Anbefal en hunderase

Sist jeg hadde hund valgte jeg Heeeelt feil så har lært av mine feil:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Vet ikke hvordan man kan si "så bra" her uten at det kan oppfattes feil, men jeg tenker at for ditt kommende familiemedlem så vil det være gunstig med tanke både på den firbeinte og de tobeinte at dere er en god match og at du har det som mål nå! :) En veltilpasset hund er et utrolig hyggelig familiemedlem.

Og litt misunnelig på deg som etter hvert skal vente på valp. Det er jo så koselig. :love017

Den nye familie hunden er en nova scotia duck tolling retriver. Men de veier ca 20 kg. Vi har en og han er kjempe snill. Men det viktigste er en hann hund. De passer på mens tispene kan prøve å oppdra ungen. De små hundene synes jeg st blir veldig bråket de bjeffer uansett siden de ikke kan forsvare seg.

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app
Har du hatt toller lenge? Kan ikke fatte hvordan du kan kalle dette for den nye familiehunden! Jeg har selv en tollertispe, kjempesmell familiehund det, men det ligger mye arbeid bak! Det er en rase som har vært flere tiår her i Norge, . Men rasen er en jakthund som krever mye mentalt arbeid ivtillegg til fysiske utfordringer. Siden det er en retriever som jakter ender så har de mye tett underfulle og røtter deretter..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har du hatt toller lenge? Kan ikke fatte hvordan du kan kalle dette for den nye familiehunden! Jeg har selv en tollertispe, kjempesnill familiehund det, men det ligger mye arbeid bak! Det er en rase som har vært flere tiår her i Norge, . Men rasen er en jakthund som krever mye mentalt arbeid ivtillegg til fysiske utfordringer. Siden det er en retriever som jakter ender så har de mye tett underull og røyter deretter..
Det at tispene skal prøve å oppdra unger hørtes rart ut. Har aldri hørt om det blant noen av de tolleren jeg kjenner.

Vi har en flat coated retriever. Retrievere krever mental trening som andre her også sier, og vår maser og er ganske slitsom å ha i hus de dagene vi ikke orker å gi så mye. Ellers er han fantastisk! Vil ellers støtte forslagene om bison frise og cavalier king Charles spaniel.

Vi har en cavalier king charles spaniel og vet ikke hvordan rasen pleier å være men hun vi har er litt lat og bryr seg ikke om hva snuppa her finner på, hun har tilogmed blitt prøvd som hest uten store problemer

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
Åå, de er så fine og gode de hundene:) Skal definitivt ha en slik om det noen gang blir hund på oss. Men er mye sykdom, spesielt hjertesykdom på den rasen så er nok greit å kjøpe hos noen med gode stamtavler hos foreldrene:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Åå, de er så fine og gode de hundene:) Skal definitivt ha en slik om det noen gang blir hund på oss. Men er mye sykdom, spesielt hjertesykdom på den rasen så er nok greit å kjøpe hos noen med gode stamtavler hos foreldrene:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Ja slike ting er veldig viktig å undersøke! Men antar at de fleste som virkelig vil ha hund tør å spørre om gode stamtavler :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Har du hatt toller lenge? Kan ikke fatte hvordan du kan kalle dette for den nye familiehunden! Jeg har selv en tollertispe, kjempesmell familiehund det, men det ligger mye arbeid bak! Det er en rase som har vært flere tiår her i Norge, . Men rasen er en jakthund som krever mye mentalt arbeid ivtillegg til fysiske utfordringer. Siden det er en retriever som jakter ender så har de mye tett underfulle og røtter deretter..

Den er fire år gammel. Han er kjempe rolig og en skikkelig kose hind. Men det er eksperter som sier det. De er lettlærte og mye brukt dom narkohunder. Men ikke alle hunder er like selv om rasebeskrivelsen er noe annet. Vi går en tur hver dsg og trener søk med han inne. De elsker å bruke hodet og trenger det. De skal i utgangspunktet være lettlærtr og lydige. Men som dagsen som skal være sta og vi har møtt en som ikke er det. alle tollerne jeg kjenner er rolige og kjempe lydige

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Da skal vi på terrier treff/ utstilling i november så da håper jeg vi kan hilse på mange forskjellige raser og eiere samt oppdrettere som vi kan få litt informasjon av:) blir nok en terrier type♡

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
Terriere kan være fantastiske hunder, men vær klar over at de kan ha litt av et temperament;) ikke la deg lure av størrelse og søtt utseende for det er stort sett bruksraser med høye krav til fysisk og psykisk stimulans. Men hvis du klarer å oppdra de riktig vil du få et flott familiemedlem:) jeg har selv eid jack russel terrier og min mor har boston terrier, jeg har også hatt kontakt med mye terriere i løpet av livet, så jeg vil ihvertfall påstå at dette ikke bare er synsing:p Hvis du vil ha en roligere og enklere rase vil jeg nok heller anbefale mer i retning cavalier king charles spaniel eller shi tzu, men det er nå min mening;)

10.04.14 tre skal bli fire <3

Vel. Mitt første møte med eget ansvar og egen hund, begynte da jeg var 18 år.
Min skatt er nå blitt 5år, og er av rasen Engelsk Bull Terrier. Etter samlivsbrudd da hunden var ca 4 måneder har jeg oppdradd henne helt på egenhånd og kan ikke si vi har møtt på store utfordringer egentlig.
Dette er en rase jeg kan anbefale på det sterkeste!! De er fantastiske med barn, rolige og enkle å lære opp! Selvsagt er de ekstremt sta, men med tålmodighet og en fast hånd er det ikke noe problem.

Vi har pomeranien og den er så herlig:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er vokst opp med en cavalier charles spaniel, helt fantastisk hund! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Japansk spisshund og mittelspitz er herlige raser. Men du må jobbe for å få den hunden du vil ha da:)
Du kan ikke forvente at siden det er den og den rasen så er den snill:)

Ser mange foreslå cavalier king charles spaniel, men de røyter vel en del?

Ser mange foreslå cavalier king charles spaniel, men de røyter vel en del?

Hvis du bruker et kvalitetsfor og børster jevnlig er ikke røyting et problem på den rasen utenom røytesesongene:) min mor driver oppdrett av rasen og det er ikke ofte jeg opplever å bli hårete når jeg koser med hundene hennes:)

10.04.14 tre skal bli fire <3

Jeg har Yorkiemix. Hun røyter ikke, holder å børste en gang i uka, veier 2,5 kg... Hun går fint en time eller to på tur, jager ku og sau, jakter mus og ekorn (med varierende hell...) Hun er perfekt som hund for unger fra ca 6 år og oppover. Hun er terrier,hissig og med sterkt jaktinstinkt!!! Sta så inn i helv.... Men elsker folk og spesielt barn.

Back
Topp