikk bli godt nok kjent med henne osv, og det irriterer meg!
 
Jeg innbiller meg at jeg vil syns det et mer slitsomt å få besøk av en haug folk hjemme der jeg også føler jeg må stå for bevertningen. Men kan jo skjønne man vil ha litt alenetid med baby på sykehuset og. Hva med å inkludere en setning i meldingen man sender ut om at fødselen har funnet sted, der man skriver at mor og barn er slitne og ønsker ikke besøk det første døgnet? Det må da vet alle forstå og respektere! :)

Er svigermor jeg er mest "bekymret" for skal ta det tyngst, at hun ikke kan hilse på sitt første barnebarn før vi evt har kommet hjem. Mamma og pappa skal være hjemme hos oss med hunden vår. Men de forstår ting bedre! Men vanskelig tema å ta opp. Men jeg er en litt bestemt jente som vet hvordan jeg vil ha ting, også vil jeg også gjøre alle fornøyde :confused::p
 
Den besøkstiden med en nyfødt er noe av det jeg gruer meg mest til! Ikke bare på sykehuset, men når vi er kommet hjem så tror jo alle at det er rett frem! Spesielt svigersøstern tror jeg kommer til å ville henge hos oss hver eneste dag med begge sine barn.. Jeg vil helst ha ro rundt oss og bli kjent og komme i rutine og få igang amming og alt det der, men det skjønner ikke de. :( sist gang så mistet jeg masse blod under fødsel, hadde kraftig svangerskapsforgiftning, slet en del med psyken spesielt etter fødsel, var utslitt og sleit med ammingen, og de kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk være her så mye! Svigersøstern var i helt topp form allerede dagen da ungene hennes var født, så hun aner virkelig ikke hvordan det er. Hun har påpekt det så utrolig mange ganger allerede at hun fikk se datteren vår så lite de første 2-3mnd og ikke fikk bli godt nok kjent med henne osv, og det irriterer meg!

Er besøkstid på sykehuset jeg er mest bekymret for.. Har hatt en tøff start på svangerskapet, og man vet jo ikke hvordan ting er etter fødselen. Sånn som deg som hadde nok å tenke på, også ha andre rundt seg hele tiden! Synes virkelig synd på deg! At folk ikke kan se når de faktisk må trekke seg litt unna :mad:
 
Er besøkstid på sykehuset jeg er mest bekymret for.. Har hatt en tøff start på svangerskapet, og man vet jo ikke hvordan ting er etter fødselen. Sånn som deg som hadde nok å tenke på, også ha andre rundt seg hele tiden! Synes virkelig synd på deg! At folk ikke kan se når de faktisk må trekke seg litt unna :mad:
Nei det er alt for mange som ikke skjønner at de må holde seg litt på avstand den første tiden, selv om jeg kan skjønne at de gjerne vil ta en titt. Men da burde de heller vente til de blir invitert og la det bli med en kort visitt:p du får skylde på det at du ikke får lov til å få besøk på sykehuset utenom far!:)
 
Nei det er alt for mange som ikke skjønner at de må holde seg litt på avstand den første tiden, selv om jeg kan skjønne at de gjerne vil ta en titt. Men da burde de heller vente til de blir invitert og la det bli med en kort visitt:p du får skylde på det at du ikke får lov til å få besøk på sykehuset utenom far!:)

Ja, men noen mener sikkert vi kan bare komme ned i kantina med den lille og der er det ikke noe hyggelig på Riksen. Nei, de (svigermor) må pent vente :p:D
 
Her får de komme dagen etter fødsel, tidligst - hvis jeg føler meg i form til det :) Sist fødte jeg ved midnatt og vi fikk besøk kvelden etter. Det var alt for tidlig. Denne gangen blir det litt lenger :)
 
Jeg er veldig tydelig på at det ikke blir aktuelt med besøk før melka er kommet og ammingen er godt i gang. Det krever jo (iaf av meg), en god del stimuli med baby, nærhet, boobs on the loose og kos.. Så det å ha folk hjemme da er ikke aktuelt. Det var ikke noe problem sist, og blir det nok ikke nå heller. Derimot skal jeg slå av tlf, for den ringte støtt på barsel sist. Familie krevde ørtiførti bilder og visse ringte 6-7 ganger for å skravle, jeg lå med 40 i feber, veneflon og en nyfødt.. Så denne gangen blir det mer ro rundt det hele.
 
Men på Riksen så har bare Far og evt søsken lov til å besøke, men ikke når det er siesta mellom 14 og 16 :) kan ikke ta i mot besøk på selve avdelingen. Men kjenner jeg blir stressa over å tenke på at de kommer til å sitte å nesten vente utenfor :rolleyes::p

Ja, og da skjønner jeg ikke problemet? Da slipper du jo besøk uansett :D jeg fikk ikke ta ungen ut av barsel før vi skulle hjem. Det var på Drammen da, men tilby folk å sitte i kantina alene hvis du vil ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kommer vl til å få besøk av de andre barna samt far, siden vi har en på ca 12 1/2-13 mnd nr nest kommer så vil storesøster på 16 ha rom på hotellet i nærheten av sykehuset med ham samt at far vil gå mellom sykehus og føden :)
Ønsker ikke å ha noe særlig besøk de første ukene, rett og slett pga vi i fam trenger å bli kjent med nurket som kommer :)




(36)
 
Her respekterer de heldigvis hvis vi ikke ønsker besøk. Om de blir glade for det er noe annet :p Men de hører på det. Men jeg syntes det var ok med foreldrene våre på dag to og tre sist gang. Usikker på hva jeg vil denne gangen.. Tar det nok som det kommer!
 
