Anbefaling om 4. koronavaksine til gravide

Dere som skriver at dere har hatt vaksinen og blitt mer dårlig av den enn dere ble av covid-sykdom - tenker dere ikke at dere var beskyttet av vaksinen da dere ble syke da? Vaksinen gir jo veldig god beskyttelse mot nettopp alvorlig sykdom, så det kan jo meget godt være at dere ville blitt mye sykere hvis det ikke var for at dere allerede var vaksinert.

Jeg synes også vaksinen var litt ekkel å ta, litt fordi det var så mye snakk om den, og så mange skeptikere som tok så stor plass - og litt fordi jeg også fikk en del bivirkninger. Men jeg velger å stole på at helsemyndighetene, som vet mer enn meg, har veid fordelene mot ulempene når de kommer med en sånn anbefaling.
Jeg hadde definitivt tatt den hadde jeg ikke hatt så sterke bivirkninger og det er som du sier: vi ble ikke dårligere nettopp pga vaksinen fordi den virker :) Er bare ikke gira på å klø meg i hjel og proppe i meg mye allergimedisin nå som jeg er gravid OM jeg skulle få enda værre elveblest :dead: Skal vurdere det på nytt når ungen er ute tenker jeg :)

Jeg hadde definitivt tatt den hadde jeg ikke hatt så sterke bivirkninger og det er som du sier: vi ble ikke dårligere nettopp pga vaksinen fordi den virker :) Er bare ikke gira på å klø meg i hjel og proppe i meg mye allergimedisin nå som jeg er gravid OM jeg skulle få enda værre elveblest :dead: Skal vurdere det på nytt når ungen er ute tenker jeg :)
Nei, den typen bivirkninger skjønner jeg at man vil unngå! Selv fikk jeg hovne lymfekjertler, litt feber og var slapp, og det er jo tilsvarende symptomer som sykdommen gir og noe som jeg tenker bare viser at immunforsvaret jobber på og at vaksinen har effekt. :) Men jeg tenker det blir noe annet når man får sånne tydelige allergi-reaksjoner!

Jeg er usikker på om jeg skal ta den eller ikke, husker ikke om jeg har 2 eller 3 doser, men mener jeg bare har 2. Jeg vil ikke si jeg hadde mye bivirkninger etter vaksinene, men hadde forskjølesessymptomer.

Jeg hadde også covid i slutten av juni og jeg var like dårlig som mannen min og han har ikke tatt vaksinene, vi var veldig dårlige begge to

Dere som skriver at dere har hatt vaksinen og blitt mer dårlig av den enn dere ble av covid-sykdom - tenker dere ikke at dere var beskyttet av vaksinen da dere ble syke da? Vaksinen gir jo veldig god beskyttelse mot nettopp alvorlig sykdom, så det kan jo meget godt være at dere ville blitt mye sykere hvis det ikke var for at dere allerede var vaksinert.

Jeg synes også vaksinen var litt ekkel å ta, litt fordi det var så mye snakk om den, og så mange skeptikere som tok så stor plass - og litt fordi jeg også fikk en del bivirkninger. Men jeg velger å stole på at helsemyndighetene, som vet mer enn meg, har veid fordelene mot ulempene når de kommer med en sånn anbefaling.
Skjønner tankegangen din, men min sambo fikk korona samtidig meg meg. Han har ingen vaksiner, og han ble enda mildere rammet enn meg, som hadde 2 vaksiner når jeg fikk korona. Og han har generelt et svakere immunforsvar enn meg igjen.

Jeg hadde covid første gang jula 2020, før jeg tok vaksinen og var ikke syk i det hele tatt. Tok en test pga en kollega som fikk positiv test. Hadde aldri testa meg heller om det ikke var for det. Så her stemmer ikke det at vaksine hjalp meg i hvert fall :) jeg har bare en vaksinedose pga at de anbefalte det til å begynne med. Brydde meg aldri om å ta nr 2 heller. Kommer ikke til å gjøre det.

Kommer aldri til å ta corona vaksine igjen. Tatt to doser vært smitta to ganger, har slitet fra før med litt ustabil syklus men etter siste dosen begynte jeg å blø i nesten 2 mnd. Store blødninger. Men vurderer den vanlige influensa vaksinen. Skal snakke med legen på kontrollen i morgen.

Bare skyter inn at jeg ble dårlig av koronavaksinene, og også dårlig av korona som jeg også har hatt 1 muligens 2 ganger etter vaksinering.
Tok 2 doser.

Influensavaksine har jeg derimot tatt som gravid, 0 bivirkninger og 0 influensa :)

Jeg har ikke tatt covid vaksinen, og kommer ikke til å gjøre det heller. Blir så skeptisk når helsepersonell i tillegg stiller mye spørsmål med vaksinen. Jeg mistet i uke 12 i februar, og det første legen min spurte om når jeg kom inn til UL var: «har du tatt covid vaksinen?» nei sier jeg. «Godt å høre, vi har hatt en stor økning av SA/MA etter den vaksinen.»

Så ble jeg gravid igjen, og jordmor spurte om jeg hadde tatt covid vaksinen. Nei sier jeg, kommer heller ikke til å gjøre det heller. «Det er nok like greit» sa hun. Jeg spurte ikke hva hun mente med det, men tolket det ikke som positivt for vaksinen.

Jeg tok influensa vaksinen i uke 27, og er fornøyd med det:) har også hatt covid, hadde litt feber en dag og det var det :) samme med min mann, begge uvaksinert. Folk rundt meg som har tatt vaksinen har vært mye sykere. Håper min naturlige immunitet hjelper meg gjennom vinteren :)

Det er opp til hver enkelt, og slik jeg ser det er det en risiko uansett hva du velger. Så får man velge hvilken risiko man vil ta :)

Back
Topp