Andre som er sykmeldte her?

Havrekjeks

Blir kjent med forumet
Andre sykmeldte her? :)

Jeg har vært sykmeldt 100% siden rundt uke 18 pga bekkenet, jobber i barnehage som ikke er beste plassen å jobbe med slike plager. Merker at dagene blir lange når jeg ikke kan gjøre så mye, men prøver å finne på noe om dagene så jeg ikke kjeder meg ihjel :)

Hva finner du på om dagene?

Ting jeg gjør kan være å lese, gå en liten tur (med musesteg :p), se på nettet etter babyutstyr, på en god dag kan det hende jeg baker litt eller gjør litt husarbeid. Dagene blir fort litt kjedelige og lange, alle jeg kjenner er jo på jobb på dagtid så jeg blir fort mye alene.

Jobber nå 80% i bhg og har 2 barn fra før hvor en er funksjonshemmed så kjenner at kroppen snart skal trappe ned.. Er i uke 23.

Jobber 50% i bhg. og kjenner at det er mer enn nok. Har tre barn å ta meg av hjemme og, så trenger det lille eg har igjen av energi til familien min:)
De har heldigvis vikar for meg, så da går eg på topp når eg er på jobb. Da slipper eg å ha så dårlig samvittighet for kollegaene mine:)

100% ganske lenge, type veke 10/12 pga bekken og hovudverk. No er eg over 22 og hadde blitt sjukmeldt uansett.
Eg søve når eg har mulighet, etter å ha levert Jr i bhg. Også eg det mykje kontrollar, fysio og generelt ta vare på huset :)

Er 100% på andre måneden, pga kvalme og bekken. Var sm 50% i ca 2mnd før det, men pga bekken som forverra seg og kvalme som ikke slapp taket ble det full sm. Nå har kvalmen begynt å bli bedre, så lenge jeg spiser litt og litt. Men kynnere, bekken og svimmling samt lav hb tror både jm og lege at jeg blir fullt sm frem til fødsel!!
Kjeder meg ihjel egentlig, da det ikke er mye jeg orker, men sover når storebror er i barnehagen, strikker/hekkler og prøver og holde huset noenlunde i eget tempo etter forholdene:)

Jeg ble 60% sykemeldt denne uka pga bekkenet. Startet behandling og bruker den tiden jeg har hjemme til å gå turer, gjøre øvelser, og slappe av! Synes det er godt å få beholde litt arbeidsrutiner, men ofte er smertene såpass tilstede at jeg gruer meg litt til jobben.. men det er fordi jeg vet at ettermiddagen blir ødelagt og smertefull :P jobber også i barnehage, men tar bachelor i barnevern i tillegg så har alltid no å gjøre!

Har vært sykemeldt 100% siden uke 5, er uke 21nå. Er sykemeldt pga HG, og fått beskjed om at jeg blir sykemeldt ut svangerskapet. Dagene går til å være på dagbehandling med væske i.v og ta det med ro, på en god dag klarer jeg å hente posten, dårlig dag er det bare å ligge på sofaen med bøtta. Og bruker mye tid å energi for å få i meg mat, så det er største jobben i løpet av dagen.

Jeg er nå 50% sm. Blir 100% sm fra uke 24 og ut sv.skapet.
Her er det ikke noe problem å fylle dagene, har en på 2år og en på 1år hjemme ;)

Jobbet 80-100% frem til uke 22, nå er jeg fullt sykmeldt pga økonomiske årsaker faktisk. :-) blir nok ikke mer jobbing dette svangerskapet :)

Jobber 20 prosent hjemmekontor. Sykemeldt resten pga bekken. Jeg bruker 2 timer i basseng annen hver dag, går to korte turer (morgen og kveld) de andre dagene. Trener litt styrke før basseng. En gang i uka er jeg hos fysioterapeut og trener slynge og får massasje. Bruker ellers dagene på å lage middag fra bunn av. Var elendig på kjøkkenet før. Men nå har jeg satt meg mål om å lære meg litt, og finne glede ved det. Ellers blir det litt husarbeid (det jeg klarer), se venninner som jobber turnus, lese to aviser per dag og besøke besteforeldrene mine. Prøver å unngå tvn på dagtid. Ser litt på sport de dagene det er skirenn.

