Andre med lysglimt foran øynene..prikker??

taita81

3 barns mor ♡
  Har endel av disse lysglimta/prikker som kommer foran øynene,hva er dette? Får de når jeg sitter i soffaen bare,og seff da jeg reiser meg opp og sånn..hatt de da jeg hadde endel migrene før men ikke hatt dette på en stund. Sikkert "vanlig" dette og eller under svangerskap

Ja dette har eg og... Og de siste 2 ukene ca har det blitt verre.. E kje sikker på ka da e egentlig...

jeg ser også stjerner.. er ikke ofte d skjer.. men føles nokså rart når det skjer.. Veit ikke hvorfor jeg ser stjerner..

ORIGINAL: pindus

Jeg ser også stjerner! Har ikke vondt i hodet eller svimmel eller noe, bare prikker som svirrer rundt!

Merkelige greier altså!! Men er sikkert normalt da sia eg ser eg e langtfra aleine!..

ser stjerner ja.. hehe, ganske ofte nå faktisk... men gjør det uten å være gravid også!

ORIGINAL: Skrulla86

Sniker litt jeg. JEg må bare si at jeg også så en del lysglimt og prikker, og det ble mer og mer for hver dag. I uke 37 fant jeg t at jeg hadde svangerskapsforgiftning, var dårlig form og kvalm og småsvimmel. Men det jeg merket det mest på var disse lysglimtene/prikkene foran øynene.
Sier jo ikke at dere har SF, men bare at dere skal passe på symptomer som: svimmelhet, hodepine, smerter i brystet o.l. siden dere allerede ahr et av tegnene allerede[;)][;)]
Lykke til og gled dere til nurkene deres kommer, det er helt herlig[:D]

tror nok ikke det er et spesifikt tegn på sf..[;)]

Jeg har også hatt det. Nevnte det for legen og hun sa ingenting om sf. Hun så bare de tegnene som er nevnt ovenfor..

Jeg ser sølvstjerner (eller tynne streker rettere sagt (ser ut som stjerneskudd)) som kommer inn fra sidene og forsvinner fremme liksom. Hadde de før jeg ble gravid men nå kommer de mye mer oftere enn før. Har ikke svangerskapsforgiftning eller noe, de bare kommer. Som oftest etter jag har reist meg opp eller plukket opp noe fra gulvet. Noe som følger med tror jeg, av en eller annen "god" grunn og bekymrer meg egentlig ikke.

Synes de ser fine ut jeg, og prøver å følge de med blikket, men ikke alltid like lett... Hmmm [8|] ... Virre-virrer-rundt!
(Hjelpe meg for en blond kommentar!!! [:D])

et av tegnene på SF ..

HII har også hatt problemer med dette siste uken. spes stjerner også når jeg sitter stille... har påvist proteiner i urinen og de har en mistanke om litt svangerskapsforgiftning i mill grad enda .. .Men stjernene kan også komme av blodtrykksfall.. [:)]

ORIGINAL: ver0

et av tegnene på SF ..

Hva med når man ser desse lysglimtene når man ikke er gravid da?
De har hvertfall ikke funnet noe på prøvene mine ennå, men om dette er tilfellet får jeg ta det opp med jordmor neste gang.

Ok,ikke bare meg som ser disse stjernene,greit å vite Greit å vite at de kan være tegn på sf men har ikke noe av de andre tegna så er nok bare noe med blodtrykket kanskje å gjøre? Men greit å være obs da.. 

ORIGINAL: taita81

Ok,ikke bare meg som ser disse stjernene,greit å vite Greit å vite at de kan være tegn på sf men har ikke noe av de andre tegna så er nok bare noe med blodtrykket kanskje å gjøre? Men greit å være obs da.. 

Ja, håper det ikke er sf... men jeg ser bare stjerner da, ingen andre symptom. Men som sagt så jeg stjerner før jeg ble gravid også. Greit å vere obs på! Skal bekymre meg litt mer om jeg får de andre sf-tegnene også. Så lenge jeg ikke går rundt og TROR jeg kjenner jeg har smerter i brystet, eller TROR jeg har sf fordi jeg har en liten hodepine etc...

ORIGINAL: Tirnanog

Jeg ser sølvstjerner (eller tynne streker rettere sagt (ser ut som stjerneskudd)) som kommer inn fra sidene og forsvinner fremme liksom. Hadde de før jeg ble gravid men nå kommer de mye mer oftere enn før. Har ikke svangerskapsforgiftning eller noe, de bare kommer. Som oftest etter jag har reist meg opp eller plukket opp noe fra gulvet. Noe som følger med tror jeg, av en eller annen "god" grunn og bekymrer meg egentlig ikke.

Synes de ser fine ut jeg, og prøver å følge de med blikket, men ikke alltid like lett... Hmmm [8|] ... Virre-virrer-rundt!
(Hjelpe meg for en blond kommentar!!! [:D])

Har akkurat de samme sølvstrekene fra tid til annen, trodde først jeg var i ferd med å få en slags infeksjon på øyet (skjer kun på det øyet jeg bruker linse på), så det er veldig godt å høre at jeg ikke er den eneste!

Ang. SF, så har jeg ikke hatt noen av de vanlige symptomene, alle prøver er fine og formen ellers er veldig bra. Håper det fortsetter sånn! [:)]

jeg og får det noen ganger. akkurat som om man blir svimmel.. eller reiser seg for fort !

Jeg ser også stjerner! Har ikke vondt i hodet eller svimmel eller noe, bare prikker som svirrer rundt!

Jeg også har det sånn. Hmmm! Lurer på hvorfor!

Ettersom jeg har forstått kan det være flere grunner til å se disse stjernene, der både høyt og lavt blodtrykk er blandt de grunnene. Jeg ser ofte stjerner selv, men som oftest dersom jeg gjør en kjapp bevegelse som å reise meg fort, fysisk aktivitet osv.. Tror ikke det er noe farlig i seg selv, men dersom det er kombinert med høyt blodtrykk og protein i urin osv, så er det nok ikke dumt å høre med jm, evt ringe føden.. :)

er slik her også. jeg har hatt det lenge, siden før jeg ble gravid også, så tror det er ganske vanlig.

ORIGINAL: *smiley86*

jeg og får det noen ganger. akkurat som om man blir svimmel.. eller reiser seg for fort !

Ser stjerner jeg også, særlig viss jeg holder på med noe eller reiser meg fort opp. Av og til kommer de inn fra siden som små "ufoer"[:)]

Back
Topp