Anbefalinger på barnevogn?

Stokke trailz er en god, stor og stabil vogn med god demping som vil fungere godt til formålet ditt. Både bag og sittedel er av romslig størrelse. Ulempen med denne vogna er først og fremst at den en stor ved oppbevaring og litt kronglete inn og ut av bil. Men om du hovedsakelig har vogna i gangen hjemme og ikke har den mye inn og ut av bil, så tror jeg det kan blir veldig riktig.
Men, det er en veldig høy vogn, så jeg ville ha testa den. Jeg synes den var litt for høy for meg som er like høy som deg, litt vanskelig å se over den liksom. Men det kan være du har en annen opplevelse av den. :)

Andre gode alternativer som har samme kjøreegenskaper mtp terreng, stabilt på tur med hund og god demping er:
Britax GoBig2
Tfk Mono kombi (stabil trehjuling med vendbar sittedel, dette er min favorittvogn :p )
Thule urban glide (dessverre ikke vendbar sittedel)
Emmaljunga Edge Duo med outdoorhjul
Emmaljunga Alu S (denne er ny så finnes ikke brukt)
Emmaljunga super viking

Om du finner en super viking, så er det en veldig god vogn. Jeg skjønner ikke hvorfor Emmaljunga slutta å produsere den egentlig. Nett og god vogn, selv om den er stødig og stabil.
Men jeg slår også et skikkelig slag for Britax GoBig2 om du liker den. Den har liksom ikke like fint design som for eksempel Stokke trailz eller Emmaljunga, men den er virkelig såå god å trille!

Lykke til med valget :) :)
Oy! Her var det mye å sett seg inn i! Tusen Takk for gode tips! Jeg skal definitivt sjekke opp i det! :happy:

Hadde Stokke Trailz sist, men ønsker en annen vogn denne gangen. Mannen er lang (199 cm), så da utgår en del vogner. Han skal ha halve permisjonen, så viktig at han får trillet mye han også! Vi ha en med bedre kalesje, fint minimalistisk design og som er liten sammenlagt (vi har ikke stasjonsvogn). Alltid synes Bugaboo vognene er utrolig fine (og passe «eksklusive»), så blir Fox 3 denne gang! Det gledes til å få den i hus :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Hadde Stokke Trailz sist, men ønsker en annen vogn denne gangen. Mannen er lang (199 cm), så da utgår en del vogner. Han skal ha halve permisjonen, så viktig at han får trillet mye han også! Vi ha en med bedre kalesje, fint minimalistisk design og som er liten sammenlagt (vi har ikke stasjonsvogn). Alltid synes Bugaboo vognene er utrolig fine (og passe «eksklusive»), så blir Fox 3 denne gang! Det gledes til å få den i hus :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
Oi, løy på mannen 10
Cm her ser jeg. 189 cm.

Jeg er også på vognjakt :woot: 10 år siden sist, og da hadde jeg en emmaljunga Edge duo. Altfor stor, upraktisk i bilen og vanskelig å manøvrere for min smak.
Kjøpte en babyjogger city versa med sportsdel som jeg elsket, og er ute etter lignende bare med bagdel. City versa selges ikke lenger, og etterkommeren som kan se ut som det er city premier selges heller ikke lenger.
Noen som vet om en lignende vogn? Eller kan anbefale en annen babyjogger? Ønsker fire hjul og vendbar sittedel.

Jeg er også på vognjakt
:woot:
10 år siden sist, og da hadde jeg en emmaljunga Edge duo. Altfor stor, upraktisk i bilen og vanskelig å manøvrere for min smak.
Kjøpte en babyjogger city versa med sportsdel som jeg elsket, og er ute etter lignende bare med bagdel. City versa selges ikke lenger, og etterkommeren som kan se ut som det er city premier selges heller ikke lenger.
Noen som vet om en lignende vogn? Eller kan anbefale en annen babyjogger? Ønsker fire hjul og vendbar sittedel.

Babyjogger City select 2 ligner nok en del på de tidligere, men det er oppfølgeren til city select lux da, så det er en søskenvogn.
Men, sjekk ut babyjogger city sights - dette er arvtageren til city versa. Hvis man har den vogna og så eventuelt kjøpe spilesett og kalesje tilhørende bugaboo Donkey så tror jeg vi snakker ei vogn du kan like veldig godt :)

Andre nye vogner som er litt i samme gate trillekomfortmessig er Cybex Balios s lux eller Cybex Talos s lux. Men disse har flat sittedel.

Uppababy vista v2 er også litt lik city versa. Hovedsakelig en asfaltvogn, som også triller fint på enkle grus/skogsstier. Denne har veldig fin ergonomisk sittedel synes jeg og største handlekurven du får tak i.

Tror nok også Britax smile 4 er en vogn du kunne ha likt om du vil gå for flat sittedel.

