Anbefaling om 4. koronavaksine til gravide

Sniker, takk for info! Har lurt på om det gjaldt for meg siden jeg fikk min 4. dose tidlig i år (ble grunnvaksinert med 3 doser). Men så var det å få fastlege eller kommunen til å gi meg den da, var nok styr med dokumentasjon for de to forrige dosene jeg fikk :smiley-ashamed004

Kjenner jeg ikke tar sjansen på vaksinen når jeg er gravid jeg…. Bare jeg som er litt skeptisk? Jeg har hatt covid to ganger, er vaksinert også, men kommer ikke til å vaksinere meg så lenge jeg er gravid. Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander, men hvor mange vaksiner skal man egentlig gå igjennom?

Jeg har bare tatt 2 vaksiner, men har hatt korona. Fikk kronisk elveblest etter 2. dose for ett år siden og tar fortsatt allergimedisin til tider. Selv om det blir bedre tar jeg ikke sjansen på å ta flere vaksiner da kroppen min ser ut til å tåle det dårlig :sorry:

Kjenner jeg ikke tar sjansen på vaksinen når jeg er gravid jeg…. Bare jeg som er litt skeptisk? Jeg har hatt covid to ganger, er vaksinert også, men kommer ikke til å vaksinere meg så lenge jeg er gravid. Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander, men hvor mange vaksiner skal man egentlig gå igjennom?
Tenker det samme!

Har 2 doser og hatt covid 2 ganger.
Men ønsker ikke flere doser.
De to dosene tullet mye med syklusen min, det var ekkelt synes jeg. Ønsker ikke flere.
Holder med influensavaksinen for meg :)

Tenker det samme!

Har 2 doser og hatt covid 2 ganger.
Men ønsker ikke flere doser.
De to dosene tullet mye med syklusen min, det var ekkelt synes jeg. Ønsker ikke flere.
Holder med influensavaksinen for meg :)
Datteren min på 15 år fikk også forstyrret syklus etter vaksinen. Hun tok bare 1 da det var anbefalt for de. Hadde jeg visst det så hadde jeg aldri latt døtrene mine ta de.. men de ville det jo selv også.. ikke enkelt det der. Så kommer ikke til å ta flere doser med covidvaksine her heller..

Jeg har også bare 2 doser koronavaksine, pluss at jeg har hatt korona for 6 måneder siden. Kommer nok ikke til å ta flere koronavaksiner. Men skal ta influensavaksina til fredag

Absolutt ikke bare du som er skeptisk. Har 2 doser selv,og ble så utrolig syk av de i flere dager. Gjennomgått korona 2 ganger, og ble bare småforkjølet. Tørr ikke å utsette meg for flere. Og et ufødt barn.det tørr jeg ikke. Og nei. Ingen vaksinemotstander. Jeg og ungene har baenevaksinene. Men dette tar aldri slitt.

Jeg kan skjønne dere som har slitt med bivirkninger ikke vil ta ny. Kostnaden av å ta vaksine må veies opp mot bivirkningene.

Jeg har fortsatt til gode å gjennomgå koronasjukdom, så jeg har ingen beskyttelse utenom vaksine. For meg tenker jeg faktisk på korona- og influensavaksine som to av samme sak. Influensavaksinen må ha påfyll hvert år så da kan jeg fylle på med koronavaksine hvert år også. Jeg har heldigvis ikke kjent på noen bivirkninger foruten feber etter 2. dose. Så derfor skal jeg ringe legen i dag og få satt opp time til vaksinasjon før guttungen tar med seg viruset hjem fra barnehagen.

Kommer ikke til å ta verken korona eller influensa vaksinen som gravid her. Ble dårligere for hver dose jeg tok av koronavaksinen, så det blir ikke aktuelt noen gang her med flere enn 2 doser.. har gjennomgått korona 1 gang etter vaksinene.

