Andre søndag i advent

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hå!
Er alle syvsovere i dag? Lillebror og jeg våknet kl 7.30, mannen og T sover enda nå kl 9 :p
Vi vener med lystenning til gutta har stått opp!
Mannen bør nok skrive litt på eksamen i dag, så ungene og jeg skal sikkert ut i snøen og kose oss =)
I kveld skal det tennes julelys i nabolaget og det må vi få med oss :)

God morgen :)
Sov til 09.30 idag jeg! Men mannen og Hermine sto opp kl 07, Hermine var våken kl 06.30... Hun sutrer og gråter noe voldsomt på natta, ingenting som hjelper, hun virker ikke våken men er fryktelig urolig :confused:

Idag skal vi på familiejulebord på Rica hotell :D De har så utrolig god buffet så det blir deilig!!! Nå skal vi ut i snøen en tur å leke litt før soving, og så må jeg vel lese litt mens Hermine sover siden jeg har eksamen i morgen :p ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

God morgen:) Her sov vi alle til 07.30:)
Men Emmeth er mye våken om nettene. Igår var han heldigvis bare våken en times tid rundt 23.00.
Huff, jeg veit seriøst ikke hva jeg lenger kan gjøre for gutten min:( Nå er den 15`e uka han er utilpass, gråter og er lei. Nekter og spise. Får jeg i han en halv brødskive en dag og litt frukt er jeg glad! Har tilogmed begynt og gi han sinlac grøt, i håp om at han tar til seg litt. Og går nå noen skjeer ned:) Vi skal til HS i morgen på 15 mnders kontroll, men blir nok ingen vaksiner, så han er forkjølet og ikke i form! Spent på hvor mye han veier nå og om han har vokst noe, det hadde han ikke sist!
Har dere noen tips til meg mht og få han til og spise mer?

Jeg tilbyr han advokado, appelsin, klementin, eple, druer, mango, banan, agurk, paprika, tomat.

Nå har mannen laga mos av potet og gulrot i håp om og få i han litt!

Igår laga jeg melkefri pekkerkakedeig som har stått kjølig over natten, så litt senere idag skal vi bake pepperkaker. Også må vi også lage litt hvite snefnugg med vindusmaling:)
Det er lager vi med en mal også har en plastark over og tegner etter det med vindusmaling, når det har tørka(tørker over natta) har det blitt gummiaktig klistermerker som kan sette på vinduene:)

Emmeth sover nå dagens første lur og jentene er ute i snøen og leker med mannen:( Vi skal henge opp fuglemat og;)

Snøen laver ned, kommet masse:) Så kunne ikke blitt bedre for vår del;)

Ha en fin 2.søndag i advent, jenter:)

Ehm. Mannen og T sover enda, kl 10.30!
Jeg steker vafler og håper jeg får dem opp :p
Blir nok ikke noe utetid FØR soving her gitt!

For noen syvsovere du har i huset, da:D

Sov til 09.30 idag jeg! Men mannen og Hermine sto opp kl 07, Hermine var våken kl 06.30... Hun sutrer og gråter noe voldsomt på natta, ingenting som hjelper, hun virker ikke våken men er fryktelig urolig :confused:

Idag skal vi på familiejulebord på Rica hotell :D De har så utrolig god buffet så det blir deilig!!! Nå skal vi ut i snøen en tur å leke litt før soving, og så må jeg vel lese litt mens Hermine sover siden jeg har eksamen i morgen :p ;)

Ååh, familiejulebord hørtes super koselig ut, blir helt misunnelig her jeg sitter;)
Kan det tenkes hu er igang med og få tenner? Herlig med lek og moro i snøen:):D
Ha en fiiin dag:)

Men Emmeth er mye våken om nettene. Igår var han heldigvis bare våken en times tid rundt 23.00.
Huff, jeg veit seriøst ikke hva jeg lenger kan gjøre for gutten min:( Nå er den 15`e uka han er utilpass, gråter og er lei. Nekter og spise. Får jeg i han en halv brødskive en dag og litt frukt er jeg glad! Har tilogmed begynt og gi han sinlac grøt, i håp om at han tar til seg litt. Og går nå noen skjeer ned:) Vi skal til HS i morgen på 15 mnders kontroll, men blir nok ingen vaksiner, så han er forkjølet og ikke i form! Spent på hvor mye han veier nå og om han har vokst noe, det hadde han ikke sist!

