Kjempe flott at du kan ta med deg dyrene [:)]
Skjønner veldig godt at folk reagerer, og blir engasjerte. For som du spør i HI: hva synes dere om avlivning av dyr pga ferie?
Jeg kommer fra en veldig landelig plass, og har hatt katt i hele mitt liv. Jeg bodde hjemme til jeg var 20 år, og på de årene hadde vi mange katter. Opptil 6 om gangen. Vi fikk 1 katt, resten kom til oss pga idiotiske turister... ja jeg kaller de idioter. De har altså skaffet seg katt fordi barna har maset, men så gidder de ikke å ta de med seg igjen når ferien er over. Helt forferdelig.
Er snakk om ganske mange katter på de årene, og det skjer fortsatt.
Hvorfor skaffer man seg dyr, når man vet man ikke kan ta vare på de? Er jo ett liv dette også. Får helt vondt inni sjela av alle som behandler dyrene sånn. Og grøsser hver gang jeg ser en søppelsekk ved veien når jeg kjører bil. [:(][:(]
Selvfølgelig er det bedre som du sier at man drar til dyrlegen og avliver, men før man skaffer seg dyr så må man tenke litt lengre enn nesetippen. Er ikke en god nok grunn at man skal på ferie da altså.
Igjen dette er generelt og ikke til TS. Kjempe flott at du kan ta med dyrene dine på tur [:D]