Kommer ikke til å ta verken korona eller influensa vaksinen som gravid her. Ble dårligere for hver dose jeg tok av koronavaksinen, så det blir ikke aktuelt noen gang her med flere enn 2 doser.. har gjennomgått korona 1 gang etter vaksinene.
Har aldri tatt influensavaksinen noen gang jeg, kommer heller ikke til å begynne med det nå. Kan ikke komme på at jeg noen gang har hatt influensa heller.. hver og en skal få gjøre hva en ønsker. Men jeg velger å ikke gjøre det så lenge jeg er gravid.

Jeg gjennomgår runde 2 med covid akkurat nå, så jeg blir ikke å ta den

Jeg tenker som mange andre her - kommer ikke til å ta den.
Har allerede tre doser, og hatt korona i ettertid, og selv om jeg ikke anser meg selv som vaksineskeptiker, så er jeg bittelitt skeptisk til å ta enda en dose.

Har aldri tatt influensavaksinen heller, men kommer til å ta den nå pga graviditeten.

Har 3 doser og hadde corona tidligere i år så kommer ikke til å ta den.

Har to doser + har hatt Corona. Vaksinene tullet så sykt med syklusen min, og jeg ble så fryktelig dårlig. Vaksinen var verre enn corona, og jeg ble ganske dårlig av corona og. Jeg lurer fremdeles på om det mislykkede IVF-forsøket vi hadde et par måneder etterpå skyldtes vaksinen. Så det skal ikke flere coronavaksiner inn i meg hvertfall.

Tok influensavaksine forrige graviditet, og merket ikke noe til den. Tar nok den igjen.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. har 3 vaksiner og hadde covid i februar.. har ikke veldig lyst på en 4. dose, men dersom det er anbefalingen så kjenner jeg litt på det..

Men influensavaksinen skal jeg ta på fredag.

Tenker at de vil nok forsette å anbefale oppfrisking av covid-vaksinen på lik linje med forkjølelse-vaksinen som mange tar hvert år. ☺️ Som nevnt litt over her; nei det virker kanskje som om det aldri tar slutt, men jeg tror nok at hvis flere og flere dropper å ta oppfriskningsdosen, vil det i hvertfall aldri ta slutt! :dead: Vi tar jo flere doser fordi viruset utvikler seg, og beskyttelsen går ned over tid. Vi har jo behov for flokkimmunitet for å leve slik vi ønsker, så personlig tenker jeg at det ikke er så på jordet med flere doser.

Som gravid kan det imidlertid være greit å forhøre seg med lege og/eller helsepersonell dersom man er skeptisk, og kun ta den hvis man ønsker. Selv om den kanskje gir plager og ubehag ville den nok ikke vært anbefalt av helsemyndighetene hvis det var farlig for oss gravide. ☺️

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. har 3 vaksiner og hadde covid i februar.. har ikke veldig lyst på en 4. dose, men dersom det er anbefalingen så kjenner jeg litt på det..

Men influensavaksinen skal jeg ta på fredag.
Akkurat samme som meg! Jeg kommer nok til å ta den hvis det er anbefalt!

Dere som skriver at dere har hatt vaksinen og blitt mer dårlig av den enn dere ble av covid-sykdom - tenker dere ikke at dere var beskyttet av vaksinen da dere ble syke da? Vaksinen gir jo veldig god beskyttelse mot nettopp alvorlig sykdom, så det kan jo meget godt være at dere ville blitt mye sykere hvis det ikke var for at dere allerede var vaksinert.

Jeg synes også vaksinen var litt ekkel å ta, litt fordi det var så mye snakk om den, og så mange skeptikere som tok så stor plass - og litt fordi jeg også fikk en del bivirkninger. Men jeg velger å stole på at helsemyndighetene, som vet mer enn meg, har veid fordelene mot ulempene når de kommer med en sånn anbefaling.

Jeg synes også vaksinen var litt ekkel å ta, litt fordi det var så mye snakk om den, og så mange skeptikere som tok så stor plass - og litt fordi jeg også fikk en del bivirkninger. Men jeg velger å stole på at helsemyndighetene, som vet mer enn meg, har veid fordelene mot ulempene når de kommer med en sånn anbefaling.
Støtter dette. Kan bli skummelt om mange dropper den fordi det ble litt bivirkninger sist gang. :confused2

Back
Topp