Andre snusere??

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Eg har ikkje snusa siden søndag og fyyyyyyyy flate kor abstinenser eg har :( Jammen ikkje lett å være narkis! :p

Helt jævlig! Jeg slutta mens vi prøvde. Grusomt! Være enn noen annen avhengighet jeg har vært borti!

Jeg. Jeg sliter noe jævlig. Funka fint de første to dagene med Onico. Men nå?? Pyyyton. Og jeg er sååå suuur

Så flink du er! Stå på! Jeg trapper ned/slutter med medisiner

Men du kom på noe. Jeg slutta å røyka for 7 år siden. Brukte nikotin tyggis en stund. Men følte jeg måtte ha noe så kjøpte den sterkeste fisherman (blå hvit) og tok den de gangene jeg vanligvis ville tatt en nikotin tyggis. Og det hjalp. Da får man litt den følelsen att noen "river" i brystkassa..det hjalp for meg.

Bruker det enda. ALLTI en pakke fisher man i veska. Når venner skal til Sverige osv spør jeg ikke om røyk men fisher man haha

Slutta å røyke den dagen jeg testa.. Tenker på det 24/7, men håper det snart blir lettere Dag 9 nå.

Jeg har trappa ned til i går... Jeg måtte, trodde jeg skulle bli gal da jeg slutta på dagen. Men har vel egentlig den følelsen nå og.. :angelic: Men det går over :-) Har snusa Onico siden i går og det hjelper LITT på følelsen av å ha noe under leppa, men selvfølgelig ikke på abstinensene. Når jeg gikk gravid med datteren vår så slutta jeg på dagen vi fikk positiv test, og da var det ikke like forferdelig men da hadde jeg kun snust i 3 mnd. Røyket før det. Når jeg sluttet å amme snuppa så startet jeg igjen og herremin som jeg angrer på at jeg startet igjen. Denne gangen skal snusen bort for godt.. Er så sint for at snusen har så kontroll over kroppen. Og kjempe dårlig samvittighet for at jeg har trappet ned og ikke kasta alt jeg hadde med en gang.

Jeg sluttet å snuse med en gang jeg fikk positiv test. Jeg brukte ifa som erstatning. Tygget litt på den og la den under leppen som en snus. Samme kan man gjøre med tyggis. Jeg var mer avhengig av å ha noe under leppen en nikotinen hørest sikkert latterlig ut men dette hjalp meg over suget.

Siden det var en helt uventet graviditet så røykte jeg men da jeg testet positivt sluttet jeg på sekundet. Litt kjedelig at jeg var i uke 6 men, var ikke bevisst ihvertfall.

Slutta dagen jeg testet positivt. Spiser hele tiden. Må liksom ha noe i munnen. Tyggis å pastiller har ikke gjort nytten for meg. men vært snusfri i 2 1/2 uke, så det går jo riktig vei

Forvent abstinenser en stund fremover. Tror jeg hadde vondt i hodet none stop i to uker, fikk litt fri med smertestillende innimellom. Glad jeg sluttet for et år siden :) jeg har lest en plass at snus har værre abstinenser enn narkotika og røyk. :o vet ikke om det stemmer da jeg aldri har drevet med narkotika, men røyk var kjempe lett i forhold :)

Forvent abstinenser en stund fremover. Tror jeg hadde vondt i hodet none stop i to uker, fikk litt fri med smertestillende innimellom. Glad jeg sluttet for et år siden :) jeg har lest en plass at snus har værre abstinenser enn narkotika og røyk. :o vet ikke om det stemmer da jeg aldri har drevet med narkotika, men røyk var kjempe lett i forhold :)
Ja, slutta samme dag eg testa med de to andre også, men har liksom ikkje vært så ille som denne gangen :p Føler eg sikler litt når eg ser folk med snus :p haha...

Ja, slutta samme dag eg testa med de to andre også, men har liksom ikkje vært så ille som denne gangen :p Føler eg sikler litt når eg ser folk med snus :p haha...
Haha, sikler gjør jeg fortsatt :p haha, savner å snuse :D

Stå på, du klarer det! Ja, det er ille nå i starten, men så vil det bli lettere og lettere.

Jeg snuste for første gang da jeg var 17, og så sporadisk (kunne gå ukesvis mellom hver gang) fram til jeg var 22, da ble det daglig bruk (1,5 boks i uka). Slutta på dagen med positiv test da jeg var 27, og da var det ikke noe problem - tenkte ikke noe på det i det hele tatt. Men da A var 1,5 og det var mye stress på jobb begynte jeg igjen, etter nesten 2,5 år uten. Slutta igjen ved positiv test i mai i år, da var det litt verre - og da jeg mista i uke 10 var det rett på'n igjen med ganske høyt forbruk, minst 3 bokser i uka. Å slutte da jeg ble gravid nå har vært steintøft, mye mer avhengig nå tydeligvis, antakelig pga mengden snus. Vondt i hodet og småkvalm, og dytter spiselige ting i munnen hele tida.

Men det som hjelper best når det er som verst er å lage en liten klump av innmaten i brød, og dytte under leppa. Den følelsen av å ha noe der er så assosiert med velbehag at pulsen roer seg og jeg slapper av, også uten nikotin. Ser og høres helt latterlig ut, men det funker og er gratis :)

Nå har jeg dessverre mista, men jeg har ikke begynt å snuse igjen. Snart 1,5 uke uten nå, bruker appen "Slutta" og det hjelper (anbefales - sjekk den ut!). Fysiske abstinenser varer 2-4 uker ca. Jeg merker at det har begynt å bli bedre nå, men det er fremdeles noen situasjoner som utløser intenst sug. Planen er å ikke begynne igjen, selv om jeg ikke lengre har graviditet som motivasjon. Jeg hater hvordan avhengigheten funker og påvirker meg, har følt meg som en skikkelig junkie i høst og det er ikke bra.

Masse lykke til :)

Jepp. Trappa ned tre dager etter jeg testa positiv, snusfri siden. Var vanskelig i starten, spiste mer mat. Men nå går det helt fint :D litt surt når vennene tar seg en pris etter måltid osv, men sånn er livet.

Har gidd meg ei veke på å slutte, for da er det mye lettere å ikke sprekke. Så te søndagen e siste gang jeg kan snuse. Nå tar jeg 1om dagen så kan hende eg klarer det før. :) håper. :)

Sluttet den dagen jeg testet positivt, etter å ha snuset ganske mye i mange år.. Kjenner ikke et eneste sug etter snus, herlig :D

Idag knakk jeg, og kjøpte Onico med mint <3 Ikke akkurat det samme som skruf, men så mye bedre enn ingenting!
(Den er uten nikotin & tobakk for dere som ikke har hørt om den)

Back
Topp