Andre som er tørst? Før var livet et fest

K.elise

15. juli <3
Andre som savner alkohol å fest? Føler det er ekkelt å innrømme, da fokuset ikke burde være på fest å morro akkurat nå. Men kjenner det ekstra nå, da det nærmer seg sommer å den årlige tyrkiaturen egentlig skulle stått for tur snart!
Før jeg ble gravid var jeg å samboern ute hver helg. Å hver dag var en fest! å det ble en brå omvending på livet da alkoholen måtte settes til side. Men det har fått fint, å vi gleder oss sykt til lillegutt kommer i juli <3
Men lurte på om det er andre som savner dette litt? Eller om det ikke er i hodene deres lengre?
Har mistet en del kontakt med enkelte venner da vi aldri er på fest mer, litt kjipt!

Har aldri festet veldig mye egentlig, så savner ikke akkurat det. Men må innrømme det hadde vært godt med en kald pils i sola nå på våren;) hehe

Ikkr første gang jeg har alkoholfri perioder på rundt et år da, så ikke noe stress:)

Ikke noe alkoholsavn her, men jeg drikker fint lite til vanlig... Det er vel ofte mye mentalt også, vi vil ja alle ha det vi ikke kan få (som spekemat og annet snadder)

Ikke noe alkoholsavn her, men jeg drikker fint lite til vanlig... Det er vel ofte mye mentalt også, vi vil ja alle ha det vi ikke kan få (som spekemat og annet snadder)

Har faktisk ikke så veldig lyst på det heller jeg da:p hehe

Men det finnes mye god alkoholfri øl der ute da. Sunnere enn brus er det og:)

Jeg hadde sikkert savnet det mer om jeg hadde vært gravid mye yngre men nå er jeg over den voldsomme feste alderen og savner det ikke i det hele tatt:))

Var egentlig ferdig med festlivet å klar for å slå meg til ro da jeg fant drømmemannen! Men så begynte vi å dra ut sammen med gode venner, å fant ut at vi hadde det sykt morsomt når vi var ute sammmen.
Tankene streifet oss om noe kom til å mangle i forholdet vårt, da vi ikke kunne gjøre dette lengre. Men det har gått veldig bra. Har vært flinke til å finne på andre ting heldigvis

Drakk veldig sjelden før jeg ble gravid, så savner det ikke så mye. Ble mye mindre drikking da jeg slutta å røyke for over ett år siden..
MEN jeg har funnet ut at alkoholfri sjampis er nam :p

Savner mest det sosiale rundt festingen. Var ofte ute på noe de helgene min datter er hos sin far. Vi har blitt sofaslitere på helgene...

Som alenemor og jobba alle de helgene frøkna er hos faren hadde jeg lite festliv og generelt sosialt liv. Men må si at jeg syntes det sårer og er ensomt at de få vennene jeg har fester og står i uten å engang gidde å spørre om jeg vil være med. Og det til tross for at de vet jeg ikke har noe problem med å Være edru på fest. Det er bestandig det at de gleder seg til vi kan ta en fest sammen igjen.

Sånn ellers så ja jeg savner det å kunne ta et glass vin, cider, øl spesielt i sola fordi det er godt ikke fordi jeg vil bli full.

men jeg er ikke glad i brus og saft og da er det ofte dårlig utvalg i alkoholfritt, noe jeg syntes er dumt.

Savner ikke festlivet noe spesielt, men savner å kunne kose meg med en cider/vin/øl osv. :)
Var partyløve når jeg var 18-19 år gammel, men så fant jeg gleden i styrketrening, så festing ble sjeldnere. Allikevel så gleder jeg meg også til å kunne bli med venner ut en tur på byen igjen, selvfølgelig! :)

Føler ikke jeg går glipp av noe! Og savner det hvertfall ikke. Drakk kanskje 3-5 ganger iløpet av et år før jeg ble gravid, og da var det litt sånn "bare fordi man måtte" , ikke fordi jeg hadde så lyst. Like hyggelig å være ute edru - og enda bedre å kunne kjøre hjem :D

Drakk ikke så mye før jeg ble gravid så jeg føler ikke at jeg går glipp av noe egentlig.
Men nå som sommeren nærmer seg savner jeg litt det å drikke ett glass hvit vin mens man spiser reker. Eller ta en corona ute i solen.:)

Nå er dette mitt 4.barn, og føler jeg var ferdig med å feste fra meg i 20 årene. Men skjønner selvf dere som er yngre, og kanskje spes venter nr 1:-) det er en overgang, vanskelig for noen, og ikke et savn i hele tatt hos andre.

Jeg savner det nok litt nå som våren er her og sommeren er rundt hjørnet. Jeg er ikke så fan av å være edru på fest når alle andre er fulle - spesielt nå når hormonene er sterke og man lett irriterer seg over folk ;) savner også å bare kunne ta et glass rødt eller rosé ute i solen på uteserveringen. Blir dessverre ikke det samme med alkoholfrie varianter! Men før jeg ble gravid ble det ikke fest oftere enn en gang i måneder ca. Så har klart meg ypperlig til solen og varmen nå har dukket opp :P

Skjønner godt hva du mener hehe! Har jobbet i utelivsbransjen i mange år og savner litt den delen av livet mitt :) klager ikke sånn sett, men en utepils i vårsola hadde gjort seg kjenner jeg :P

Ikke noe savn her. Var verre da jeg var 24 år og ventet første.

Festet ikke mye i utganspunktet, men kjenner på savnet av et glass vin eller to på fredag og lørdag. Også når samboer går ut så kjenner jeg at jeg gleder meg til jeg også kan være med :) spesielt siden det går mot varmere tider sikkert..

Back
Topp