Andebryst trygt å spise

Follo

Glad i forumet
Junibarna 2015
Maiblomstene 2017
Har fått oppgitt menyen til julebordet, og der skal det serveres andebryst. Må det også være gjennomstekt/ikke rosa for at det skal være trygt? Har ikke veldig lyst til å be om spesialbehandling i og med at det ikke er offentlig enda. Tviler på at jeg diskret klarer å be om gjennomstekt kjøtt mens vi sitter til bords, så jeg håper at det blir servert godt stekt eller at alle andre har drukket så mye at de ikke får det med seg :P

Vil ikke tro det dessverre.. :(

Har de ikke vegetaralternativ også da? Det tok jeg forrige gang jeg var med en tilstelning med jobben, der ene retten var rått kjøtt.

Huff, da tror jeg at jeg får prøve å løse det i løpet av selve middagen. Prøve å gå bort fra bordet underveis i forretten og huke tak i en kelner :P Så lenge de ikke kommer til bordet og roper ut om hvem som skulle ha gjennomstekt kjøtt :P

Men.. Det er jo mange som ikke spiser annet enn gjennomstekt kjøtt? Sånn var jeg før. Nå vil jeg ha i andre skalaen
Ja, men i og med at jeg selvfølgelig ikke drikker alkohol så får jeg prøve å være litt diskré ;)

Skal slakte ender om ikke lenge, men de blir nok langtidsstekt etter mørninga, så de blir gjennomstekt... Problemet blir å få plass til alt kjøttet i fryseren, for 5-6 store andrikker tar litt plass..:p

Tenker at ingen reagerer på at du sier du vil ha det gjennomstekt :) lykke til:)

Takk! Får be om gjennomstekt ihvertfall, på den ene eller andre måten ;)

Back
Topp