Jeg tilbyr han advokado, appelsin, klementin, eple, druer, mango, banan, agurk, paprika, tomat.

Igår laga jeg melkefri pekkerkakedeig som har stått kjølig over natten, så litt senere idag skal vi bake pepperkaker. Også må vi også lage litt hvite snefnugg med vindusmaling:)
Det er lager vi med en mal også har en plastark over og tegner etter det med vindusmaling, når det har tørka(tørker over natta) har det blitt gummiaktig klistermerker som kan sette på vinduene:)

Emmeth sover nå dagens første lur og jentene er ute i snøen og leker med mannen:( Vi skal henge opp fuglemat og;)

Uff... aner virkelig ikke hva du skal gjøre med maten hans. Kan det være tenner? Mina nekter å spise da.
Hvis hun ikke vil ha noe mat ol. Gir jeg hun noen ganger en saftis så hun blir kjølig i munnen/flaske med iskaldt vann og isbiter. Da orker hun ofte mat rett etter.
Eller så gir jeg hun hva som helst,bare det har energi. Kjeks,kaker whatever...
Hun elsker rislunsj med jordbær. Får det en sjelden gang. Du kan prøve noe spnt?
Så morsomt med snøflak dere skal lage på vinduene. Morsomt tips :-)

Her snør det masse!! Var på tide.
Vi skal ut å leke i snøen når Mina våkner opp fra luren sin.
Jeg sov til 10.15 idag.. helt dø...
Og nå kjenner jeg bihulene verker igjen.
Typisk når jeg har vært bra i et par uker. Hører vinteren til :-(

Kanskje vi lager pepperkaker hvis jg orker senere...
Og må innrømme,jeg hater snø. Men,var utrolig koselig å se ansiktene på barna idag. Og det lysner jo godt da :-) :-) :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Hehe.... deilig å sove lenge ja :)

Kålormen Wael 14.10.11♡

God morgen :-)

Jeg driver fortsatt dank på sykehuset og må ihvertfall være her til i morgen. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan dra hjem og komme tilbake, men de ville ikke det. Føler meg sliten og forkjøla men ikke mer sliten enn de siste 7 ukene, så hadde fint orket å være med til svigers å bake pepperkaker sammen med Simone, handle julegaver og ordne litt hjemme. Litt snurt må jeg innrømme at jeg er, og en aldri så liten dose sur også, men er selvfølgelig voksen nok til å ikke vise det ;-)

Prøvene viser ingen entydige svar på hvorfor blodprosenten min er så lav, og jeg burde ikke få så lav bare pga virussykdom og dårlig matlyst. Grunnen til at de ikke vil at jeg skal dra hjem er at i sjeldne tilfeller kan virussykdommer påvirke babyen, og siden jeg først er her, så. vil de holde et øye med meg. De skal kanskje gi meg jern i dag, men de vil konferere med en indremedisiner først siden jernlageret mitt egentlig er veldig høyt. Jeg måtte love å spise mer, så nå har jeg fått bestille akkurat det jeg vil ha til lunsj og middag. Skal nok vise dem at jeg kan spise!

Ingen av dere som har peiling så lav blodprosent og slikt? Min er rett over 8 nå sa han i dag, og etter det jeg kan finne ut av på nettet, så er det lavt og bør gjøres noe med, men de fleste blir ikke innlagt men får behandling og drar hjem evt behandling hjemme...

Ble langt det her!

Håper dere alle får en finfin søndag og koser dere :-)

Hei og hå!
Er alle syvsovere i dag? Lillebror og jeg våknet kl 7.30, mannen og T sover enda nå kl 9 :p
Vi vener med lystenning til gutta har stått opp!
Mannen bør nok skrive litt på eksamen i dag, så ungene og jeg skal sikkert ut i snøen og kose oss =)
I kveld skal det tennes julelys i nabolaget og det må vi få med oss :)

Koselig med lystenning :-) og julelystenning i gata høres utrolig koselig ut!! :-) er det lys mellom husene?

Uff så kjedelig å ikke vite hvorfor hun gråter da! Kan det være mareritt?

Håper du får lest til eksamen i dag :-) og dere må kose dere på julebord! Julebuffet er kjempegodt! :-)

Uff stakkars Emmeth! Og mammahjertet ;-( det virker som du tilbyr veldig mye, så håper han snart begynner å spise litt! Vil ikke han ha salte kjeks heller? Simone ville ha ritz kjeks sist hun var syk.
Kanskje Emmeth har langvarig virussykdom slik som jeg..jeg sliter med mat og har veldig vondt i halsen. Hør på hs om legen kan ta en titt på han kanskje? Det er mange her rundt om som er syke lenge og har fått det hardt i år!

