Da ville jeg ha sjekka ut
- Bugaboo Fox 2 eller 3
- Tfk Mono Kombi
- Easywalker Harvey
- Uppababy Vista V2
- Emmaljunga Alu S
- Cybex Priam
- Joolz Day 3
Disse vognene er det litt varierende hvor man kn finne i fysisk butikk, men barnas hus og babyshop har mange av disse inne. Mine favoritt merker er Tfk Mono Kombi og Bugaboo (har hatt og prøvd for mange vogner
)
Alle disse er gode vogner som skal funke også med lang mann, jeg er 161 selv og mannen 200
Men greit å teste i butikk, særlig at mannen ikke sparker borti understellet, som er problemet her om håndtaket er for lavt. Det skjer med Uppababy+200 cm mann, men man har jo forskjellig skostørrelse og noen har lengden i beina og andre i overkroppen, så den vogna og andre kan feks funke fint for mannen din lell.
Av de jeg nevner her, har Tfk Mono Kombi og Emmaljunga Alu S mye bedre demping enn de andre, og om dere vil ha en skikkelig offroadvogn, så gå for noe som gir den følelsen. Prøv å dytte ned håndtake/bounce vogna i butikk, så kjenner du fort forskjellen på demping. Men, vogna er som regel litt annerledes med en unge på 7-8 kg oppi, så blir ikke heelt reellt når man prøver i butikk.
Nevner ikke Emmaljunga nxt90 bare fordi jeg aldri har trilla mer stiv og tung vogn før, med dårlig demping, MEN alle er ikke enig med meg her så verdt en titt. Emmaljunga Alu S har samme type bag og sittedel som Nxt90-serien, men understellet har myye bedre demping. Håndtaket kan bli er knepp for kort til han på 190, så bør testes.
Alle vognene jeg nevner har vendbar sittedel, vogner som Thule urban glide og Mountain buggy terrain er også kjempegode å trille og passe høy og lav triller, men ikke vendbar sittedel.
Den vogna mannen min har likt best å trille, er Tfk Mono kombi, men bugaboo og Thule passer også. Vi har ikke hatt Cybex Priam, men rimelig sikker på at den her langt nok håndtak.
Britax smile er forsåvidt også ei knallvogn, men lavt håndtak som ikke kn blir veldig langt så den var uaktuell for mannen her (veldig passelig for meg da, hehe).