Andregangsfødende

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Er det flere andregangsgravide her? Jeg er gravid med nr.2 nå så er spennende å høre om det er flere som er i samme situasjon:). Hvordan syns dere det er å gå gravid nå i fht sist gang? Personlig syns jeg ikke det blir like mye fokus på graviditeten nå som sist da jeg har en aktiv liten krabat og ta meg av:).

Jeg følger selvfølgelig med på babyens aktivitet og er veldig glad for denne graviditeten også,men føler forberedelsene kanskje blir litt annerledes. Mye utstyr har jeg jo også fra forrige gang så har ikke begynt å kjøpe inn så mye enda,men merker at redebyggingen begynner å komme over meg;). Beklager langt innlegg. Håper noen har egne opplevelser å komme med:).

Føler veldig som deg :-) mindre fokus på graviditeten, mindre utolmodig, og stresser lite med innkjøp. Ellers er graviditetene ganske like så langt. Tidligere bekkenløsning, mindre kviser, mindre ryggvondt foreløpig. Begynner å bli veldig nysgjerrig på hvem som bor i magen nå da :-) vi så ikke kjønn på oul!

Føler veldig som deg :) mindre fokus på graviditeten, mindre utolmodig, og stresser lite med innkjøp. Ellers er graviditetene ganske like så langt. Tidligere bekkenløsning, mindre kviser, mindre ryggvondt foreløpig. Begynner å bli veldig nysgjerrig på hvem som bor i magen nå da :) vi så ikke kjønn på oul!

Godt å høre at det er flere som har det litt på samme måten i fht fokus:). Bra du ikke er så ille i ryggen enda da:). Åh blir spennende med neste UL da:). Hvor langt et du på vei? Jeg er snart 27 uker og fikk vite sist UL at det var jente. Har en gutt fra før. Ja blir spennende å se hvordan denne babyen her er. Rart at det etterhvert skal komme en liten baby i hus. Da blir nok plutselig lillegutten min veldig stor:).

Godt å høre at det er flere som har det litt på samme måten i fht fokus:). Bra du ikke er så ille i ryggen enda da:). Åh blir spennende med neste UL da:). Hvor langt et du på vei? Jeg er snart 27 uker og fikk vite sist UL at det var jente. Har en gutt fra før. Ja blir spennende å se hvordan denne babyen her er. Rart at det etterhvert skal komme en liten baby i hus. Da blir nok plutselig lillegutten min veldig stor:).
Er 24 uker. Gutt fra før her og. Er litt uvirkelig at det skal komme en baby synes jeg ;-) synes jo mini er så liten enda! Men veldig spennende :-)

Her kommer barn nummer tre.
Er ikke like ivrig på å tenke på de ulike stadiene osv nå nei. Men med første var jeg mye yngre og mer bekymringsløs. Kan bekymre meg mer nå. Jordmor sier det er vanlig med nummer tre, siden alt har gått så bra tidligere liksom.

Har mye utstyr, siden minste kun er 18 mnd, men må likevel kjøpe ny vogn (søskenvogn), og babyklær pga kjønn.

Her kommer barn nummer tre.
Er ikke like ivrig på å tenke på de ulike stadiene osv nå nei. Men med første var jeg mye yngre og mer bekymringsløs. Kan bekymre meg mer nå. Jordmor sier det er vanlig med nummer tre, siden alt har gått så bra tidligere liksom.

Har mye utstyr, siden minste kun er 18 mnd, men må likevel kjøpe ny vogn (søskenvogn), og babyklær pga kjønn.

Ja jeg merker at jeg kanskje bekymrer meg litt mer nå enn sist jeg da selv om forrige fødsel som endte med keisersnitt ikke er så lenge siden, eller er vel en av grunnene til at jeg bekymrer meg litt mer nå. Ja gutten min er bare 15mnd-18mnd når lille tulla kommer så har også en del utstyr,men vil jo gjerne ha litt mer jentete denne gangen da:). Jeg tenker også å kjøpe søskenvogn men litt usikker på hvilken. Har falt litt for bugaboo donkey,men syns den er dyr i tillegg til at det virket litt tungvint å legge den sammen i bil. Har også kikket på baby jogger city select(tror jg den heter) som jeg også syns virker ganske fin:). Du da?