Så gøy med pepperkakebaking! :-) det skal Simone også gjøre i dag sammen med farmora, tanta og søskenbarnet. Har skikkelig lyst å være med men får ta en julemannbaking når jeg kommer hjem istedenfor! ;-)
De snøfnuggene høres artige ut! Istedenfor å spraye på vinduet bare. Da blir det jo ofte spray utenfor der man hadde tenkt.

Litt bilder fra det store stuevinduet:)
1386499879766.jpg
1386499898820.jpg
☆★☆Tastedingsen☆★☆

Uff... aner virkelig ikke hva du skal gjøre med maten hans. Kan det være tenner? Mina nekter å spise da.
Hvis hun ikke vil ha noe mat ol. Gir jeg hun noen ganger en saftis så hun blir kjølig i munnen/flaske med iskaldt vann og isbiter. Da orker hun ofte mat rett etter.
Eller så gir jeg hun hva som helst,bare det har energi. Kjeks,kaker whatever...
Hun elsker rislunsj med jordbær. Får det en sjelden gang. Du kan prøve noe spnt?
Så morsomt med snøflak dere skal lage på vinduene. Morsomt tips :)

Her snør det masse!! Var på tide.
Vi skal ut å leke i snøen når Mina våkner opp fra luren sin.
Jeg sov til 10.15 idag.. helt dø...
Og nå kjenner jeg bihulene verker igjen.
Typisk når jeg har vært bra i et par uker. Hører vinteren til :-(

Kanskje vi lager pepperkaker hvis jg orker senere...
Og må innrømme,jeg hater snø. Men,var utrolig koselig å se ansiktene på barna idag. Og det lysner jo godt da :) :) :)

Kålormen Wael 14.10.11♡

Han har fått alle 4 jeksler, så kan ikke være det heller, jeg trodd og det var de som var årsaken, men de har kommet ut for lengst?! Jeg har prøvd og gi han kald drikke og saftis, han spiser litt av saftisen, men vil ikke ha kald drikke. Så alt jeg lager til han er varmt. Saft, mme, juice, ellers drikker han ikke. Han tåler ikke melk, så han kan ikke få yoghurt o.l, men får istedet fruktpurè og smoothie, det spiser han noen skjeer av, men ikke mye.Middag pleier han og elske og spesielt poteter og saus, meen tilogmed det nekter han og spise noe av nå!?

ja, er så lettvint med vindusmaling og gøy for jentene;) Og veldig dekorativt:D Trenger ikke og være så avansert:p

Hehe, du er som de fleste andre voksne med andre ord?;) Ikke mange som er glad i og få snø;)
Oh nooo, er bihulene igang igjen? Må si du sliter MYE med dem:( Og det er så sinnsykt smertefullt:( God bedring til deg, søta:) Kose dere ute i snøen etterpå;)

For noen syvsovere :eek:

Huff, stakkars liten, håper virkelig hs kommer med råd til deg!
Neste gang du er i Sverige så skal du se etter Semper melkefri grøt!!! Den er kjempegod, og Hermine får den med kanel, sukker og smørøye i og så spiser hun selv med skje mens jeg hjelper litt til med ei skje. Da er hun som regel så opptatt at hun ikke enser at jeg putter noen skjeer grøt inni munnen hennes ;) Den er jo også tilsatt diverse næringsstoffer, så hun får ekstra næring :) Du kan jo også bløtlegge litt havregryn (for å frigi jernet) og så lage havregrøt på Nutramigen, da får du en veldig næringsrik grøt, tilsett ekstra fett og litt kanel og sukker for god smak. Vet man ikke skal gi de små så mye sukker, men sålenge de ikke får så mye annet søtsaker gjør det vel ikke noe med litt på grøten ;) Hermine er inne i en periode hvor hun er matlei, spesielt på brød, så nå spiser hun mer grøt igjen (etter flere måneder uten grøt), og det er jo helt greit. Hun vil heller ikke ha så mye "rar" middagsmat, så hun får rene ting og så spiser vi med krydder, sauser o.l. Hun er også veldig glad i Nestlé sin spagetti med kjøttsaus, og får hun det spiser hun alltid en stor porsjon :p og såklart smoothies, sånne på pakke med skrukork, går to om dagen her nå men alt for at hun skal spise noe iallfall ;)
...og om hun ikke vil ha hverken middag eller kvelds så lager jeg faktisk velling til henne, så drikker hun seg mett før hun legges ;)

