Andre med lysglimt foran øynene..prikker??

hadde det sist når jeg hadde sf, og jeg har det nå pga lavt blodtrykk, så kan både være lavt blodtrykk og høyt blodtrykk som utløser det. når man reiser seg raskt og blir svimmel og ser stjerner er det fordi man ofte får et blodtrykksfall når man reiser seg brått.

jeg ser det også til vanlig, i starten av migreneanfall....

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

hadde det sist når jeg hadde sf, og jeg har det nå pga lavt blodtrykk, så kan både være lavt blodtrykk og høyt blodtrykk som utløser det. når man reiser seg raskt og blir svimmel og ser stjerner er det fordi man ofte får et blodtrykksfall når man reiser seg brått.

Jeg har også dette relativt ofte og jeg tror det er som Hemlis sier at en forklaring kan være lavt/høyt blodtrykk og når man reiser seg så kan man få blodtrykksfall... Jeg selv hadde et blodtrykk på 90/60 sist jeg var på kontroll. Så for min del er nok dette forklaringen.

Skal nevne dette for jordmor på torsdag når jeg skal på kontroll for å høre hva hun har å si.

Men det er jo viktig at alle passer på seg selv her og hører med sin lege/jordmor hvis man er i tvil på hva det kan være. Nå på slutten er det jo ikke så lenge mlm hver kontroll..

ORIGINAL: morfor2

ORIGINAL: *hemlis_i_magen*

Jeg har også dette relativt ofte og jeg tror det er som Hemlis sier at en forklaring kan være lavt/høyt blodtrykk og når man reiser seg så kan man få blodtrykksfall... Jeg selv hadde et blodtrykk på 90/60 sist jeg var på kontroll. Så for min del er nok dette forklaringen.

Skal nevne dette for jordmor på torsdag når jeg skal på kontroll for å høre hva hun har å si.

Men det er jo viktig at alle passer på seg selv her og hører med sin lege/jordmor hvis man er i tvil på hva det kan være. Nå på slutten er det jo ikke så lenge mlm hver kontroll..

ja, jeg spurte legen min, og fikk forklaringen der.

ORIGINAL: morfor2

Jeg har ikke vært på kontroll siden midt i juli og med alt snakket om sf her (og en dårlig følelse selv) måtte jeg bare ut på legekontoret og sjekke urin og blodtrykk idag.. Fikk ikke sjekka blodtrykket da.. Men urinen var heeeelt fin. Så stolt og letta. Da er d nok bare pga lavt blodtrykk (har ihv vært d fram t midt i juli) at jeg ser stjerner

ORIGINAL: ver0

et av tegnene på SF ..

selvom det er ET av tegnene på sf, så betyr ikek det at man har sf....
jeg ser stjerner selvom jeg ikke er gravid og gjør det mer nå... men jeg har ingen andre tegn på sf... så
det blir litt for lett å si at det er et tegn på sf!!

så jeg synes ikke man skal falle i bekymringens grav bare fordi men ser stjerner... har man andre symptomer på sf i tilegg ja da ville jeg reagert, men ikke bare pga dette!!

Jeg har også dette, titt og ofte. Mine "synsforstyrrelser" kommer av blodtrykksfall- Har lavt blodtrykk hele tiden (90/50), og det faller jo enda mer når jeg er i ro. Så da blir det noen stjerner når jeg reiser meg...

Back
Topp