Andre innsovningstabletter enn Imovane og Stilnockt

ORIGINAL: hjertetmitt

seroquel fikk jeg en periode..

Kan heller ikke gå over en lengre periode på imovane pga at de da mister effekten, så jeg har pauser i mellom hvor jeg bruker circadin (melatonin) for å så begynne på imovane etter noen uker..

men ser at du har prøvd alt det, huff.. håper du finner noen tableter som kan hjelpe deg, jeg har dessverre ikke så mye erfaring med noe annet enn: Tolvon, Circadin, Imovane, Vallergan, og seroquel.

seroquel, er det ikke de som har hypomani eller noe sånt som bruker det også?

ORIGINAL: Hilly77

ORIGINAL: hjertetmitt

seroquel fikk jeg en periode..

Kan heller ikke gå over en lengre periode på imovane pga at de da mister effekten, så jeg har pauser i mellom hvor jeg bruker circadin (melatonin) for å så begynne på imovane etter noen uker..

men ser at du har prøvd alt det, huff.. håper du finner noen tableter som kan hjelpe deg, jeg har dessverre ikke så mye erfaring med noe annet enn: Tolvon, Circadin, Imovane, Vallergan, og seroquel.

seroquel, er det ikke de som har hypomani eller noe sånt som bruker det også?

Jo. Er antipsykotika. Men kan hjelpe mot insomnia og. Jeg kjenner de best som brukt ved schitzofreni.

ORIGINAL: Vand

Heldigvis kom det litt rettelser over her, men slenger inn litt jeg også! [8D]

Imovane = Zopiclone

Stilnoct = Zolpidem

Apodorm = Mogadon

Ikke lett i denne synonympreparatverden!!!!! [&:]

hehe..klødde i fingrene jeg og da jeg så at det var skrevet at stilnockt og zopiclone var det samme[:D]

ORIGINAL: cathkal

Jeg sliter også mye med søvn da jeg ar mye muskelsmerter og blir urolig.
Har brukt zoplicone her en stund med vil liksom ikke bruke medikamenter hele livet da jeg putter i meg så mye annet for smertene også.

Jeg ble henvist til søvnsenter i Bergen til en professor.

Greia var å
* ikke ta bort sovemedisinen, men for hver uke sage bort en liten bit slik at det ikke kroppen reagerte særlig på det
* legge seg 02.00 og opp kl 07.00 hver eneste morgen.
* gå tur om man blir søvning på dagen ( er viktig møte dagslys på fromiddagen )
* for hver uke som går gir du deg selv en ekstra halvtime med søvn ..legger deg 01.30 så 01.00 om du skjønner.
* det er bedre for kroppen få 5 timer med någe lunde søvn enn få 9 dårlige timer.
* ikke spis eller drikk eller gjør ting som virker stimulerende på hjernen ( cola, kaffe ,trim, data) etter kl 18.00
* tung mat skal man unngå på kvelden da kroppen bruker mye krefter på forbrenne
* skriv en søvndagbok der du noterer ned hvordan du har såvet, da kan fokuset på søvn flytte seg fra hodet til boka.
*kan også skrive en dagbok over tanker og frustrasjoner.
* såver en ikke etter 15 min, stå opp igjen og legg deg på nytt

I de fleste tilfeller så sover kroppen mer enn vi tror.
Søvnspesialister har festet en detektor på mennesker som har søvnproblemer og det viser deg at vi såver mye mer enn vi tror.
Ofte kan man spørre seg selv om man i hele tatt har såvet, men ja som regel har man det.
Det viser seg nemmelig at kroppen er i stand til å såve og tenke samtidig..man såver på overflaten men ikke i dyp søvn.

Det krever mye om man skal følge slike råd og komme over en kneik, men dette har hjulpet på mangen som har hatt søvnproblemer hele livet. Faste rutiner er viktig og ikke la kroppen duppe av på dagtid.

Masse lykke til og ta i mot den hjelpen du kan få, det finnes mye annet som kan hjelpe enn bare tabletter[:D]

Høres fornuftig ut[:)] Lykke til HI[:)]

Back
Topp