Ang avlivning av dyr

Ferie er ingen avlivings grunn. Flott at du har mulighet til å ta med dine. Jeg er dyrepasser for husverten min nå i sommer. Han er reist vekk 2 uker og jeg passer kanin og marsvin :)  Når jeg selv reiser på ferie så ser foreldrene mine etter fuglene mine. Jeg er oppvokst med dyr, og enten har vi hatt de med oss ellers så har vi har noen til å se etter dem. Avliving er ikke et alternativ. Har man dyr så må man ta hele ansvaret.

sorry. men syns de er sykt at folk bare avliver dyret sitt pga ferie. når man skaffer seg et dyr, ja da har man et ansvar, det er ikke bare å avlive de i hytt å pine!! de er tross alt et LIV det er snakk om her. har selv kjeeeeeempe lyst på katt, men siden vi ikke kjenner noen som kan passe den mens vi er på ferie å slikt så velger vi å ikke skaffe oss!!!!!!!!! om dere ikke hadde hatt den muligheten å tatt de med dere på tur, hadde ej kjørt til det nermeste pensjonat, uansett kor langt det var, eller spurt naboen. kansje latt et vindu stå litt på gløtt å låst det rommet så katten kan gå inn å ut der. å få en nabo eller noe til å låse seg inn å fylle på mat å vann!

Kjempe flott at du kan ta med deg dyrene [:)]

Skjønner veldig godt at folk reagerer, og blir engasjerte. For som du spør i HI: hva synes dere om avlivning av dyr pga ferie? 

Jeg kommer fra en veldig landelig plass, og har hatt katt i hele mitt liv. Jeg bodde hjemme til jeg var 20 år, og på de årene hadde vi mange katter. Opptil 6 om gangen. Vi fikk 1 katt, resten kom til oss pga idiotiske turister... ja jeg kaller de idioter. De har altså skaffet seg katt fordi barna har maset, men så gidder de ikke å ta de med seg igjen når ferien er over. Helt forferdelig.
Er snakk om ganske mange katter på de årene, og det skjer fortsatt.
Hvorfor skaffer man seg dyr, når man vet man ikke kan ta vare på de? Er jo ett liv dette også. Får helt vondt inni sjela av alle som behandler dyrene sånn. Og grøsser hver gang jeg ser en søppelsekk ved veien når jeg kjører bil. [:(][:(]

Selvfølgelig er det bedre som du sier at man drar til dyrlegen og avliver, men før man skaffer seg dyr så må man tenke litt lengre enn nesetippen. Er ikke en god nok grunn at man skal på ferie da altså.

Igjen dette er generelt og ikke til TS. Kjempe flott at du kan ta med dyrene dine på tur [:D]

Unnskyld meg, men bare tanken gjør meg dårlig... >Folk bør aldri ha skaffe seg dyr da, hvis de har den innstillingen!! At en ferie kan bety mer en et levende vesen? Hallo? Kunne aldri falt meg inn, da hadde jeg droppa ferien heller.

Nei ferie er overhodet ikke nor grunn til avlivning! Hadde vi ALDRI gjort, da hadde jeg heller blitt hjemme!! Vi har både hund og katt, før vi fikk barn hadde vi hunden med om vi skulle noe. Nå har vi to barn, stor hund og ikke stasjonsvogn så da er bikkja hos leieboeren vår nå vi skal på småturer. Ved lengre ferieturer kjører vi han til foreldrene mine så de har han. Katten må nok vere ute når vi er vekke, men han får meir enn nok mat og har godt med ly og det er det viktigste :) Hadde ALDRI reist og latt dyrene gå på sjølstyr nei[>:]

ORIGINAL: Kittekat

Nei, vettu hva! Da hadde jeg faktisk latt være å dra på ferie!
Makan til egoisme å skaffe seg dyr og så gi faen i dem bare for å dra på ferie!![:@]

(og ja, siden jeg fikk med meg at DU heldigvis tar med dyrene på ferie, er dette ment generelt)

signerer så det suser

Har alltid sørget for pass til dyrene da jeg skulle på ferie eller så har jeg rett og slett holdt meg hjemme. Syns dette er noe man må finne ut av før man skaffer seg dyr.

