Andre som ikke klarer å glede seg helt?

KFH83

Endelig mamma :D
jentene i juni13
Sliter litt med å glede meg enda.. Er faktisk 10+1 idag, og burde jo snart ha kommet over dette "reddforåmistestadiet", men jeg er så redd for at peanuten ikke lever.. Skjønner ikke hvorfor, har aldri mistet før, bare er urolig. Er andregangsgravid, og alt gikk så lett sist. Jeg har enda ikke vært til ultralyd, skal på onsdag, VELDIG spent.
Jeg ser mange andre her inne som klarer å glede seg, og kjøper inn masse til den lille.. Skulle ønske jeg også klarte det :(

Håper det blir bedre etter ultralyd..

Jeg gleder meg ikke enda. Er så klart glad, misforstå meg rett, men er så mange andre ting som kommer før baby, at jeg gleder meg mer til det :p orker ikke gå og lengte til baby kommer, så lever som normalt nå frem til jul. Gleder meg derimot veldig til å fortelle det på julaften, for jeg vet at foreldre og besteforeldre kommer til å bli i ekstase. Første barnebarn på begge sider :D kommer nok til å glede meg mer når familie og venner vet det og det blir mer snakk om det. Har enda ikke hatt i tankene engang å kjøpe noe.. Det synes jeg blir for tidlig!

Jeg gleder meg heller ikke! Bare gruer meg... Jeg er i praksis på sykehuset og jeg har planlagt dagene utifra at jeg mister! Sånn at om jeg mister så har jeg i alle fall klart praksisen... Jeg ser til og med for meg hvor kjip julen kommer til å bli og alt! Frem til jeg har vært på ul og fått et endelig svar så tror jeg dagene kommer til å være utrolig kjipe! Tror det er en ren forsvarsmekanisme.. Nå har jeg hatt en MA og tenker at følelsene derfra kan henge veldig igjen! Men på en annen side tenker jeg på disse "moderlige intuisjonene" vi liksom skal ha og lurer på om det er dem som advarer meg! Jeg tenker altfor mye :o

Jeg gleder meg heller ikke! Bare gruer meg... Jeg er i praksis på sykehuset og jeg har planlagt dagene utifra at jeg mister! Sånn at om jeg mister så har jeg i alle fall klart praksisen... Jeg ser til og med for meg hvor kjip julen kommer til å bli og alt! Frem til jeg har vært på ul og fått et endelig svar så tror jeg dagene kommer til å være utrolig kjipe! Tror det er en ren forsvarsmekanisme.. Nå har jeg hatt en MA og tenker at følelsene derfra kan henge veldig igjen! Men på en annen side tenker jeg på disse "moderlige intuisjonene" vi liksom skal ha og lurer på om det er dem som advarer meg! Jeg tenker altfor mye :o

❤️ klem til deg! Det hørtes forferdelig ut :( håper du klarer å nyte graviditeten litt etterhvert. Når er UL?
Jeg heier på spira di, og håper den sitter så godt at du må gå et par dager på overtid, så du får tatt igjen litt glede :p haha. Jeg har trua på din lille ❤️

Jeg og klarer ikke å glede meg helt selvom jeg har vært på ultralyd i uke 7+1 og alt så fint ut. Nå skal jeg på UL igjen når jeg er 10+5 og kjenner at jeg gru/gleder meg :( Har hatt MA før og da tok det over en uke fra det døde til jeg begynte å blø. Er så redd for at det skjer nå og :( Ser så frem til å kose meg i julen, men klarer ikke å slappe av før neste UL:(

Tror ikke jeg klarer å begynne å glede meg før på nyåret eller når jeg kjenner liv. Det er så uvirkelig :confused:
Så jo liv der på 8+1, men mistet i uke 11 i sommer så ingen garanti for at det går bra nå heller selv om jeg har en bedre følelse :)

Slenger meg på her. Klarer ikke glede meg, når jeg heller ikke helt klarer å tro at jeg er gravid. Er førstegangs så jeg har ikke noe å sammenligne med - og har nesten ingen symptomer... Ikke er jeg kvalm, ikke har jeg spesielt andre tegn som tilsier at det vokser noe der inne.

Har jo vært hos legen og både test og stigende hcg viser til at jeg er - legen har visst henvist til tidlig ul, men har ikke fått svar på det ennå (kun fått brev om oul i februar). Har tenkt litt på å bestille time privat, hvis ikke bare for å se med egne øyne, men det har blitt med tanken. Har time igjen hos legen på onsdag for ytterligere blodprøver, så vi får nå se hva som skjer. Er sikkert forsvarsmekanisme - se for deg det verste så får du heller bli positivt overrasket? :P

Jeg er nervøs for hver minste lille ting... Selv om jeg så ett bankende hjerte 7+0 så finner jeg ikke roen. Som i dag, jeg føler meg i ganske god form. Selv om jeg kastet opp senest i går morges, så er jeg super redd for at nå er det over. Har jo vært så dårlig, kan jo ikke være bedre nå??? Og sist svangerskap ble jeg jo innlagt og alt! Dårlig til uke 16-17... Og den strimmelen jeg var så dum å ta i uke 8, den ble jo super svak... ARGH!!!!
Skal på UL 11+0, men lurer på å bestille til neste uke i stede...

