Amminga går til helvete.

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Knerten blir ikke fornøyd. Siden før helgen har han vært urolig etter amming, og ikke virket fornød. Prøvde med tillegg i går kveld, etter amming, og da roet han seg ned med en gang. I natt så prøvde jeg kun amming, men gutten hylskrek uansett. Så laget jeg til 60ml NAN, og da ble alt bra, og sov da fra 3 til 7 i dag tidlig. I går så drev han på hele dagen altså....fra kl var 1 var det kun puppen som gjaldt. Ringte rett og slett helsesøster i går kveld for å rådføre meg, og fikk da beskjed om at han kunne få litt i går kveld, så han og fikk en rolig natt. Nå, så virker det som at det går sånn passe greit etter amming, men han spiste ikke lenge om gangen på hver pupp, og ligger i vippestolen og roer seg ikke helt ned. Han skriker ikke, men ligger ikke rolig el. Satt i natt å gren, for jeg følte meg helt misslykket, og gjør det enda. Er det noe jeg virkelig ønsket, så var det å få ammet han så lenge som mulig. Men virker ikke som at jeg har nok melk i det hele tatt. Han som sugde så mye i går, skulle tro jeg skulle være sprengt i natt, men hadde nesten ikke fylt seg opp. Og jeg er flink til å spise, og har alltid ei vannflaske ved siden av meg når jeg ammer. Så skjønner ikke hvorfor melka ikke vil ta seg opp. Dette er noe skikkelig drit, og er så skuffet.
 
Sikker på at du ikke har nok melk? Kan jo hende du har øke dager.., eller noe slikt.
Snuppa her styrer noe fælt på om kveldene.., henger i puppen i timevis, og innimellom blir skikkelig sinna. Jeg har nok melk, altfor mye, men har sjeldent spreng....

Hvordan har amminga gått de andre angene da?

Blir lei og frustrert jeg og.., føler at uansett hva eg gjør er det feil for hun er jo ikke fornøyd.... Men vi gjør ikke noe feil.., vi er bare slitne perfekte mammaer som trenger litt ekstra søvn.. :D
 
Mye det samme her også. Jeg prøver å unngå at hun sovner ved brystet så hun får spist bedre, men i dag er en sånn dag hvor hun ikke roer seg i det hele tatt *frustrert*
 
Har samme problem på kvelden jeg også. Men har bare latt han ligge på brystet. Noen kvelder ligger han fra kl 6 til kl 12 på kvelden. Heldigvis roer han seg kl 12. Fikk et gammelt råd fra farmor i går som jeg ikke har hørt før, havre avkok skal øke produksjonen. Spiste havregrøt til frokost her en dag og den dagen var gutten tilfreds hele dagen:) er jo verdt et forsøk uansett. Men uansett amm det du klarer og gi erstatning resten om du må. :) er ingen nederlag det. Men skjønner godt følelsen du har.
 
Sikker på at du ikke har nok melk? Kan jo hende du har øke dager.., eller noe slikt.
Snuppa her styrer noe fælt på om kveldene.., henger i puppen i timevis, og innimellom blir skikkelig sinna. Jeg har nok melk, altfor mye, men har sjeldent spreng....

Hvordan har amminga gått de andre angene da?

Blir lei og frustrert jeg og.., føler at uansett hva eg gjør er det feil for hun er jo ikke fornøyd.... Men vi gjør ikke noe feil.., vi er bare slitne perfekte mammaer som trenger litt ekstra søvn.. :D
Slik er det her og...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app
 
Har nettopp vært på helsestasjonen for å veie han, for å se om han får i seg nok da. Og rådført meg med helsesøster. Så skal gjøre det slik å amme han det jeg har å gi, og gi erstatning hvis han eventuelt trenger det. Da skal jeg jammen spise havregrøt ja, og håpe det tar seg opp :) Skal på ferie til Trondheim om 2uker, så hadde vært fint å slippe å ha med seg flasker og NAN på ferie...blir vel bare mas.
 
Ja bare Google havresuppe barsel så finner du mange diskusjoner på det og oppskrifter. Tenkte ikke tanken at det kunne være havregrøten som gjorde at han var fornøyd den dagen. I dag starta jeg ihvertfall dagen med havre grøt:)
 
Mini her virker som han ikke får nok mat av puppen. Men han går opp i vekt, masse. Og vi tror på alternativ behandling, og har vært til det med han. Og der fikk vi beskjed om at han har vondt i magen pga alt ikke er ferdig pga fortidligfødt. Så han er urolig, spiser og spiser og skriker. Jeg har sjeldent spreng i puppene. Kan ikke være noe av det samme?? Vi fødte vel ca samtidig? Uke 35. Hvordan gikk det på helsestasjonen? Hadde han gått opp i vekt?
 