Her ventes jente nummer 3 :-)
Ganske like svangerskap sånn egentlig.. Bare at magen ble stoooor veldig fort denne gang!
Har ei på straks 5, og ei på 16mnd, så her er det også kun vogn som 'MÅ' byttes ut, ellers har vi det aller meste i hus ;-)

Her ventes jente nummer 3 :)
Ganske like svangerskap sånn egentlig.. Bare at magen ble stoooor veldig fort denne gang!
Har ei på straks 5, og ei på 16mnd, så her er det også kun vogn som 'MÅ' byttes ut, ellers har vi det aller meste i hus ;-)

Det med magen merka jeg også selv om det er andremann for meg. Plutselig på 14 dager kom magen veldig syns jeg. Litt engstelig for hvor stor den skal bli da det enda er noen mnd igjen. Håpe den ikke vokser like mye hele tida:).

Jeg venter mitt andre barn, er 26+0 i dag og har en sønn som akkurat fylte to år. Nå venter vi en lillesøster så det blir stas:) Merker størst forskjell på at det ikke er like lett å slappe av når man er sliten, kan ikke sove bort en hel søndag f eks som man kunne første gang. Har hatt mindre kvalme og oppkast nå. Synes generelt formen har vært bedre, selv om jeg har mange av de samme plagene, var de verre forrige gang. Jeg har det meste av utstyr fra før, og har ikke forberedt meg like tidlig nå. Har kjøpt 7 plagg, men det er det. Blir nok mye mer etterhvert, er jo så mye skjønt jentetøy! Er veldig spent på hvordan hverdagen blir med to små gull! Jeg er ikke like streng på ting denne gangen, f eks så spiser jeg ikke like sunne middager som sist, har spist salami, slurver helt med knipeøvelser osv. Merker også at pappaen er mer avslappet denne gangen og litt mindre opptatt av magen, selv om han prater med den lille der inne nå og da og stryker på den.

Her blir storebror 2år 1mnd etter termin :) Som dere andre sier, er søskenvogn det eneste store kjøpet, har kjøpt en basson baby brukt, men syns den er litt smal i babykurven og kanskje for kort for storebror, så spørs om jeg må bytte :p har jo mye utstyr, og noe nøytrale klær som får holde i starten og til vi vet om vi må kjøpe inn jenteklær ;) koser meg litt mer nå med innkjøp, nå vet jeg liksom hvordan det er å ha baby, så da er det noen ting som vi egentlig ikke trengte sist men jeg bare vil ha nå ;) Litt mer bekymra nå for at alt skal gå bra, også på vegne av lillebror som jeg ikke vil være lenge borte fra m.t.p innleggelse.
Symptomene kom tidligere og sterkere denne gangen, bortsett fra kvalmen som er litt bedre :) men bekkenplager og hormoner så jeg nesten ikke noe til før slutten sist og de er kraftig igang ;)

Her vente jeg barn nummer 2, men føler alt er annerledes nå enn sist. Sist var jeg bare 19 år da hun kom til og var ganske usikker på alt. Hadde lite på plass. Nå er jeg i et stabilt forhold, blir ferdig med utdanning i mai, eier leilighet, kjøpt helt ny bil og føler alt er på plass. I tillegg er jeg ikke livredd babyer og barn.
Med andre ord, jeg er mye mer klar nå enn for 6 år siden.
Selv om jeg har gått gravid før er den følelsen jeg har nå helt annerledes enn sist. Sist slukte jeg all informasjon som en maursluker, uten å stoppe opp å tenke. Nå er jeg mer bevisst hvem jeg sjøl er, hva jeg ønsker og hva som er best for meg og min familie. Jeg er mindre usikker og føler meg trygg.
Sist svangerskap hadde jeg ingen plager, nå er alt motsatt. Jeg var kvalm, sliter med bekken, er svimmel og har smerter som gjør at jeg utover dagen nesten ikke klarer å gå. Men det er vel bare prisen jeg må betale. Jeg føler meg heldig likevel! Og er bestemt på at jeg ønsker enda en til. Og nå gleder jeg meg til fødselen og jeg koser meg med alt av innkjøp og at magen vokser

2 gangsgravid, storebror er 4 år. Jeg merker at jeg er mer sliten på kveldene og i helgene. Sovner fort. Jeg holder ikke like godt ukesoversikt slik jeg gjorde med førstemann, men jeg er like bekymret, om ikke mer. Jeg har foranliggende morkake, slik at jeg kjenner mindre spark, noe som til tider gjør meg litt bekymret.
Ellers har vi jo det meste fra før, i og med at de mente det ble gutt igjen. Har kjøpt inn noe på salg og begynt å gå gjennom det av klær vi har fra førstemann.
Jeg føler meg klar for nr 2, men kjenner at pga hastekeisersnitt forrigegang, så bekymrer jeg meg litt for fødselen. Håper på vaginalt, men er ikke borte med tanke på at det kan bli keisersnitt denne gang også. Håper bare at fødselen begynner av seg selv, og ikke må bli satt igang.
Far er ikke så opptatt av graviditet denne gang,så føler meg noen ganger alene om å tenke på graviditen. Mulig jeg bare overtenker..
Magen kom like seint denne gang, har litt mage etter keisersnitt.

