Angående mislykket ivf

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er det mest vanlig å få negativ test på testdato eller vil de fleste ha begynt å blø før denne datoen kommer?

Litt forskjellig.. Men jeg har aldri blødd før testdato... Progesteronet holder mensen tilbake...

Jeg begynte å blø rugedag 12, dvs to dager før. Det var på full progestronstøtte, så antar det er litt forskjellig fra jente til jente.

Jeg har pleid å begynne å spotte på rugedag 10 og 12, men forrige forsøk kom mens dag 14 - på testdato. Så det varierer... Nå er jeg på dag 13, og har enda ikke spottet, men har jo forrige forsøk friskt i minnet - så det er bare å vente å se. Jeg bruker også progesteronstøtte.

Går dere på progesteron helt til testdato?

Ja! Det er viktig :) har jo lest om de som blør selv om de er gravide i starten..

Ja! Det er viktig :) har jo lest om de som blør selv om de er gravide i starten..

Jeg går ikke på progesteron lenger jeg.. Skulle kun gå 14 dager... Spurte konkret om det også, men skulle kun gå på det 14 dager

Jeg går ikke på progesteron lenger jeg.. Skulle kun gå 14 dager... Spurte konkret om det også, men skulle kun gå på det 14 dager

Men går jo til erfarne folk så antar da de vet hva de driver med...

Jeg må alltid få bekreftet at det ikke er noe liv, ved at negativ test på testdato er tatt..

Æ gikk også bare 14 dager fra uttak, altså 2 dager før testdag sluttet.. Ved negativ svar kom mensen dagen etter testdato.. Andre gangen ble æ gravid, samme prosedyren men med økt dose av meds..

Begynte å blø rugedag 10-11 på de to negative.

Vedr progesteronstøtten, så sa Riksen kun i 14 dager, mens privatklinikken (der jeg ble gravid) i 10-12 uker.

Det varierte når jeg begynte å blø/spotte; alt fra rugedag 10 til testdato. Har alltid brukt progesteronstøtte ved forsøk.

Hvis jeg blir gravid så skal jeg bruke progesteronstøtte til uke 10.6. Dobbel dose fra dagen før innsett til testdato, deretter enkel dose. Hvis jeg tar enkel dose Crinone i rugeperioden så pleier jeg å spotte fra rugedag 10, så det virker som jeg ikke har nok av dette selv..

Jeg er i dag på rugedag 12 altså test dag og har fått negativt svar,men forsatt ingen mens. Da kan j vel vente det oxo.

Begynte å blø 4 dager før test dagen

Jeg er i dag på rugedag 12 altså test dag og har fått negativt svar,men forsatt ingen mens. Da kan j vel vente det oxo.
Er det hjemmetest eller blodprøve du har tatt? Hjemmetest kan være litt treg på å slå ut. Særlig etter bare 12 dager...

Back
Topp