Andre fødsel vs. første

Førstemann i 2010 brukte jeg 37,5 time på. Måtte tilslutt settes på drypp, vannet ble tatt og de tok baby ut med sugekopp. Stjernekikker, så han satt fast.. voldsomme rifter :banghead:

Minstemann i 2021 varte i 8 timer fra første rie til han var ute. Gikk fra 3cm til 9cm på en time, men nok en gang satt baby fast. Ble mye styr og tang måtte brukes. Stor baby :hilarious: Og brukte epidural på begge. Antar det har gjort fødselen lengre enn nødvendig. Skal ikke ha epidural nå på siste, med mindre jeg «må»
Takl for alle til tilbakemeldinger fra alle sammen!:)

Måtte le litt her, for jeg leste «Minstemann i 2021 varte i 8 timer fra første rie til han var ute og gikk» :hilarious: Om det bare er at det er mandag eller pregnancy brain vet jeg ikke:hilarious:

Jeg har hatt 3 igangsatte fødsler. Regner ikke med tiden fra ballong ble satt inn men fra rier/aktiv fødsel. Første tok nemlig 3 dager totalt :hungover:
Nr 1: 10 timer aktiv fødsel
Nr 2: 50 min aktiv fødsel
Nr 3: 3,5 t aktiv fødsel.

Tiden før aktiv fødsel med de to siste tok ca 24 timer fra ballong.

Jeg tror ikke man blir tatt spesielt hensyn til mtp styrtfødsel når man har igangsettelse fra tidligere. Skal ikke si noe sikkert da, men induserte fødsler er jo noe helt annet..
Nei, du har kanskje rett. Nå ble jeg satt igang med ballong og de tok vannet, så ikke noe medikamenter som påvirket. JM virket hvertfall ikke bekymret. Jeg vil dog være litt på vakt selv når det nærmer seg da min mor hadde styrtfødsel med lillebroren min.

Nei, du har kanskje rett. Nå ble jeg satt igang med ballong og de tok vannet, så ikke noe medikamenter som påvirket. JM virket hvertfall ikke bekymret. Jeg vil dog være litt på vakt selv når det nærmer seg da min mor hadde styrtfødsel med lillebroren min.
Jeg hadde igangsatt fødsel sist som endte i keisersnitt. Fikk riestimulerende etter at de hadde tatt vannet og da gikk jeg fra 5 til 9 åpning på under 1,5 time. Hadde en e-konsultasjon med han overlegen på Ullevål som er mye gjest i Foreldrerådet-podcast og han sa det ikke var utenkelig at neste fødsel kunne gå raskt selv uten igangsetting. Men det er jo ikke godt å si selvfølgelig. Mener også å huske at mamma hadde ganske rask fødsel med lillebroren min etter en igangsatt fødsel med meg.

Mine to fødsler har vært veldig like, men fødsel nr to gikk raskere.
Begge startet av seg selv med at slimproppen gikk to dager før termin, og begge ble født dagen før termin. Første var jeg i aktiv fødsel i 17t og i 7t med nr to. Fødsel nr to følte jeg bygget seg opp fortere og jeg var 4cm utvidet da jeg ankom sykehuset, kontra skuffende 1cm utvidet med første :p

Første fødsel varte 7,5 timer (30 min i fødselsseng). Med andre 2,5 timer, derav 15 min i fødselsseng :p

36 timer fra start til slutt med første, måtte til slutt få riestimulerende drypp. Hjalp ikke stort det heller, for det var brett på slangen. 6 timer fra 9 cm til hun var ute. Gravid med nr 2 nå, og veldig spent på neste fødsel...

Back
Topp