Andre som er treg med redebygging?

Lennil80

Forelsket i forumet
Er straks uke 29. Har kjøpt kun to klesplagg. Fått i hus vogn og bilsete, men det er litt fordi venninne hadde dette.

Seng kommer på plass om to-tre uker.

Ellers er det ikke gjort noe.

Føler dette svangerskapet har vært så usikkert, at man unngår å lage ting klart.

De to første mine var alt tidlig på plass. Ser nå med nr tre at ungen trenger ikke så mye den første tiden. Pupp/ flaske, seng, bilsete, klær og mamma/pappaen sin. Vogn da jeg går mye på tur. Så har hun det grunnleggende hun trenger.

Er der andre fleregangs fødene som tar det mer rolig på redebyggingen?

Er litt mindre ivrig og mer rolig nå enn med første. Men har kjøpt vogn, Bedside crib m/madrass, 5-6 klesplagg, et bomullsteppe, er snart halvveis på å strikke et lett og luftig babyteppe i ull. Har også kjøpt et par ammeinnlegg i bambus. Brukte ull sist men hadde vinterbaby.

Bilsete, Risarosa-vognpose, voksipose og lammeskinn har vi fra sist.

Det som gjenstår er laken til senga, litt flere grunnleggende plagg som bodyer, bæresele (har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for Ergobaby Adapt Cool Air eller Tula Free to Grow), og på sikt (men følgende må jo ikke være på plass til fødselen) babygym i tre, vattert teppe til å ha på gulvet under babygymmen (lyst å kjøpe et kjempestort et), tripptrappstol med Newborn Seat (vi skulle jo kanskje ikke ha flere barn, så solgte unna forrige Newborn Seat. Og dattera på tre skal jo behold sin tripp trapp stol).

Har også lyst å kjøpe et babynest som får plass i vogna, som det fra BabyDan. Har sett det til rundt 300kr. Også må vi kjøpe stellebagen som hører til vogna (Emmaljunga Mondial), fordi vi kjøpte vogna pent brukt uten stellebagen.

Også skal vi ha et par ergobaby swaddler, som gjorde underverker for søvnen sist! Uten den vekket hun seg selv skrikende hvert tiende minutt av viftende armer. Så den er GENIAL. Brukte dem til hun var 5 måneder. :)

Jeg er mye mer avslappa når det gjelder innkjøp av ting nå fordi jeg vet mer om hva vi trenger og hva vi ønsker oss.

Følger de produktene jeg ønsker/vurderer å kjøpe på prisjakt.no : får e-post når de går ned i pris :)

Jeg har kjøpt litt klær og småting på salg, men ellers tar jeg det med knusende ro foreløpig. Det er ikke mye vi trenger å få i hus, vi har det aller meste fra storebror på 1,5. En til tripp trapp trenger vi, og så skal jeg låne en bed side crib av en venninne. Ellers er liksom ting klart fra sist.

Vi har ikke liggende annet enn noen sengeklær, så alt må skaffes brukt eller nytt.
Vi kjøpte vogn på salg, bedsidecrib brukt, storesøstrene har kjøpt litt klær på salg, vogndyne, bomullsteppe.
Til meg så vet jeg at jeg får brukt for ammeinnlegg snart, og ammeklutene straks babyen er født.
Vi skal få arve ett bilsete og noen klær, så det dukker vel opp når det nærmer seg..
Alt vi har handla står på boden, har egentlig ikke plass i huset:-p

Jeg ble snytt for redebyggingsperioden sist, så jeg tar igjen for det dobbelte nå tror jeg. :hilarious: Men jeg skjønner at flergangsfødende gjerne tar det litt mer med ro, en gjør jo gjerne det når en har vært igjennom det en eller flere ganger før tenker jeg. :)

Ikke at jeg har alt helt klart da, men når vi etterhvert får dratt en bilstol i hus så har vi det vi trenger (og muligens bittelitt til hehe). Hadde jo endel utstyr og klær stående fra forrige svangerskap også, så ikke alt som er fikset nå. :)

Er treig her også. Eneste grunnen får jeg har fått inn noe i hus er pga søstera mi og ei venninne.

Godt det er flere som meg. Babyen trenger ikke så mye den første tiden. Bedre å kjøpe etter hvert det man ser det er behov for.

Hadd solgt unna det meste etter de to elste, så har startet å handle inn. Men det var kun i går at jeg fikk oversikt over hva jeg har kjøpt og ser at det er litt ting som fortsatt må på plass. Og så er det jente denne gangen så blir til at jeg handler nye klær. Føler fortsatt jeg har god tid, men med termin 4 juni er det nok greit å starte :)

Jeg mangler klær og bilstol. Seng er på plass fordi jeg fikk av en venninne. Madrass har jeg. En som er lite brukt. Såe. Skrur vel opp sengen noen dager før fødsel
. Typisk meg. Haha

Jeg mangler klær og bilstol. Seng er på plass fordi jeg fikk av en venninne. Madrass har jeg. En som er lite brukt. Såe. Skrur vel opp sengen noen dager før fødsel
. Typisk meg. Haha
Da er du helt lik meg. Gidder ikke å stresse. Alt ordner seg til slutt. Ha basis i hus, så kjøper man det man trenger etter hvert.

Føler jeg har vært rimelig treig her også, enda jeg er førstegangsfødende med termin om snaue to måneder :p Nå begynner vi å ha en god del på plass, men mangler fortsatt bilstol (og helst ny bil :hilarious:) og masse andre småtterier som sengesett, gulpekluter, kanskje et babynest osv osv :happy:

Jeg trenger klær, og må vaske det lille jeg alt har fått i hus :D
Ellers har jeg det jeg trenger i starten, og tar innkjøpene etter behov. Eneste grunnen til at vi ikke har alt er pga det er 13 år siden sist jeg fikk en gutt :p Har jo kvittet meg med det meste etter han :)
Jenteklær har jeg jo i fleng :hilarious:

Da er du helt lik meg. Gidder ikke å stresse. Alt ordner seg til slutt. Ha basis i hus, så kjøper man det man trenger etter hvert.
Jaa det er noe med det. Så tenker jeg og at hvis det skal gå gale så er det ikke mye å pakke vekk. Been there done that.. Så har vel en mental sperre på det området. Har kjøpt 2 sett med klær, så har hun hvertfall til å komme seg hjem fra sykehuset. :oops:

Har kjøpt;

Seng - den gikk ut av produksjon så måtte kaste meg rundt, haha
Stelleveske - kjøpt brukt
Bæresele - var på tilbud, så sparte 600kr
Vognpose - sparte vel nesten 1500kr på den
Klær i 50, 56 og 62 - har fått en god del av venner som syntes graviditeten er veldig stas

Det er det, resten mangler vi :wacky:

Vi har klærne etter frøkna, så hvis dette er ei jente er vi ganske godt dekket - bortsett fra typisk sesongklær, frøkna er født i januar.

Jeg har skrevet ei liste over hva vi har, hva vi mangler og hva som må sjekkes om funker (feks om myggnetting er uten hull). Av det vi mangler, er det kun bedside crib som er på plass (fortsatt i esken riktignok), den kom i posten i forrige uke. Får kanskje begynne å vaske klær snart, før formen blir enda dårligere. Når snøen er borte, skal frøkna få hjelpe til med å vaske vogner.

Da vi ventet frøkna stod vogna i stua før oul, seng og tripptrappstol var satt sammen da det var fire måneder igjen, og så godt som alt var på plass da det var to-tre måneder igjen.

Jeg er i uke 32. Er jeg den eneste som tar litt av? Dette er nr 2, men syns det er like stas å handle inn ting til babyen. Begge er gutter så har en god del utstyr fra før. Vet at mye av det hadde jeg ikke trengt å kjøpe, men hvorfor ikke :P

Har kjøpt:
- Bed side crib fra troll
- Vippe stol fra baby bjørn
- Stokke tripp trapp stol (lik som storebror)
- Bugaboo fox vogn
- Klær fra Lille lam og Hust and claire. Har kjøpt masse klær. Er nok en smule for ivrig. Elsker baby klær :)

Det jeg ikke stresser med er å gjøre alt klart. Hehe. Alt ligger i poser eller esker. Begynner vel kanskje med litt forberedelser i uke 35. Når begynner dere? :)

Jaaaaaa:D tenkte faktisk akkurat på det hin dagen...men førstemann hadde jeg alt i hus til nå (er 27+2) mens nå er ingenting klart. Har bittelitt klær, og har bestilt bag til babyjoggeren etter storesøster. Elles er ingenting klart. Tenker at nå må jeg starte med innkjøpene, for har ikke så veldig mye etter storesøster...men så blir det bare utsatt og utsatt.....har nok lagt en større frykt bak denne gangen om at noe skal gå galt, og selv om sjansen nå er stor for at dette går bra uansett, så er det noe som henger igjen...men skal snart begynne redebygging :-p

Har jo det meste i hus, men det skorter på energien til å få gjort noe med det. Nå reiser jeg til Polen i neste uke, og jeg regner med at når jeg kommer hjem derfra, så må man bare få begynt.

Det som må gjøres her er å;

* Ordne stelleplass på begge bad. Nede er stelleplassen allerede oppe, men selve badet trenger helt seriøst en storopprydning. *sukk* På badet oppe må stellebordet, samt hyller skrus opp. Mangler enda kurver til stellebordet.

* Bli kvitt vogna etter storesøster, slik at det blir plass i gangen til lillebror sin vogn. Vogna må res opp, men det tar vi rett før, eventuelt når vi kommer hjem fra sykehuset.

* Ordne sprinkelsenga. Nå står den på soverommet vårt uten den ene siden, og brukes i teorien som juniorseng til vesla. :knegg: Vel, hun er like lite villig til å sove der nå, som hun var når hun var spedbarn - spent på hva lillebror sier om den saken. Må i hvert fall gjøre den klar, sånn i tilfelle tenker jeg.

* Klesoppbevaring må skrus opp, tenkte å prøve å få det til i morgen - aberet er bare at hele soverommet vårt må tømmes, og ommøbleres for å få plass til alt. Mannen får tømme, og jeg får skru i samarbeid med eldstekidden.

* Alle babyklær, og babytekstiler må vaskes, brettes og legges på plass.

* Må kjøpe tripp trapp til lillebror.

* Vugga må ned fra loftet, og jeg må antagelig ha ny madrass til den.

* Må hente ned vippestol og newborn-sete til tripp trapp fra loftet. Trekkene må antagelig vaskes på begge to.

* Huset må vaskes! Vurderer å betale noen for å gjøre det.

Har garantert glemt noe!

Pga svangerskap som gikk galt i sommer så turte jeg ikke tenke på innkjøp eller statte før i uke 24.
Har kun kjøpt vogn og et par småplagg, samt strikka litt.
Men samboeren har maaaasse møbler og ting etter bonusdattara mi, og jeg fikk nettopp svarte søppelsekker med klær fra et vennepar og svigerinna, så var plutselig ikke så veldig mye som mangler nå

* Huset må vaskes! Vurderer å betale noen for å gjøre det.

DET har vi snakket om å gjøre, jeg er ikke i stand til å gjøre det i alle fall - og når mannen ev. må stå for det alene så tipper jeg vi ender opp med å leie inn noen gitt. :hilarious:

Back
Topp