Er andregangs jeg også. Og elsker at tiden går så mye raskere denne gang enn sist. Formen er forholdsvis god. Er mye mer avslappet med tanke på innkjøp av utstyr. Men er mer bekymret denne gang mtp om noe kan skje eller være galt osv.

Men smågruer meg til fødsel denne gang, da jeg vet hva jeg går til og at det sannsynligvis blir styrtfødsel nr 2.

Dette er min andre også. Føler meg mye mer avslappet denne gangen samtidig som jeg grugleder meg til å få to. Blir 5 år imellom de så det har jo både fordeler og ulemper med seg. Ja det blir spennende for å si det mildt. :)

2 gangsgravid, storebror er 4 år. Jeg merker at jeg er mer sliten på kveldene og i helgene. Sovner fort. Jeg holder ikke like godt ukesoversikt slik jeg gjorde med førstemann, men jeg er like bekymret, om ikke mer. Jeg har foranliggende morkake, slik at jeg kjenner mindre spark, noe som til tider gjør meg litt bekymret.
Ellers har vi jo det meste fra før, i og med at de mente det ble gutt igjen. Har kjøpt inn noe på salg og begynt å gå gjennom det av klær vi har fra førstemann.
Jeg føler meg klar for nr 2, men kjenner at pga hastekeisersnitt forrigegang, så bekymrer jeg meg litt for fødselen. Håper på vaginalt, men er ikke borte med tanke på at det kan bli keisersnitt denne gang også. Håper bare at fødselen begynner av seg selv, og ikke må bli satt igang.
Far er ikke så opptatt av graviditet denne gang,så føler meg noen ganger alene om å tenke på graviditen. Mulig jeg bare overtenker..
Magen kom like seint denne gang, har litt mage etter keisersnitt.

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver både i fht trøtthet og det å grue seg og kanskje litt også det med at far ikke er så opptatt av graviditeten selv om jeg vet at han gleder seg. Tror det er mer pga at vi nå har en veldig aktiv liten krabat som krever mye oppmerksomhet og at han jobber mye. Jeg er myetrøttere den gangen her enn forrige men det henger vel også sammen med at man ikke har muligheten til å slappe av like mye som sist. Jeg sovner ofte på sofaen når lillegutt er lagt eller må sove litt når han er levert i bhg.

Jeg hadde også hastekeisersnitt sist gang etter igangsatt fødsel så gruer meg litt mer den gangen her. På en måte kunne jeg godt tenkt meg et planlagt keisersnitt denne gangen,men det tror jeg er mer pga at jeg vet litt hva jeg går til. Håper også på at jeg slipper å bli satt i gang denne gangen da jeg har skjønt at det ofte er mye verre enn å starte av seg selv. Sist gikk jeg 11dgr over før de satte meg igang så det håper jeg også jeg slipper denne gangen. Jeg skal på en samtale på sykehuset etterhvert så håpe det kan være litt positivt. Ellers er det vel sikkert sånn at de fleste som har født før gruer seg mer enn førstegangsfødende fordi man vet litt mer hva man går til:/. Hehe. Men når babyen er i armene våre så er det jo verdt det:).

Her vente jeg barn nummer 2, men føler alt er annerledes nå enn sist. Sist var jeg bare 19 år da hun kom til og var ganske usikker på alt. Hadde lite på plass. Nå er jeg i et stabilt forhold, blir ferdig med utdanning i mai, eier leilighet, kjøpt helt ny bil og føler alt er på plass. I tillegg er jeg ikke livredd babyer og barn.
Med andre ord, jeg er mye mer klar nå enn for 6 år siden.
Selv om jeg har gått gravid før er den følelsen jeg har nå helt annerledes enn sist. Sist slukte jeg all informasjon som en maursluker, uten å stoppe opp å tenke. Nå er jeg mer bevisst hvem jeg sjøl er, hva jeg ønsker og hva som er best for meg og min familie. Jeg er mindre usikker og føler meg trygg.
Sist svangerskap hadde jeg ingen plager, nå er alt motsatt. Jeg var kvalm, sliter med bekken, er svimmel og har smerter som gjør at jeg utover dagen nesten ikke klarer å gå. Men det er vel bare prisen jeg må betale. Jeg føler meg heldig likevel! Og er bestemt på at jeg ønsker enda en til. Og nå gleder jeg meg til fødselen og jeg koser meg med alt av innkjøp og at magen vokser

Så bra at ting har falt mer på plass og at du føler deg tryggere enn sist:). Gratulerer og lykke til med snart fullført utdanning. Hva er det du tar for noe?Sporty og ta utdannelse mens du har barn fra før og i tillegg er gravid, imponerende!

