Ang avlivning av dyr

løgndetektoren

Glad i forumet
hva synes dere om avlivning av dyr som  pga ferie?  Det er jo et kjent faktum at folk avliver dyrene sine  eller bare reiser fra dem på ferie.. hva synes dere om dette?

Sitter i den situasjonen nå. Der dette kunne vært ett alternativ, men jeg er heldig nok til å kunne ha med dyret på tur.Ingen jeg kjenner er hjemme. De to kattene trenger mat de tre ukene vi blir borte. Men ingen er hjemme til å ta vare på dem.Her finnes ingen kattepensjonat   i nærmeste nærhet. Og da sitter jeg igjen med  å være igjen hjemme. Noe som ikke er aktuelt og så har vi sambos ide som er å la dyrene være ute hele tiden uten pass.Noe jeg nekter å gjøre.  hva ville du gjort? tatt den med til dyrelegen å latt dyrelegen tatt livet av den eller?

Nei, vettu hva! Da hadde jeg faktisk latt være å dra på ferie!
Makan til egoisme å skaffe seg dyr og så gi faen i dem bare for å dra på ferie!![:@]

(og ja, siden jeg fikk med meg at DU heldigvis tar med dyrene på ferie, er dette ment generelt)

DU TULLER????![:@][:@] Har du ikke naboer?

ORIGINAL: tutekoppen

hva synes dere om avlivning av dyr som  pga ferie?  Det er jo et kjent faktum at folk avliver dyrene sine  eller bare reiser fra dem på ferie.. hva synes dere om dette?

Sitter i den situasjonen nå. Der dette kunne vært ett alternativ, men jeg er heldig nok til å kunne ha med dyret på tur.Ingen jeg kjenner er hjemme. De to kattene trenger mat de tre ukene vi blir borte. Men ingen er hjemme til å ta vare på dem.Her finnes ingen kattepensjonat   i nærmeste nærhet. Og da sitter jeg igjen med  å være igjen hjemme. Noe som ikke er aktuelt og så har vi sambos ide som er å la dyrene være ute hele tiden uten pass.Noe jeg nekter å gjøre.  hva ville du gjort? tatt den med til dyrelegen å latt dyrelegen tatt livet av den eller?

Kunne aldri ha falt meg inn å avlive dyret mitt p.g.a. at jeg skal komme meg på ferie. Dette er noe man faktisk må tenke på når man skaffer seg dyr. Syns rett og slett det er utrolig uansvarlig å ikke tenke lenger en akkurat der og da å skaffe seg dyr. Det er faktisk et liv, ikke en gjenstand man bare kan behandle som man vil. Da får man heller bli hjemme. Ikke dyret sin feil at folk ikke klarer å planlegge sommeren!!!

Jeg hadde blitt hjemme..

Er du seriøs? Vi har heller ingen til å passe nå, derfor blir vi hjemme. De som reiser fra dyrene på ferie eller avliver dem skulle ALDRI hatt dyr!!![:@]

jeg hadde da ikke dratt noen steder, enkelt og greit...

Hvis jeg leser riktig så skal hun jo ta med dyret på ferie? [:)]

Ro ned da jenter...[8|] djiiiz....

KAN DERE FOR POKKER LESE HELE INNLEGGET FØR DERE KLIKKER I VINKEL!!!

Er jo også noe å lære barna sine. Du mamma tenkte ikke så langt som hva vi skulle gjøre med dyrene i ferien så vi leverer dem til dyrlegen. Er jo bare å skaffe seg ny når vi kommer hjem. Helt tragisk at folk i det hele tatt vurderer det.

Så leser vi tråden igjen... jeg sier at vi har heldigvis  alternativet å ta med  dyrene på turen. Men  OM dere var i samme situasjon hadde dere tatt livet av dyret? OM dere ikke kunne ta med dyret. Jeg tar jo dyrene med på turen. Det er ikke bare å avlive dem pga mangel på pass  synes jeg. Men ville høre om noen her kunne vurdert avlivning?

Enten hadde jeg blitt hjemme eller tatt med dyret sånn som du skal.
Hadde hvert fall aldri latt det være alene hjemme/ute i flere uker, det er dyreplageri synes jeg.
Har man først skaffet seg dyr må man ta følgene om ingen kan passe dyret selv om man vil på ferie.

Haha[:)]
Er dere helt tett i toppen???? Latterlig!!!!
Ikke ts altså, men resten som ikke ser ut til å kunne lese....

Vi vurderte å avlive fisken vår siden den ikke kan bruke holiday mat, har ingen naboer som vi stoler på enda siden vi nettopp flyttet til nytt sted.
Men fisken er med på feire den, med gode instrukser fra fiskebutikken [:)]
(og nei jeg tuller ikke, vi er alle veldig glade i fisken vår!)

Jeg svarte ut ifra et generelt grunnlag om folk som skaffer seg dyr for så og ta liv av dem når det ikke passer de og ha dem lenger fordi de skal på ferie. Hun sier hun skal ta de med og da svarte jeg hva jeg syns om folk som avliver.

Syns det er helt sjukt at folk gjør sånn... Men må tenke litt lenger enn nesa rekker når man skaffer seg dyr, å faktisk tenke på hvordan di ska løse ting i ferier å lign!!

Kjempe flott at du kan ta di me[:)]

Vel, heller avlive en å kaste de ut ellers prøve drepe de selv som man ofte leser om på sommeren[>:] Men da håper jeg ikke man er så dum at man skaffer seg nytt dyr igjen!

Men jeg hadde aldri gjort det, det går faktisk an å spørre naboer om å passe katten(e) og gi de en blomst eller noe for det..vi har passet katter for naboer mange ganger og det er jo 0 problem, trenger ikke nøkkel engang, de kan gi oss mat for tiden de er borte også mater vi katten ute[:)]

det finnes jo faktisk dyrepensjonat også noe som er et godt alternativ hvis man ikke har naboer ol som kan passe på..... 

Vi har jo en meget spesiell hund[8D]. Så det medfører at enten drar jeg og ungene på ferie ,og gubben er hjemme med bikkja - ellers reiser ingen av oss på ferie. (Ikke så gæli altså ,vi har jo egen hytte på fjellet ,og bor ved sjøen så vi har alle muligheter. Men type sydentur/utenlandsferie ol. nei,det har vi ikke vært på sammen på 11 år!).
Bikkja er et fullverdig familiemedlem(og i lange perioder min favoritt i familien[:)])Og jeg avliver ikke "barnet" mitt for å dra på ferie!! Det var VI som valgte å få et dyr ,ikke dyret som kjøpte oss...
[8|]Jeg synes vel det er bedre å avlive et dyr ,enn å la det lide- å håpe det overlever 3 uker uten tilsyn.. Men jeg mener bestemt at om man ikke har noen til å passe dyret - da reiser man ikke!!

Jeg finner stadig dyr på jobben (jobber i dyrebutikk), som folk bare har satt fra seg, enten på trappa vår, lasterampa eller inni butikken.....[:@][:@] Fant senest igår en hamster som kravla rundt på gulvet, og en kanin noen mnd. tidligere....

Hadde de spurt oss om hjelp, kunne vi sikkert ordnet noe, men NEIDA, de bare kaster dem fra seg, og driter i det! [:(][:(][:@]

Back
Topp