Andregangsfødende

2 frøkna hær på vei, første gang er nå blitt snart 12 år siden..så er litt spent på hvordan det vil gå :) Merker nå at jeg er litt mer engstelig for om hun kan få navlesnora rundt halsen eller om det er knute på den.. Litt sånn at jeg ser alt som kan skje..men må jo bare dytte sånne tanker bort.

Dette er min andre men føles som nr en. Rett og slett fordi det er 16 år siden jeg født sist og jeg husker minimalt av hvordan det var å være gravid
Henger meg på her, 15 år siden sist og det er mye man glemner på disse årene ;)

Åh stakkars deg som måtte holde på så lenge. Det er jo helt drøyt. Håper virkelig ikke du lå med drypp og rier så lenge. Holdt på i 12t fra de tok vannet før det endte med keisersnitt og da var jeg helt utslitt. Kan jo ikke forestille meg hvor sliten du må ha vært. Ja sikkert lurt med en sånn samtale. Jeg har ikke mye lyst til å gå så lenge over en gang til. Ja du kunne tenke deg keisersnitt hvis det blir snakk om at du må settes i gang? Kan være enig i det,men er vel noe med at forrige opplevelse har festet seg:/. Hehe ja man er ganske kjørt når barnet er lagt. Hehe ja blir sikkert bedre når vi har to vi skal ta oss av;).

Jeg hadde 2 dager i aktiv fødsel, med drypp og ikke drypp, farget fostervann, feber og til slutt etter 45 min med press og ikke fremgang så ble det vakum før til slutt keisersnitt. Ikke noe jeg vil gå gjennom en gang til med ballong for å modne og så pille og vente og ikke noe som skjer. Var helt utslitt etterpå. Konsekvens var at jeg ikke fikk igang meieriet.

Det jeg frykter hvis jeg blir satt igang er at de har lovet meg om at jeg da kan bli vurdert til keisersnitt, men når det kommer til stykket så må jeg gjennom det hele en gang til..Håper alt skjer mer av seg selv/ naturlig denne gangen. Vurderer om jeg skal prøve modningsakupunktur, men vet ikke om det har noe virkning. Så får høre litt med jordmor og lege utover..

Jeg er også andregangsfødende. Har en på fem fra før, født med planlagt KS i mai 2010. Så det blir akkurat fem år i mellom dem, og denne skal også tas med KS (uka etter 17.mai). Merker at det er litt mindre redebygging og forberedelser denne gang. På en annen side gleder meg meg enda mer til barseltiden, og så vet jeg hva jeg går til i forhold til KS. Det var nemlig en veldig fin opplevelse sist, også formen etterpå var grei. Da slipper jeg å være så spent/grue meg denne gang.

2. Gangs her og :) har ein gut på 2 år frå før. Dette svangerskapet har vert ganske forskjellig frå sist. Då hadde eg nesten ingen plager. No har eg vert trøtt og kvalm og er begynna å kjenne bekkenet godt. Har vert litt meir beskymra for at ting kan gå gale i begynnelsen no, forrige gang tenkte eg ikkje på det i det heile. Ellers er eg ganske rolig :) spent på korleis det blir å bli tobarnsmamma og veldig spent på korleis det blir for storebror.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp