Andre innsovningstabletter enn Imovane og Stilnockt

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: emiliemor

Apodorm, circadin eller atarax [:)]

Circadin er vel melatonin? Bare at det har fått nytt navn?

Det aner jeg faktisk ikke :) trodde melatonin var et virkestoff jeg[:)]

Melatonin er et hormon:)

ORIGINAL: forvirretmor

Atarax blir man mega trøtt av den første uka,men så går det over,De er jo kløestillende egentlig.Har brukt de på dagtid selv:)

Atarx er faktisk egentlig medisin mot angst men den har virkestoffet antihistamin også så blir mye brukt mot kløe [:)]

Atarax blir man mega trøtt av den første uka,men så går det over,De er jo kløestillende egentlig.Har brukt de på dagtid selv:)

Atarx er faktisk egentlig medisin mot angst men den har virkestoffet antihistamin også så blir mye brukt mot kløe [:)]

Ja ja angstdempende og kløestillende som det står i pakningsvedlegget.Ikke at jeg merket så mye av den angstdempende effekten etter noen dager...[8|]

Ja :) men hormonet blir jo brukt som virkestoff?

Nei.

ORIGINAL: Labambie

Jeg fikk Zopiklon (tror jeg)

Og den ble du sånn ordentlig trøtt av? Ta den 20 min før du legger deg så sovner du med en gang?

Hvis du ikke blir trøtt av imovane så blir du det ikke av zoplikon heller,men det er jo 3 forskjellige doser da.

Mener jeg så lengre opp her at Zoplikon var det samme som Stilnockt? De kan jeg ikke gå på.. ser jo syner og snakker med folk jeg ikke husker har snakket med ddagen etterpå osv.. uff.. grusomme tabletter! Men de får jeg sove av.. men det er ikke verdt det i og med at jeg blir kokko i hodet

Nei da nytter det jo ikke. Har du prøvd apodorm? De kan du ikke bruke over lengre tid,men de får man i hvertfall ikke halliser av:)

Nei.. de høres ikke kjente ut..

Hva slags virkning har de? Samme som stilnock og imovane? At man garantert sovner? Eller typ Tolvon eller melatonin?

Ingen av delene dette er av den gamle typen sovemedisin,benzodiazepin. Riktig nok ikke like sterk som rohypnol,men i samme gata.

Oj.. høres litt skummel ut?

Jo, det er nok det. Har selv vært på medisin kurs med apotektekniker og hun
Sa at at det er kroppens egens søvnhormon og Circadin har melatonin som virkestoff slik at kroppen får sove.. Hehe[:)] dårlig forklart. Men hvis du sjekker på felleskatalogen f.eks så står det virkestoff: melatonin[:)]

wææh så mye dere kan om slike preparater[&:]
Kan så vidt noe om ibux og parasett jeg..

ORIGINAL: DeFørsteÅrene

wææh så mye dere kan om slike preparater[&:]
Kan så vidt noe om ibux og parasett jeg..

Hadde ikke visst dette hvis jeg ikke hadde mått, siden jeg har delegert rett til å dele ut medisiner så har vært på medisinkurs[:)]

Nei.

emiliemor har nok rett her du, melatonin er virkestoffet i disse tablettene, men ja det er et hormon .... [8|]

Zopiclone og Imovane er akkurat det samme, bare forskjellig navn [:)]

Circadin er melatonin.

Vallergan er jeg helt enig med deg i at du ikke vil ha [:D]

Snakk med legen din og forklar problemet ordentlig og grundig hvordan din søvn er, da er det lettere å finne ut hvilken medisin som passer best til deg [:)]

Hilsen ei som også sliter med søvnen [:D][:'(]

ORIGINAL: NogM

Slenger ut et par forslag jeg..
Har du prøvd sobril eller vival?

Nei.. hva slags er de da?

seroquel fikk jeg en periode..

Kan heller ikke gå over en lengre periode på imovane pga at de da mister effekten, så jeg har pauser i mellom hvor jeg bruker circadin (melatonin) for å så begynne på imovane etter noen uker..

men ser at du har prøvd alt det, huff.. håper du finner noen tableter som kan hjelpe deg, jeg har dessverre ikke så mye erfaring med noe annet enn: Tolvon, Circadin, Imovane, Vallergan, og seroquel.

ORIGINAL: DramaQueen

Zopiclone og Imovane er akkurat det samme, bare forskjellig navn [:)]

Circadin er melatonin.

Vallergan er jeg helt enig med deg i at du ikke vil ha [:D]

Snakk med legen din og forklar problemet ordentlig og grundig hvordan din søvn er, da er det lettere å finne ut hvilken medisin som passer best til deg [:)]

Hilsen ei som også sliter med søvnen [:D][:'(]

Åh, tro meg.. det var vi snakket om 100 ganger før.. hehe... Han er ikke så glad i å gi meg Imovane.. og nå gruer jeg meg til å fortelle han at jeg ikke tar 1 for søvn.. men 4.. noen ganger 5.. de er jo vanedanende.. så ikke så rart[8D][:)]

Men han har da satt meg på Tolvon.. Melatonin, Vallergan osv osv.. sånne ting som ikke er vanedannende.. men problemet er jo at jeg ikke får sove av de.. og da blir det mange søvnløse netter.. og jeg fungerer svært dårlig av det.. som sikkert de fleste gjør om de ligger og vrir seg fra kl 22/23 - 04....

Hva gjør du da? Hva bruker du?

[:)]

det jeg vet fungerer for mange av pasientene vi har er imovane sammen med en sobril.. går jo an evt å gi det et forsøk.
zopiclone og imovane har forøvrig samme virkestoff, ser det er nevnt over her.. Lykke til med soveproblemene![:)]

Circadin er depot, mens kapslene er brukt som innsovningsmed.

Heldigvis kom det litt rettelser over her, men slenger inn litt jeg også! [8D]

Imovane = Zopiclone

Stilnoct = Zolpidem

Apodorm = Mogadon

Ikke lett i denne synonympreparatverden!!!!! [&:]

Ang Tolvon så er visst en vanlig bivirkning at man legger på seg. Det er ikke alle som gjør det. Men siden jeg ble supersulten og ikke trøtt av dem i det hele tatt så ville jeg i alle fall ikke bruke de lenger.

Du må ikke finne på å ta Vival/stesolid/valium som sovemedisin i allefall. Det er sterke benzo preparater, og er vel mest for bruk ift angst osv. Og de er veldig vanedannende. Tror neppe en lege hadde skrevet ut noe sånt for at du skal få sove.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg bare prøvd å kutte ut imovanen en ukes tid, også brukt det igjen. Da skulle man tro at du fikk sove av en eller en halv tablett. Jeg vet ikke om noe som fungerer slik at du sovner slik som du gjør av imovane. Valium fungerer vel, men som sagt så tror jeg du skal slite med å få det av legen hvis du ikke har en VELDIG god grunn.

ORIGINAL: Samantca

Ang Tolvon så er visst en vanlig bivirkning at man legger på seg. Det er ikke alle som gjør det. Men siden jeg ble supersulten og ikke trøtt av dem i det hele tatt så ville jeg i alle fall ikke bruke de lenger.

Du må ikke finne på å ta Vival/stesolid/valium som sovemedisin i allefall. Det er sterke benzo preparater, og er vel mest for bruk ift angst osv. Og de er veldig vanedannende. Tror neppe en lege hadde skrevet ut noe sånt for at du skal få sove.

Hvis jeg var deg, så hadde jeg bare prøvd å kutte ut imovanen en ukes tid, også brukt det igjen. Da skulle man tro at du fikk sove av en eller en halv tablett. Jeg vet ikke om noe som fungerer slik at du sovner slik som du gjør av imovane. Valium fungerer vel, men som sagt så tror jeg du skal slite med å få det av legen hvis du ikke har en VELDIG god grunn.

Ja.. jeg har ikke kjennskap til noen av de andre medsisinene du nevner foruten Imovane og Tolovn

Jeg har brukt Imovane siden ca 2004... prøvd masse forskjellig imellom tiden.. men ingenting som hjalp meg i søvn.. Jeg har gått flere uker uten Imovane.. har da tatt tolvon i stede.. men bruker veldig lang tid på å sovne av de.. ligger sikkert og vrir meg i 3-4 timer..

Så jeg må nok ha noen tablett som er lik Imovane.. bare så dritt at det er vanedannene.. Fått pakning på 30 stk.. skal liksom holde i 30 dager.. mens jeg er tom allerede etter litt over 1 uke...

Back
Topp