Babyjogger City select 2 ligner nok en del på de tidligere, men det er oppfølgeren til city select lux da, så det er en søskenvogn.
Men, sjekk ut babyjogger city sights - dette er arvtageren til city versa. Hvis man har den vogna og så eventuelt kjøpe spilesett og kalesje tilhørende bugaboo Donkey så tror jeg vi snakker ei vogn du kan like veldig godt :)

Andre nye vogner som er litt i samme gate trillekomfortmessig er Cybex Balios s lux eller Cybex Talos s lux. Men disse har flat sittedel.

Uppababy vista v2 er også litt lik city versa. Hovedsakelig en asfaltvogn, som også triller fint på enkle grus/skogsstier. Denne har veldig fin ergonomisk sittedel synes jeg og største handlekurven du får tak i.

Tror nok også Britax smile 4 er en vogn du kunne ha likt om du vil gå for flat sittedel.
Åh, tusen takk for godt svar! Nå ble ikke vognjungelen like stor :D

Jeg kjøpte akkurat Britax smile 4. For en vogn :gen014
Den er lett å trille, veier lite, lett å slå sammen, tar liten plass. Bagdelen kan også slås sammen så den tar også liten plass når den skal i bil osv.
Så har den de fine lufte «vinduene» som festes med magnet slik at det ikke skal bråke om babyen sover og du vil ta det opp eller ned.
Sittedelen hadde lengre rygg enn en standard vogn så den kunne brukes lenger, også full liggestilling og ekstra stor kalesje som kan trekkes langt ned.
Hjulene var fylt med skum, men er like myke og gode som vanlig gummihjul med luft, bare de ikke kan punktere.
Mannen min er 189 og han syns vognen var god å trille
Vi kjøpte pakketilbud med dypvogn, sportsvogn, base med sving, nyfødt sete og sete frem til 4 år.

Jeg har city elite by babyjogger. Jeg er veldig, veldig fornøyd! Den kommer seg overalt og er en drøm å trille, også kan man legge den sammen med en hånd. Meget praktisk! Også tar den liten plass i bil! Men det er en bred vogn og jeg syns den er lite praktisk og ha med buss for eksempel. Også har den liten handlevogn. Dette trekker litt ned, men allikevel er jeg kjempe fornøyd. Det er jo allikevel som de andre sier , viktig å finne ut hva man trenger. Da datteren min var 4-5 mnd begynte hun å hate å ligge i bagdel. Prøvde å snu seg og komme seg opp for å se! Det gjorde trilleturene til en skummel opplevelse. Derfor måtte vi kjøpe en Ny vogn med ergonomisk sittedel! Dette var en problemstilling jeg på ingen måte ante om på forhånd. Så det er litt å sette seg inn i. Vi kjøpte da en brukt bugaboo. Den var kjempe fin i den fasen, men den liker jeg ikke å bruke om vinteren for eksempel. Samtidig er jeg ikke glad i å bruke den som sovevogn i barnehage! Men på den andre siden, er den nydelig å ha med på buss og er veldig lett sammenlignet med city elite
Haha! Dette ble kanskje forvirrende! Poenget mitt var iallfall; Finn ut hva som er viktigst for dere! Det finnes mange bra vogner der ute. Ligger jo også mange tester V barnevogner ute på Google

Bugaboo fox 3 er nå på tilbud hos barnas hus! Jeg hadde tenkt å kjøpe britax smile 4, men nå tror jeg vi går for fox 3 istedet.

Noen store ulemper med å bestille Vogn på nett? Vi tenkte å kjøpe britax smile 3 brukt, men fant ut at vi kjøper den ny i stedet, så varer den lengre (dette er vår første, og vi har jo utgangspunktet plan om en unge til). Men finner ingen forhandlere i Trondheim som selger denne vognen. Tenker derfor å kjøpe på nett på en av de store barneutstyrsbutikkene, og det bør være trygt nok. Eller er det noen med andre erfaringer som tilsier at vi heller bør kjøpe i fysisk butikk?

Noen store ulemper med å bestille Vogn på nett? Vi tenkte å kjøpe britax smile 3 brukt, men fant ut at vi kjøper den ny i stedet, så varer den lengre (dette er vår første, og vi har jo utgangspunktet plan om en unge til). Men finner ingen forhandlere i Trondheim som selger denne vognen. Tenker derfor å kjøpe på nett på en av de store barneutstyrsbutikkene, og det bør være trygt nok. Eller er det noen med andre erfaringer som tilsier at vi heller bør kjøpe i fysisk butikk?
Vi bestilte på nett, og var ikke noe problem. Man har jo de samme rettighetene mtp reklamasjon og alt. Hvis du vet hvilken modell du vil ha er det bare å bestille tenker jeg :)

Bestilt også på nett uten noen problemer.

Jeg hadde britax 3 med den første Veldig fornøyd god plass i sitte delen, lett og slå sammen. Bonus med bilsete som kan festes på understellet. Skulle vi kjøpt ny nå ville jeg gått for britax 4 :)

Back
Topp