Angående navn.

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
Jeg liker ett navn til gutten i magen. Men det er ett stort men. En i familien mistet sin lille baby for drøye 2 år siden. han har det samme navnet som jeg liker, men det skjønte dere vel.. Spurte henne om jeg kunne bruke det navnet på han i magen, men hun var ærlig å sa at det ble litt vanskelig og sårt for henne. Samtidig som hun sa at hun ikke kunne ha enerett på navnet, så hvis vi tok det ble hun ikke sur eller noe, men hun følte litt på det. Jeg spurte fordi jeg ikke hadde lyst til å såre henne. [8|]
Hva ville dere gjort?

Nå har det seg sånn at nesten alle i min omgangskrets har gutter, og de har navn jeg liker.

Må bare si dette: Jeg kommer ikke til å kalle opp barnet mitt etter denne gutten. Men sambo er av den oppfatning av at det burde vært greit. Ville bare se om alle var enige med meg.
Vi har ett godt forhold ellers, har ikke mye kontakt lenger, pga avstand og turbulens i min familie. Hun er som den storesøstra jeg aldri har hatt. Derfor turte jeg å spørre henne.

Hadde ABSOLUTT IKKE valgt det navnet som ett dødt barn i familien!!!! Nei nei nei. 

Jeg hadde ikke tatt navnet[:)]

Jeg hadde nok funnet ett annet navn.[:)]

Jeg hadde ALDRI gjort det, det handler om å respektere noens sorg!

For å si det på en annen måte, hadde du tatt det navnet om babyen hadde levd i dag? Visst ikke bør du ikke gjøre det nå heller synes jeg...

Kan jeg spørre hva navnet er?

Jeg kommer ikke til å ta det navnet uansett. Sambo synes det er mer greit.. [8|]

ORIGINAL: Labambie

Hadde ABSOLUTT IKKE valgt det navnet som ett dødt barn i familien!!!! Nei nei nei. 

Det syns jeg faktisk er ganske ufølsomt og frekt!
Når et barn dør er det en sorg som aldri vil forsvinne!

ORIGINAL: Furteguri og sønn

Noah. 

Ahh.. tenkte om det var et enklere navn så kunne dere funnet et likt navn.
Om barnet hett Markus kunne dere tatt Marius f.eks.

ORIGINAL: Virretrille

Det syns jeg faktisk er ganske ufølsomt og frekt!
Når et barn dør er det en sorg som aldri vil forsvinne!

Det var jo derfor jeg spurte henne da... Fordi jeg synes det hadde vært fælt om vi hadde gått bak ryggen hennes og kalt opp våres kommende sønn etter hennes.. Jeg forstår henne veldig godt. Begravelsen sitter prenta inn i hukommelsen min. [:(][:(] Det er egentlig ikke ett alternativ i mine øyne..

Nei, det blir bare helt galt.

Jeg hadde nok styrt unna ja.
Men om du virkelig liker det og du finner en løsning som passer, kan du jo ha det som mellomnavn, kanskje en oppkalling etter barnet som døde?

Mhm[8|]

signerer denne kloke damen her jeg

Hadde aldri i livet valgt det samme navnet!! Hadde aldri i verden spurt om det engang, synes det viser mangel på respekt!

Om feks min kusine hadde kommet å spurt meg om hva jeg hadde syntes om hun valgte å kalle sitt barn det samme som min døde sønn så hadde jeg bltt ganske lang i maska!

hadde ikke valgt det. Ihvertfall ikke når hun sa det hadde vært litt sårt..

Det finnes SÅ mange flotte navn, håper dere finner et annet dere liker!

Back
Topp