Godt du klarer å glede deg over graviditeten på tross av en del plager da. Det er viktig å ta vare på seg selv har jeg hvertfall funnet selv. Har en del plager selv og en gutt på 15mnd jeg skal ta meg av så gikk nå ut i 100% sykemelding og kjenner at det var en veldig rett avgjørelse for min del:). Spennende at du har bestemt deg for å få en til da:). Jeg har også veldig lyst på tre barn, men jg får nå se hvordan ting blir og om jeg får samboeren min med på det før jeg tar en avgjørelse på det;).

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver både i fht trøtthet og det å grue seg og kanskje litt også det med at far ikke er så opptatt av graviditeten selv om jeg vet at han gleder seg. Tror det er mer pga at vi nå har en veldig aktiv liten krabat som krever mye oppmerksomhet og at han jobber mye. Jeg er myetrøttere den gangen her enn forrige men det henger vel også sammen med at man ikke har muligheten til å slappe av like mye som sist. Jeg sovner ofte på sofaen når lillegutt er lagt eller må sove litt når han er levert i bhg.

Jeg hadde også hastekeisersnitt sist gang etter igangsatt fødsel så gruer meg litt mer den gangen her. På en måte kunne jeg godt tenkt meg et planlagt keisersnitt denne gangen,men det tror jeg er mer pga at jeg vet litt hva jeg går til. Håper også på at jeg slipper å bli satt i gang denne gangen da jeg har skjønt at det ofte er mye verre enn å starte av seg selv. Sist gikk jeg 11dgr over før de satte meg igang så det håper jeg også jeg slipper denne gangen. Jeg skal på en samtale på sykehuset etterhvert så håpe det kan være litt positivt. Ellers er det vel sikkert sånn at de fleste som har født før gruer seg mer enn førstegangsfødende fordi man vet litt mer hva man går til:/. Hehe. Men når babyen er i armene våre så er det jo verdt det:).

Ganske lik opplevelse vi hadde. Jeg ble også satt igang dag 11, men han kom ikke før dag 15. Så jeg orker ikke en ny runde på det. Snakket med jordmor om å eventuelt få en henvisning 3-4 uker før termin, dersom jeg føler at baby blir stor. Jeg vil prøve å føde normalt, men på en måte dersom jeg blir satt igang så kan de likeså bare ta keisersnitt med en gang. Tror ikke jeg er den fødte fødemaskin..
Jeg sovner også på sofa etter at storebror er lagt, så veldig sosial med mannen. Sittet der "alene" i fem mnd nå han.hehe. Blir bedre etter hvert:happy:

Jeg er 2 gangs. Tyngre dennegangen da jeg ikke har lov å gjøre så mye så blir dagene lsnge.mye mere plaget med bekkenløsning og lavyblodtrykk og ikke minst kynnere fra h og nedpress ( grunnen til at jeg må være mye i ro ) Men koser meg med 6åringen da. :) men ser veldig frem til mai.

Ganske lik opplevelse vi hadde. Jeg ble også satt igang dag 11, men han kom ikke før dag 15. Så jeg orker ikke en ny runde på det. Snakket med jordmor om å eventuelt få en henvisning 3-4 uker før termin, dersom jeg føler at baby blir stor. Jeg vil prøve å føde normalt, men på en måte dersom jeg blir satt igang så kan de likeså bare ta keisersnitt med en gang. Tror ikke jeg er den fødte fødemaskin..
Jeg sovner også på sofa etter at storebror er lagt, så veldig sosial med mannen. Sittet der "alene" i fem mnd nå han.hehe. Blir bedre etter hvert:happy:

Åh stakkars deg som måtte holde på så lenge. Det er jo helt drøyt. Håper virkelig ikke du lå med drypp og rier så lenge. Holdt på i 12t fra de tok vannet før det endte med keisersnitt og da var jeg helt utslitt. Kan jo ikke forestille meg hvor sliten du må ha vært. Ja sikkert lurt med en sånn samtale. Jeg har ikke mye lyst til å gå så lenge over en gang til. Ja du kunne tenke deg keisersnitt hvis det blir snakk om at du må settes i gang? Kan være enig i det,men er vel noe med at forrige opplevelse har festet seg:/. Hehe ja man er ganske kjørt når barnet er lagt. Hehe ja blir sikkert bedre når vi har to vi skal ta oss av;).

Back
Topp