Den besøkstiden med en nyfødt er noe av det jeg gruer meg mest til! Ikke bare på sykehuset, men når vi er kommet hjem så tror jo alle at det er rett frem! Spesielt svigersøstern tror jeg kommer til å ville henge hos oss hver eneste dag med begge sine barn.. Jeg vil helst ha ro rundt oss og bli kjent og komme i rutine og få igang amming og alt det der, men det skjønner ikke de. :( sist gang så mistet jeg masse blod under fødsel, hadde kraftig svangerskapsforgiftning, slet en del med psyken spesielt etter fødsel, var utslitt og sleit med ammingen, og de kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk være her så mye! Svigersøstern var i helt topp form allerede dagen da ungene hennes var født, så hun aner virkelig ikke hvordan det er. Hun har påpekt det så utrolig mange ganger allerede at hun fikk se datteren vår så lite de første 2-3mnd og ikke fikk bli godt nok kjent med henne osv, og det irriterer meg!
Akkurat slike folk skjønner jeg meg ikke på
Er selv av dem som er oppe og går med engang jeg har født, men jeg har alltid tenkt at det er unntaket som bekrefter regelen.
Ville aldri dratt på barselbesøk før etter iallefall 2-3 uker til andre, med mindre de ga klar beskjed om at det var ok før, ei ønsker jeg heller besøk av andre de første ukene etter en fødsel.
Er mamman, pappan og evt søsken som først og fremst skal bli kjent med barnet ikke svigerinner, tanter, bestemødre osv. ...
 
Hva tenker dere om dette?

Jeg kjenner med meg selv at jeg ikke ønsker så mye besøk på sykehuset, og man kan ikke ha besøk på barsel på Riksen. Må ta lillegutt evt ned i kantina etc. Men vet at svigermor ønsker å komme med en gang, mens mamma og pappa respekterer at jeg ikke ønsker besøk med en gang.
Kjenner meg litt "slem" som "nekter" folk å komme...

Jeg tenker at tiden rett etter fødsel er dyrbar, for å bli kjent med den lille :)
Veldig enig i dine tanker! ☺ På Ahus ønsker de helst at vi ikke har besøk den korte tiden vi er der og siden dette blir vår første så har vi gitt beskjed til de nærmeste at vi ikke ønsker besøk... Skulle vi ombestemme oss så får vi heller sende ut en beskjed om at de kan komme om de vil! ☺ Tenker det er mye koseligere å få besøk når vi er hjemme igjen.. ☺
 
Jeg gruer meg skikkelig til dette! :( Har så vidt nevnt det for mannen, men vi må nok prate mer om det... Vet at mamma og pappa vil respektere det jeg sier uansett, men redd det kan bli litt sure mine fra en del andre, blant annet hans familie...
Jeg går faktisk å håper på at hu blir født seint seint på kveld eller på natta. For da er det ingen som vil mase med å skulle komme umiddelbart!!
Det er jo du og mannen som bestemmer hva dere ønsker! ☺ De bør absolutt respektere at dere vil vente med besøk. ☺
 
Den besøkstiden med en nyfødt er noe av det jeg gruer meg mest til! Ikke bare på sykehuset, men når vi er kommet hjem så tror jo alle at det er rett frem! Spesielt svigersøstern tror jeg kommer til å ville henge hos oss hver eneste dag med begge sine barn.. Jeg vil helst ha ro rundt oss og bli kjent og komme i rutine og få igang amming og alt det der, men det skjønner ikke de. :( sist gang så mistet jeg masse blod under fødsel, hadde kraftig svangerskapsforgiftning, slet en del med psyken spesielt etter fødsel, var utslitt og sleit med ammingen, og de kunne ikke skjønne hvorfor de ikke fikk være her så mye! Svigersøstern var i helt topp form allerede dagen da ungene hennes var født, så hun aner virkelig ikke hvordan det er. Hun har påpekt det så utrolig mange ganger allerede at hun fikk se datteren vår så lite de første 2-3mnd og ikke fikk bli godt nok kjent med henne osv, og det irriterer meg!

Kjenner nesten jeg blir irritert når jeg hører om sånne folk. Det viser virkelig mangel på respekt, skal hennes ønske om å bli kjent med deres barn gå før dine grenser? Helt utrolig at folk får seg til å tenke sånn.... Alle svangerskap er forskjellige, jeg har selv hatt 2 helt ulike og det er heller ingen fasit på hvor fort en skal være på bena etter fødsel. Jeg var fort på bena sist men hadde ikke lyst på besøk. Hadde jo ventet på frøkna i 9 måneder, da syns jeg vi fortjente litt tid alene... Det er vel slikt alle i utgangspunktet må og burde respektere, håper virkelig du får mer fred og ro nå :)
 
Her er det omvendt :p Glede meg til nurket kommer å gleder meg til å få besøk ♡♡ Nå har jeg familie å venner som faktisk hjelper til når dem er rundt meg da ♡ Å de avtaler gjerne seg imellom om hvem som kunne tenke seg å dra når sånn så det blir delt opp ;-) har aldri hatt noe særlig nær familie som har hjulpet meg, å svigermor skal være med på fødsel ♡ Gleder meg over at alle er så fasinert å glad over den lille ♡♡♡
Kanskje jeg er merkelig, men det beste som jeg synes er å ha de jeg elsker rundt meg så mye som mulig ♡♡
 
Ja, og da skjønner jeg ikke problemet? Da slipper du jo besøk uansett :D jeg fikk ikke ta ungen ut av barsel før vi skulle hjem. Det var på Drammen da, men tilby folk å sitte i kantina alene hvis du vil ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn er det i Skien også, ikke lov til å ta barnet ut av avdelingen. Og det er helt vidunderlig! Så kan folk stå å mase som nøkken sjæl på jordmor og barnepleiere..inn til meg kommer dem ikke!
 
Back
Topp