Han har fått alle 4 jeksler, så kan ikke være det heller, jeg trodd og det var de som var årsaken, men de har kommet ut for lengst?! Jeg har prøvd og gi han kald drikke og saftis, han spiser litt av saftisen, men vil ikke ha kald drikke. Så alt jeg lager til han er varmt. Saft, mme, juice, ellers drikker han ikke. Han tåler ikke melk, så han kan ikke få yoghurt o.l, men får istedet fruktpurè og smoothie, det spiser han noen skjeer av, men ikke mye.Middag pleier han og elske og spesielt poteter og saus, meen tilogmed det nekter han og spise noe av nå!?

ja, er så lettvint med vindusmaling og gøy for jentene;) Og veldig dekorativt:D Trenger ikke og være så avansert:p

Hehe, du er som de fleste andre voksne med andre ord?;) Ikke mange som er glad i og få snø;)
Oh nooo, er bihulene igang igjen? Må si du sliter MYE med dem:( Og det er så sinnsykt smertefullt:( God bedring til deg, søta:) Kose dere ute i snøen etterpå;)
Alpro soyayoghurt sier jeg bar!!! I 4pk på butikken, som regel i yoghurtdisken, iallfall står de kjølig! Hermine ELSKER det! Når hun ikke vil ha frokost moser jeg en banan, rører i 1ss havregryn og så en yoghurt over, da gaffler hun innpå :D

Good day!
Jeg og Jen er hos mamman og pappan min. Vesla har bare sovet 30min på dagtid, både i går og i dag, og da blir det bare tull med nattesøvnen også! Hun sov fra 19.30-21.30, og var våken frem til 00.30!:eek: Blir tidlig hjem i dag tror jeg. :p
Vi har bakt tynnlefser, kosa oss oss med taco, og har nettopp gått oss en tur. Koselig helg, hvor Jenny har fått masse oppmerksomhet fra besteforeldrene sine, noe jeg setter umåtelig stor pris på.♡
1386502019675.jpg Her var dagens lille lysglimt før sola forsvant bak åskammen.
1386502030695.jpg
Nydelig å se hvordan snøflyka stod rundt fjellene.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Heisann:cool:

Huff, det er ikke noe som helst gøy når de ikke spiser. Drikker han bra i hvertfall?
Jeg ville gitt han soyamelk eller havremelk i så fall, det er det jo en del næring i. Får håpe de har noen gode råd på helsestasjonen.

Jeg driver fortsatt dank på sykehuset og må ihvertfall være her til i morgen. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke kan dra hjem og komme tilbake, men de ville ikke det. Føler meg sliten og forkjøla men ikke mer sliten enn de siste 7 ukene, så hadde fint orket å være med til svigers å bake pepperkaker sammen med Simone, handle julegaver og ordne litt hjemme. Litt snurt må jeg innrømme at jeg er, og en aldri så liten dose sur også, men er selvfølgelig voksen nok til å ikke vise det ;-)

Prøvene viser ingen entydige svar på hvorfor blodprosenten min er så lav, og jeg burde ikke få så lav bare pga virussykdom og dårlig matlyst. Grunnen til at de ikke vil at jeg skal dra hjem er at i sjeldne tilfeller kan virussykdommer påvirke babyen, og siden jeg først er her, så. vil de holde et øye med meg. De skal kanskje gi meg jern i dag, men de vil konferere med en indremedisiner først siden jernlageret mitt egentlig er veldig høyt. Jeg måtte love å spise mer, så nå har jeg fått bestille akkurat det jeg vil ha til lunsj og middag. Skal nok vise dem at jeg kan spise!

Ingen av dere som har peiling så lav blodprosent og slikt? Min er rett over 8 nå sa han i dag, og etter det jeg kan finne ut av på nettet, så er det lavt og bør gjøres noe med, men de fleste blir ikke innlagt men får behandling og drar hjem evt behandling hjemme...

Ble langt det her!

Håper dere alle får en finfin søndag og koser dere :)

Huff så kjedelig, håper de finner ut av hva det er. Søsteren min har lav blodprosent, hun lider av alvorlig B12 mangel.

Back
Topp