Kommer nok til å bli fullt sykemeldt nå. Er fulltidsstudent og har ellers 16% stilling som helgevikar på sykehjem og tidligere kunnet jobbe mye ekstravakter. Siden bekkenplagene kom i uke 4 har det bare forverret seg og nå sliter jeg meg gjennom skoledagene med minimal aktivitet. Håper jeg får henvisning til fysio eller annen behandling for å kunne fungere bedre i hverdagen :)

Ble 100% sykemeldt i uke 7 pga ekstrem kvalme, var liggende med det til uke 15 ca, begynte da i 50%, og jobber enda i den prosenten, og blir det nok framover en god stund også. Når kvalmen ga seg, kom bekkenplagene.. Er i uke 23 nå. Jobber som lærer på u.skole, så klarer enda å være der de 50%, satser på at bekkene ikke forverrer seg!

Jeg har ikke jobbet på et år pga at jeg har bekterev og fibromyalgi, skulle begynne på omskolering til våren men nå har dette blitt utsatt pga graviditeten:-) nå er jeg jo ganske vant med å være hjemme, men jeg har mine rutiner, husarbeid, trening, to små hunder, møter venninner innimellom, pusler rundt:-) men noen dager er kjedelige når kroppen fungerer bra, da kunne jeg gjerne ønske jeg kunne jobbe:-)

Hei hører til juni men ville spørre dere om noe, er også 100% sykemeldt å har hvert siden uke 7 mest på grunn av formen. Dagene blir lange. Er i uke 17 men nå begynner jeg og få så vondt i bekkenet. Er mitt 3 barn har en i 2007 og en i 2008 og da hadde jeg veldig bekkenløsning med begge. Men kan ikke huske det kom så tidlig.? Er det mulig å få det nå? Merker det når jeg går i trapper mest og når jeg går fort og ska opp og ned fra stol.

Jobbet 80-100% frem til uke 22, nå er jeg fullt sykmeldt pga økonomiske årsaker faktisk. :-) blir nok ikke mer jobbing dette svangerskapet :)

Kan man bli sykemeldt pga økonomiske årsaker? Altså sier du d til legen da? Jeg jobbet å 100% fram til uke 17 ca men da klarte jeg ikke mer, kastet opp på jobb hver dag siden uke 6. Er nå 22+1 og begynner å bli bedre så tenker på og prøve meg i jobb igjen men egentlig lønner det seg å være sykemeldt da jeg ikke har 100% jobb lenger etter nyttår og kun får ekstravakter nå.. Sykepengene er jo regnet fra da jeg hadde 100% jobb så..

Hei hører til juni men ville spørre dere om noe, er også 100% sykemeldt å har hvert siden uke 7 mest på grunn av formen. Dagene blir lange. Er i uke 17 men nå begynner jeg og få så vondt i bekkenet. Er mitt 3 barn har en i 2007 og en i 2008 og da hadde jeg veldig bekkenløsning med begge. Men kan ikke huske det kom så tidlig.? Er det mulig å få det nå? Merker det når jeg går i trapper mest og når jeg går fort og ska opp og ned fra stol.

Med første mann fekk eg det i veke 12. Denna gongen fekk eg det som første symptom på graviditeten...

Med første mann fekk eg det i veke 12. Denna gongen fekk eg det som første symptom på graviditeten...
Oi så tidlig :/ unner ingen det fy og vondt.... Trodde ikke man fikk det før lang uti uke 25 og slikt jeg når magen og tyngden kom liksom.

Har veldig stråling fra rompa og nedover beina også.... Kan det være det? Husker liksom ikke fra tidligere når det har gått så mange år mellom...

Back
Topp