Samme her! Var på tidlig ul og så baby, da sa gyn at alt kom til å gå bra osv men er litt småhysterisk allikevel.. Men magen har vokst så prøver å tenke på det! Klarer ikke helt slå meg til ro før jeg vet at alt er greit merker jeg :)

Jeg gleder meg ikke ordentlig enda. Det fordi jeg er redd for at den ikke lever/at det ikke blir noe baby akkurat nå.
Men når jeg er over 12 uker og vet at lille fremdeles lever, DA skal jeg begynne å se frem til Juli <3 :-)

Godt vi er flere i samme båt! Jeg kan gå fra å glede meg og sitte og titte på barnevogner, til at jeg er sikker på at det går galt. Nå har jeg vært på 3 ultralyder - en fordi vi ville se liv i uke 7+0, en pga blødningen 7+4 og en oppfølging etter det 9+4 (i går). Alt ser bra ut, med unntak av en liten blodansamling, men når jeg leser om at folk mister så sent som i uke 11 og 13 og sånn blir jeg skikkelig nervøs.

Nå vet de fleste om graviditeten fordi jeg har vært så dårlig, og fordi jeg var nødt til å fortelle det på jobb, så har mange som gleder seg med meg, men tror ikke det kommer til å bli helt virkelig før jeg er over uke 12 og virkelig kan slippe gleden løs og begynne å planlegge :) Gleder meg veldig til 22. desember og milepælen for 12 uker er nådd :D

❤️ klem til deg! Det hørtes forferdelig ut :( håper du klarer å nyte graviditeten litt etterhvert. Når er UL?
Jeg heier på spira di, og håper den sitter så godt at du må gå et par dager på overtid, så du får tatt igjen litt glede :p haha. Jeg har trua på din lille ❤️
Takk <3 jeg håper selvfølgelig jeg får gode nyheter :) ul er til fredag som kommer! Kommer til å være et nervevrak:p kommer selvfølgelig til å oppdatere etter ul! Så føler ikke det er så mye å gjøre i mellomtiden! Føler meg som tidenes pessimist :p ikke bra...

Godt vi er flere i samme båt! Jeg kan gå fra å glede meg og sitte og titte på barnevogner, til at jeg er sikker på at det går galt. Nå har jeg vært på 3 ultralyder - en fordi vi ville se liv i uke 7+0, en pga blødningen 7+4 og en oppfølging etter det 9+4 (i går). Alt ser bra ut, med unntak av en liten blodansamling, men når jeg leser om at folk mister så sent som i uke 11 og 13 og sånn blir jeg skikkelig nervøs.

Nå vet de fleste om graviditeten fordi jeg har vært så dårlig, og fordi jeg var nødt til å fortelle det på jobb, så har mange som gleder seg med meg, men tror ikke det kommer til å bli helt virkelig før jeg er over uke 12 og virkelig kan slippe gleden løs og begynne å planlegge :) Gleder meg veldig til 22. desember og milepælen for 12 uker er nådd :D
Ja, veldig godt å være flere! <3 Håper alle spirene våres er sterke og at ingen skal måtte forlate denne gruppen:)

Sliter litt med å glede meg enda.. Er faktisk 10+1 idag, og burde jo snart ha kommet over dette "reddforåmistestadiet", men jeg er så redd for at peanuten ikke lever.. Skjønner ikke hvorfor, har aldri mistet før, bare er urolig. Er andregangsgravid, og alt gikk så lett sist. Jeg har enda ikke vært til ultralyd, skal på onsdag, VELDIG spent.
Jeg ser mange andre her inne som klarer å glede seg, og kjøper inn masse til den lille.. Skulle ønske jeg også klarte det :(

Håper det blir bedre etter ultralyd..
Hvor skal du på UL??

Godt å se det ikke bare er meg!

Sender dere alle en godklem <3

Takk <3 jeg håper selvfølgelig jeg får gode nyheter :) ul er til fredag som kommer! Kommer til å være et nervevrak:p kommer selvfølgelig til å oppdatere etter ul! Så føler ikke det er så mye å gjøre i mellomtiden! Føler meg som tidenes pessimist :p ikke bra...

Krysser fingrene for deg frem til det :)

Altså jeg er glad, men jeg tør ikke å senke skuldrene enda...Men så er jeg bare 7+0 også da...Tror jeg skal bestille meg privat UL når jeg har passert uke 8...Håper alt er bra med spirene våre:)

Vi venter nr 4, og jeg har hatt 1 MA og 2 SA tidligere.
Men denne graviditeten var litt uventet, så det har ikke helt gått opp for meg enda. Og da jeg fikk vite at testen var positiv , ble jeg både engstelig og glad.

Har en sykdomshistorie med bla krystallsyke de siste årene, som gjorde meg veldig bekymret for om jeg var klar for enda et barn nå.

Så egentlig har jeg tenkt at om eg mister nå, så er kroppen ikke klar for det, og at det er mening med det.

Selvfølgelig hadde jeg blitt veldig lei meg, men allikevel føler jeg meg rolig og avbalansert.

Blir kanskje annerledes på ultralyd på tirsdag, når jeg får se et lite hjerte som banker.

Har det akkurat likt. Får plutselig irrasjonelle tanker om at det ikke lever :( Både gleder og gruer meg sykt mye til UL om 1,5 uke..

Back
Topp