Anbefal meg en..

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
...god shampoo og balsam for sensitiv hodebunn. Jeg klør meg halvt ihjel :(
Håret mitt blir fort fett...

Jeg har skiftet til shampo og balsam uten sulfater og silikon, og har begynt å vaske håret med bare vann annenhver gang jeg dusjer (samt at jeg bare dusjer annenhver dag). Merker stooor forskjell på hvor sår hodebunnen min er! Fettproduksjonen har ikke stabilisert seg helt enda, så håret er vanskeligere å fikse enn vanligvis, men det ser ikke så fett ut som det av og til føles. Satser på etterhvert å gå helt mot nopoo (ingen shampo). Så jeg vil i alle fall anbefale å kutte ut sulfater. :)
Jeg bruker Jason med aloe vera.

Om det bare klør, som i eksem eller sensitiv hodebunn, anbefaler jeg veldig Selsun 25 mf/ml som du kjøper på apoteket. Den tar kløen på no time. Men du må bruke annen balsam. Jeg bruker en som jeg har i håndkle tørt hår og lar være i.

jg har brukt head and shoulder, sebastian professional (frisørshampo/balsam) og diverse andre fra frisøren, men ingenting har fungert sååå bra som sebastian sine! håret føles nydusja i flere dager og kløen forsvant. Kan ikke bruke noe "billig" butikk shampo lengre, da kommer kløa tilbake..

Jeg er ekstremt sensitiv for shampo, tåler ingen før jeg begynner å klø og få skorper i hodebunnen.
Jeg har prøvd uttalige shampoen, uten parfyme, for sensitiv hodebunnen osv..

Den eneste jeg tåler er Head & shoulder! Det er veldig merkelig, jeg spurte en ganske kjent frisør om akkurat det her og han kunne fortelle meg at han hadde hørt om det tilfellet før.

Jeg kan kun bruke shampo fra frisør... Kerastase har mange gode :)
Ville tatt turen innom en frisør salong og spurt om hjelp..

Hårologi har sjampo for sensitiv hodebunn. Fås kjøpt ho frisør. Er litt dyr, men jeg syns definitivt det er verdt det, da både hår og hodebunn er blitt myye bedre!

Takk for mange tips. At det er dyrt spiller ingen rolle så lenge det tar knekken på kløingen *blirgaaaaal*

Jeg er ekstremt sensitiv for shampo, tåler ingen før jeg begynner å klø og få skorper i hodebunnen.
Jeg har prøvd uttalige shampoen, uten parfyme, for sensitiv hodebunnen osv..

Den eneste jeg tåler er Head & shoulder! Det er veldig merkelig, jeg spurte en ganske kjent frisør om akkurat det her og han kunne fortelle meg at han hadde hørt om det tilfellet før.
Samme med meg! Har prøvd utallige frisør sjampoer og diverse fra apoteket, men det eneste som hjelper på meg er head and shoulders! Bruker frisør balsam på tuppene og innbiller meg det er nok ;)

Unngå for all del moroccan oil! Jeg har aldri reagert på noe i hele mitt liv, inkludert shampo fra rema til 7 kr flaska... Men moroccan oil ga meg kløe fra helv..

Jeg bruker Vichy flass shampoo mot fuktig hårbunn. De har også en for tørr. Den fungerer veldig bra for meg, kjenner hodebunnen er litt mer "stabil" nå :) selv om det mot flass.

Selges på apoteket, ca 170kr. Veldig drøy.

image.jpg

ImageUploadedByBV Forum1434921991.291480.jpg

Anbefaler denna til alle med sensitiv hodebunn ☺️ Har jobba med Wella i 10 år, ein god shampo for dei fleste;)

Nisim shampoo, gull eller blå flaske. Har hatt mange kunder som er fornøyde med dem.
De selges på apoteket og i frisørsalonger :)
Pass på å skyll godt ut alt du har i håret.
http://www.nisim.no/

Kms sin dandruff shampoo :)

Back
Topp