Anbefalinger for gravide

Noen som har tips til noe god te som er gravidvennlig også i større mengder? :Heartred

Noen som har tips til noe god te som er gravidvennlig også i større mengder? :Heartred
Herbal te er gravid safe. Jeg går etter ingrediensene listen. Hvis den har te i listen, hvit, svart, grønn te, så er den ikke gravidvenlig. Matcha er veldig sterk grønn te.

Personlig så ligger jeg og unda te som har lakris plant i seg.

Rein pepperminte drikker jeg mye av. Den er i løs vekt så jeg kan adjustere "dose".
Jeg drikker ingenfær og sitron te.

• Elsker
Reactions: Tia
Herbal te er gravid safe. Jeg går etter ingrediensene listen. Hvis den har te i listen, hvit, svart, grønn te, så er den ikke gravidvenlig. Matcha er veldig sterk grønn te.

Personlig så ligger jeg og unda te som har lakris plant i seg.

Rein pepperminte drikker jeg mye av. Den er i løs vekt så jeg kan adjustere "dose".
Jeg drikker ingenfær og sitron te.
Takk for tips! Jeg er vanligvis ikke en tedrikker, men takler ikke smaken på kaffe når jeg går gravid, så da blir jeg plutselig tedrikker denne gangen og :hilarious:

Jeg liker kamille te. Har kuttet kaffe og brus.

• Elsker
Akkurat samme her. Kaffi har blitt byttet ut med te :laughing002
Jeg syns det er så facinerende! Her begynte kaffen å smake rart i helga egentlig, men tenkte ikke så mye over det før testen var positiv. Bra kroppen passer på sier jeg :)

Hvilken te drikker du? :D

Jeg syns det er så facinerende! Her begynte kaffen å smake rart i helga egentlig, men tenkte ikke så mye over det før testen var positiv. Bra kroppen passer på sier jeg :)

Hvilken te drikker du? :D
Jeg er til vanlig veldig glad i kaffi. En nå smaker den ikke så godt. Merket det på mandag, men enda koker jeg til 1 kopp hver morgen. I dag drakk jeg ca 3-4 små slurker. Måtte holde i noe varmt :laughing001
Jeg drikker Pukka te den er coffeinfri

• Elsker
Jeg er til vanlig veldig glad i kaffi. En nå smaker den ikke så godt. Merket det på mandag, men enda koker jeg til 1 kopp hver morgen. I dag drakk jeg ca 3-4 små slurker. Måtte holde i noe varmt :laughing001
Jeg drikker Pukka te den er coffeinfri
Det er jeg helt lik! Trenger noe varmt å holde i :hilarious: Men i dag orka jeg ikke kaffe, ble te istedenfor :angelic::smiley-ashamed004

Elsker pukka te! Og med de koseligste pakkene :Heartpink
Noen som vet noe om disse?
Er feks rooibos i den røde, kan jeg liksom ikke drikke den da?:arghh:

Vedlegg

• IMG_0082.jpeg
    IMG_0082.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 18
Rooibos er naturlig koffeinfri
Sitert fra helsenorge:
«Urteteer, rooiboste, kamillete, peppermyntete, grønn te og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter. Barnet i magen og barnet som ammes er særlig sårbare, og gravide og ammende bør derfor være ekstra forsiktige.

For å redusere mulig helserisiko, anbefales det å begrense inntaket av denne type teer og variere mellom ulike produkter. Det finnes ikke en nedre grense for når mulig helserisiko oppstår. Det tryggeste er derfor å unngå denne typen teer mest mulig og heller velge nypete eller te av rene fruktuttrekk.»

Sitert fra helsenorge:
«Urteteer, rooiboste, kamillete, peppermyntete, grønn te og ammeteer kan inneholde plantegifter (pyrrolizidinalkaloider) som kan ha helseskadelige effekter. Barnet i magen og barnet som ammes er særlig sårbare, og gravide og ammende bør derfor være ekstra forsiktige.

For å redusere mulig helserisiko, anbefales det å begrense inntaket av denne type teer og variere mellom ulike produkter. Det finnes ikke en nedre grense for når mulig helserisiko oppstår. Det tryggeste er derfor å unngå denne typen teer mest mulig og heller velge nypete eller te av rene fruktuttrekk.»
Pepperminte te og? Helvete og, dette må jeg ta opp med lege. Klarer ikke å drikke frukt te, det går bare ikke.

Se det ja. Da var det bare å velge bort favoritt teen også da:banghead:. Aldri hørt om dette med te før. Drakk te i de andre svangerskapene, å ungene er friske å fine.
Noen ganger føles det håpløst ja.. :shy: Er synd det ikke finnes noen ordentlig retningslinjer for te. Så mange forskjellig kilder og advarsler mot mye innenfor te føler jeg. Har til slutt bare gitt opp. :facepalm: Men nå er jeg en forsiktig gravid da, som lett velger å styre unna heller enn å tenke «tenk om». Så det er nok litt forskjellig hvordan folk velger å forholde seg til alt sammen også. :joyful:

Sniker fra mai. :angelic: Ivrig pukka-elsker her, og savner virkelig te. Night time er min favoritt, men den inneholder lakrisrot, så jeg har styrt unna for jeg vet ikke hvor mye. Fennikel skal man visst også styre unna ifølge NHI, https://nhi.no/familie/barn/frarader-fennikelte-til-spedbarn/
Er det i det hele tatt noen teer vi kan drikke? Isåfall hvilke?:whacky011

Det er veldig lett å bare tenke at det lille her kan da ikke være såå farlig?! Men jeg på min side har hatt MA og SA før, og jeg vet at hvis det hadde skjedd igjen nå, så hadde jeg klandret meg selv for alle de små tingene jeg ikke tok alvorlig nok. Så jeg vil heller være på den trygge siden :Heartred
Også er det fint når vi kan tipse hverandre om trygge matvarer og drikker! :D

Back
Topp