Stokke trailz er en god, stor og stabil vogn med god demping som vil fungere godt til formålet ditt. Både bag og sittedel er av romslig størrelse. Ulempen med denne vogna er først og fremst at den en stor ved oppbevaring og litt kronglete inn og ut av bil. Men om du hovedsakelig har vogna i gangen hjemme og ikke har den mye inn og ut av bil, så tror jeg det kan blir veldig riktig.
Men, det er en veldig høy vogn, så jeg ville ha testa den. Jeg synes den var litt for høy for meg som er like høy som deg, litt vanskelig å se over den liksom. Men det kan være du har en annen opplevelse av den.
Andre gode alternativer som har samme kjøreegenskaper mtp terreng, stabilt på tur med hund og god demping er:
Britax GoBig2
Tfk Mono kombi (stabil trehjuling med vendbar sittedel, dette er min favorittvogn
)
Thule urban glide (dessverre ikke vendbar sittedel)
Emmaljunga Edge Duo med outdoorhjul
Emmaljunga Alu S (denne er ny så finnes ikke brukt)
Emmaljunga super viking
Om du finner en super viking, så er det en veldig god vogn. Jeg skjønner ikke hvorfor Emmaljunga slutta å produsere den egentlig. Nett og god vogn, selv om den er stødig og stabil.
Men jeg slår også et skikkelig slag for Britax GoBig2 om du liker den. Den har liksom ikke like fint design som for eksempel Stokke trailz eller Emmaljunga, men den er virkelig såå god å trille!
Lykke til med valget