Anbefal en hunderase

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
-god og stødig familiehund
-ikke så stor (maks 10-12 kg)
-som helst ikke røyter for mye

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Sjekket rasevelgeren på Canis.no?

Vi har hatt en Shetland Sheepdog, det er en veldig fin familiehund. Røyter noe da, men kan begrenses med hyppig børsting.

Den nye familie hunden er en nova scotia duck tolling retriver. Men de veier ca 20 kg. Vi har en og han er kjempe snill. Men det viktigste er en hann hund. De passer på mens tispene kan prøve å oppdra ungen. De små hundene synes jeg st blir veldig bråket de bjeffer uansett siden de ikke kan forsvare seg.

Sent from my GT-S7710 using BV Forum mobile app

Vi har en liten yorkshire terrier:) Hun er en super fin familiehund, røyter ikke og er allergi vennlig:)

Jeg hadde en Tibetansk Terrier, kan være mye pelsstell, men jeg klippet henne ned et par-tre ganger i året :)

Dette er en familiehund
Veier under 10 kg
Røyter lite og lite pelsstell om du holder pelsen kort
Verdens søteste <3

Vi har en cavalier king charles spaniel og vet ikke hvordan rasen pleier å være men hun vi har er litt lat og bryr seg ikke om hva snuppa her finner på, hun har tilogmed blitt prøvd som hest uten store problemer

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Puddel/dvergpuddel:)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi har en skikkelig gatemix :) Verdens herligste familiehund :) Veier 15 kg, og er som en vanlig hund, ikke noe liten veskehund ;)

Det er blanding av Border COllie, Gordon Setter og Cocker Spaniel. :) Verdens herligste, lydig, en kjempe flink turhund, trekker på ski, ingen bjeffing, herlig med ungene, lydig og rolig inne :D

Litt overinterssert i pinner, og er aktiv når vi er ute på tur, men aldri mer enn 10-15 meter fra familien når vi går, perfekt hund på alle måter. :)

Vi har en skikkelig gatemix :) Verdens herligste familiehund :) Veier 15 kg, og er som en vanlig hund, ikke noe liten veskehund ;)

Det er blanding av Border COllie, Gordon Setter og Cocker Spaniel. :) Verdens herligste, lydig, en kjempe flink turhund, trekker på ski, ingen bjeffing, herlig med ungene, lydig og rolig inne :D

Litt overinterssert i pinner, og er aktiv når vi er ute på tur, men aldri mer enn 10-15 meter fra familien når vi går, perfekt hund på alle måter. :)
Veskehund? ;)

Har 3 chihuahuaer og de er ikke veskehunder!! Det er vel heeelt hva du gjør de til selv.
Mine går opptil 4 timers turer å koser seg med det.
Tanta mi har sine chihuahuar med seg på elg jakt :)
De passer både til kos å en skikkelig god tur-kamerat ! :)

Lurt å sjekke ut aktivitetsnivå og stimuleringsnivå hos de ulike rasene, hva de opprinnelig stammer fra. Noen hunderaser bør jo få en del utfordringer på det rasen opprinnelig drev med sånn at de holder seg friske til sinns, i tillegg til at de har ulikt behov for aktivitet for å forhindre at de blir urolige inne. Vil anbefale å sjekke både på norsk kennelklubb, raseklubber og hos noen seriøse oppdrettere i de rasene du etter hvert blir mest nysgjerrig på. :)

Lurt å sjekke ut aktivitetsnivå og stimuleringsnivå hos de ulike rasene, hva de opprinnelig stammer fra. Noen hunderaser bør jo få en del utfordringer på det rasen opprinnelig drev med sånn at de holder seg friske til sinns, i tillegg til at de har ulikt behov for aktivitet for å forhindre at de blir urolige inne. Vil anbefale å sjekke både på norsk kennelklubb, raseklubber og hos noen seriøse oppdrettere i de rasene du etter hvert blir mest nysgjerrig på. :)
Da skal vi på terrier treff/ utstilling i november så da håper jeg vi kan hilse på mange forskjellige raser og eiere samt oppdrettere som vi kan få litt informasjon av:) blir nok en terrier type♡

Da skal vi på terrier treff/ utstilling i november så da håper jeg vi kan hilse på mange forskjellige raser og eiere samt oppdrettere som vi kan få litt informasjon av:) blir nok en terrier type♡

Veldig lurt! Du kommer ikke til å angre på at du har gjort grundig research på forhånd. En hund som passer godt inn i familien er verdt tiden brukt på forhånd. :)

Veldig lurt! Du kommer ikke til å angre på at du har gjort grundig research på forhånd. En hund som passer godt inn i familien er verdt tiden brukt på forhånd. :)
Sist jeg hadde hund valgte jeg Heeeelt feil så har lært av mine feil:)

Back
Topp