Nå var ikke dette pga ferie, men sambo og søsknene fikk kaniner 2 sommere når de var små, de ble naturlig nok veldig glade i disse kaninene, men når høsten kom og ungene trodde de skulle flyttes inn, så kom foreldrene og drepte kaninene også spiste de de etterpå[:(]. Jeg blir like provosert hver gang jeg sitter og hører på at de ler av dette, og må bare forlate rommet før jeg sier noe ille til de. 

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon som deg, bare at jeg ikke kunne hatt med dyret på ferie og ingen til å passe det. Vet du hva, da hadde jeg blitt hjemme!
Ett dyrs liv er "LITT" viktigere enn at man må dra på ferie eller.... Sånne folk som ikke tenker lenger enn det når de anskaffer seg dyr er stokk tette i hodet sitt!!!

ORIGINAL: My_

Nå var ikke dette pga ferie, men sambo og søsknene fikk kaniner 2 sommere når de var små, de ble naturlig nok veldig glade i disse kaninene, men når høsten kom og ungene trodde de skulle flyttes inn, så kom foreldrene og drepte kaninene også spiste de de etterpå[:(]. Jeg blir like provosert hver gang jeg sitter og hører på at de ler av dette, og må bare forlate rommet før jeg sier noe ille til de.

Helt forferdelig Tipper jeg hadde blitt sittende og sagt noe forferdelig.. For jeg klarer ikke holde munn vettu

Jeg syns det er forferdelig trist at folk ikke tenker igjennom hva det innebærer av ansvar å skaffe seg dyr, før det får dyr i huset. Jeg blir kraftig provosert, og veldig lei meg,av folk som har en slik holdning til dyra sine. Dessværre flommer fod og alle andre omplasseringsorganisasjoner over av katter og andre kjæledyr nå i ferien. Allergi bryter jo dessverre ofte ut i forbindelse med ferier, av en eller annen merkelig grunn.....
Det er selvfølgelig bra at TS her tar dyret med på ferie:)

Hadde aldri tenkt tanken om å avlive noen av dyrene våre fordi vi skulle på ferie

Om du har valgt å ha dyr, så får du velge konsekvensene også. Har man ikke pass, nei synd..da kan man ikke reise [:)] Man blir låst av å ha dyr, og det er noe man vet før man kjøper

Jeg hadde selvfølgelig blitt hjemme!!

Kan jo nesten sammenlignes med at man bare lar ungene være hjemme alene når man reiser bort også... Sånn at mor og far kan være litt alene, eller at man dropper å ha bhg plass når man begynner på jobb etter perm. igjen..

Nei for meg er det HELT utenkelig å avlive dyr for å reise på ferie. Dyrene våre er også endel av vår familie :)

De turene vi ikke kan ha med dyra våre, da er de på dyrehotell og ja, det koster å ha dyr, noe folk bør tenke på før de anskaffer seg dyr.

HI er flink og tar med seg dyret sitt og det er bra, når man har den muligheten.

ORIGINAL: Kittekat

Nei, vettu hva! Da hadde jeg faktisk latt være å dra på ferie!
Makan til egoisme å skaffe seg dyr og så gi faen i dem bare for å dra på ferie!![:@]

(og ja, siden jeg fikk med meg at DU heldigvis tar med dyrene på ferie, er dette ment generelt)

TOTALLY AGREE! Dyr er ikke bruk og kast-varer...

Da hadde jeg latt være å dra på ferie - eller dratt på ferie med dyrene!!!!!

Dette er noe man VIRKELIG bør tenke på FØR man skaffer seg dyr, virker jo igrunn ikke veldig glad i dyra sine da må jeg si dersom man gjør noe sånt...

Nei, hadde aldri vurdert avliving, men om jeg måtte så ville jeg latt kattene ute uten pass.

Man får jo et personlig forhold til disse dyrene, så jeg kan ikke skjønne at noen velger denne utveien engang [:(]
Dette er virkelig ikke et spørsmål for meg, jeg ville ikke tenkt på det engang [:'(][:'(][:'(]

Så flott at du har mulighet til å ha dem med deg på tur [:)]

Jeg syns ikke avlivning er noe alternativ, finns jo alltids noen som kan følge med, passe osv..

Da katta vår levde(hjemme hos mine foreldre altså) og vi skulle til syden, spurte vi venninna til mamma om hun ville bruke huset samt passe kattepusen vår.. ¨

Når jeg og mini får oss katt så kommer jeg alltid til å finne noen som kan passe katten.. [:)]

Back
Topp