Angående kommentarer til gravide

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er fortsatt i svangerskap 2 veldig imponert over hva folk får seg til å si/spørre om :P
Størrelse på mage er tydeligvis noe ALLE kan kommentere - gjerne også at man har lagt på seg (har sluppet billig unna til nå)
Men en annen ting som jeg synes er utidig er: "jeg vet hva du har gjort ja..."
Ehm... Nei faktisk ikke for denne babyen ble laget på sykehuset.. Har mest lyst til å svare noe skikkelig frekt tilbake som hinter til at de faktisk ikke har PEILING hva jeg har gjort

Haha ja sa det her om dagen til to damer på jobben og de spurte "har du fått mage, har du fått større pupper" :D haha!! Så skulle de ta bilde av magen min.. Jeg har gått opp fra 58 kilo- 65 kilo siden november, men også av andre grunner enn graviditet.. Var før undervektig og er nå normalvektig! Fått litt mage pga usunt kosthold :P så føler ikke det er bare pga graviditet, så litt kleint når folk skal ta bilder! Hun ene bare: ja, du hadde ikke slik mage da du begynte å jobbe her x) takk liksom...! :P

Haha ja sa det her om dagen til to damer på jobben og de spurte "har du fått mage, har du fått større pupper" :D haha!! Så skulle de ta bilde av magen min.. Jeg har gått opp fra 58 kilo- 65 kilo siden november, men også av andre grunner enn graviditet.. Var før undervektig og er nå normalvektig! Fått litt mage pga usunt kosthold :P så føler ikke det er bare pga graviditet, så litt kleint når folk skal ta bilder! Hun ene bare: ja, du hadde ikke slik mage da du begynte å jobbe her x) takk liksom...! :P
Frekkeste jeg har hørt!!!

Folk prøver jo å være gøyale og morsomme :p ikke alltid det slår an slik man vil det skal

Eneste jeg har hørt er " husk at graviditet ikke er en sykdom da" kommer fra mine venninner som ikke har vært gravide :p

Jeg har blitt spurt flere ganger om det er planlagt. Mulig jeg er litt sær, men jeg synes det er et ganske personlig spørsmål...

Jeg har blitt spurt flere ganger om det er planlagt. Mulig jeg er litt sær, men jeg synes det er et ganske personlig spørsmål...
Enig med deg- synes det er frekt! Ikke alle som ønsker å svare på det og da kan det fort bli en ekkel situasjon .. o_O

uff her også kommer folk med de dummeste kommentarer! som at jeg har fått større pupper og og at "du koste deg i påsken ja" noe som ikke stemmer det grann ifølge termin, haha, blir litt satt ut, men må jo nesten ta det med et smil/ tulle det bort!

Sniker fra oktober :-)

Jeg er lei av å høre : jaja, det blir travelt når babyen kommer. Det blir mye jobb.

Tenker liksom; ja, men når man har prøvd i 6 år (og de fleste som sier dette vet at vi har prøvd lenge og gått igjennom Mye) før det endelig ser ut til å gå veien, så er man superklar for det nye kapittelet av livet.

Og uansett om det ikke er planlagt er ikke det noe oppløftende å si til kommende foreldre.

Sniker fra oktober :-)

Jeg er lei av å høre : jaja, det blir travelt når babyen kommer. Det blir mye jobb.

Tenker liksom; ja, men når man har prøvd i 6 år (og de fleste som sier dette vet at vi har prøvd lenge og gått igjennom Mye) før det endelig ser ut til å gå veien, så er man superklar for det nye kapittelet av livet.

Og uansett om det ikke er planlagt er ikke det noe oppløftende å si til kommende foreldre.
I alle dager... det var da ikke bare litt på kanten heller. Håper alt står vel til med deg og bebisen i magen! :)

I alle dager... det var da ikke bare litt på kanten heller. Håper alt står vel til med deg og bebisen i magen! :)

Ja, noen mister de normale grensene og tror det passer seg å si hva som helst når de treffer gravide.

Takk i like måte :-)
Alt står bra til med oss begge:-)

Enig med deg- synes det er frekt! Ikke alle som ønsker å svare på det og da kan det fort bli en ekkel situasjon .. o_O
Det syns jeg også er helt uhørt å spør om! Hadde aldrig fått meg til å spørre om det?
Hvorfor spør de om det? Samma det vel?

Fikk også en " er det med samme faren"igjen so what???( det var det , men uansett)

Popper innom fra januar..
Ene kollegaen min sa til meg her om dagen at: nå må du huske å lytte til kroppen, for husk hvor dyrt det er for helse-norge dersom du mister og må ha nye runder med hormonbehandling! Jeg ble helt satt ut jeg...

Ene kollegaen min sa til meg her om dagen at: nå må du huske å lytte til kroppen, for husk hvor dyrt det er for helse-norge dersom du mister og må ha nye runder med hormonbehandling! Jeg ble helt satt ut jeg...
Nei fy søren for en frekk kollega!!!!

:eek: Der er ikke lov å si!! Hadde klikket i vinkel. Noen mennesker eier ikke folkevett eller antenner.

Seriøst?! :mad:

Ved forrige svangerskap ble sjefen min sur for jeg ble gravid og ble sykemeldt.. Hun sa " du burde egentlig ta det bort og jobbe litt mer, så dere får en mer stabil økonomi " Wtf?! Hvem sier sånt! Og ja, jeg sa opp!! :mad:

Seriøst?! :mad:

Ved forrige svangerskap ble sjefen min sur for jeg ble gravid og ble sykemeldt.. Hun sa " du burde egentlig ta det bort og jobbe litt mer, så dere får en mer stabil økonomi " Wtf?! Hvem sier sånt! Og ja, jeg sa opp!! :mad:

:eek: Hva er galt med folk. Godt du sa opp, hørtes ikke ut som en drømme sjef det der.

:eek: Hva er galt med folk. Godt du sa opp, hørtes ikke ut som en drømme sjef det der.
Nei hun var skikkelig skikkelig fæl... tok meg skikkelig nær av alt hun sa! Så jeg hadde ikke klart å fortsette å jobbe der, og grue meg til å gå på jobb hver dag :/

Back
Topp