Ja, kanskje det kan være det samme. Han hadde gått opp , at det ble sånn ca 20gr per dag, og det var visst veldig bra. Jo han er født da i uke 36. Men i dag har det ikke vært så ille, men få ha fått litt tillegg etter amming. Siste amming nå så ville han ikke ha mer, men sugde kun noen min, så slapp puppen og bare tullet. og virket ikke som det kom mer. Og når jeg pumper, så kommer det heller ikke mye. Han suger nesten aldri lenge om gangen el. Jeg tenker at siden han puppet så og si hele tiden fra kl 1 til kl11 på kvelden, så skulle jeg ha vært helt sprengt i natt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men fortsette litt til med amming og litt tillegg etter det, så får jeg se om det tar seg opp etter hvert.
 
Hmm, havregrøt ja. Skal prøve det selv et par dager. Jeg merker at jeg har mindre melk om ettermiddagen, selv om hun får komme til så ofte hun vil. Vurderer å la henne få mme etter amming på kveldstid, så hun spiser seg mett.

De har drop-in på helsestasjon denne fredagen, så jeg skal sjekke vekt og spørre helsesøster om ammeråd.

Vet det er deilig å slippe flasker og termoser, men lillemors vektoppgang er mye viktigere.
 
Testet ut litt massasje på magen hennes nettopp når hun ble masete og indikerte at hun ville spise igjen. Hun roet seg med en gang, lukket øynene og gjorde skikkelig fra seg i bleia! Skiftet bleie og hun sovnet raskt. Usikker på hvor lenge hun sover, men jeg har fått i meg lunsj og slappet litt av alene :)

Det skal prøves oftere, i tillegg til havregrøten.
 
Det er veldig fort å tenke st bare fordi de er litt urolige så tenker man at det er for lite melk eller at melka ikke er bra nok. Lett å tenke at man selv er problemet. Det kan være mange andre problemer, han kan ha vondt i magen, være sliten, og mange andre grunner :)

Jeg vet det er lett å tenke at man er problemet selv, men det er jo ikke bra det heller! Og hvis han går opp i vekt er jo det absolutt nok, er det ikke? :)

Lykke til med amming <3 se positivt på det og prøv å tenk på alt det du føler du får til :D


-- tasting fra mobil --
 
Det er veldig fort å tenke st bare fordi de er litt urolige så tenker man at det er for lite melk eller at melka ikke er bra nok. Lett å tenke at man selv er problemet. Det kan være mange andre problemer, han kan ha vondt i magen, være sliten, og mange andre grunner :)

Jeg vet det er lett å tenke at man er problemet selv, men det er jo ikke bra det heller! Og hvis han går opp i vekt er jo det absolutt nok, er det ikke? :)

Lykke til med amming <3 se positivt på det og prøv å tenk på alt det du føler du får til :D


-- tasting fra mobil --

De blir jo veldig slitne hvis de må kjenne på sultfølelse hele tiden, som ikke er bra det heller. Min mor anbefaler å følge egen magefølelse. Og at man gir mme en gang betyr ikke at man har mislykkes :)
 
Det har faktisk tatt seg opp. Har kun ammet i hele dag, og han har vært fornøyd og rolig med det. Så er spendt nå til kvelden, om han fortsatt fornøyd etter mating. Vet ikke om dette er grunnen, men før helgen så tenkte jeg at nå må jeg kutte ut denne brusen, og bli flinkere til å drikke vann. Så begynte med dette da, men var da det begynte å minske på melka. I går, så tok jeg par glass med cola, for hadde så lyst på det, og etter det så har melka tatt seg opp mer. Uansett om det er grunnen el ikke, så er jeg veldig glad for at produksjonen funker igjen :)
 
Så bra det tar seg opp :)

Sjekk forresten ut ammehjelpen som er her på bv, kanskje hun har noen gode svar og tips ;)

Eller ammehjelpen.no.

I tillegg er det en del matvarer som både hemmer og fremmer melkeproduksjonen, skal finne linkene til deg ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Her kommer linken. Lista med matvarer kommer litt nedi artikkelen.
Lykke til :)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
Det har faktisk tatt seg opp. Har kun ammet i hele dag, og han har vært fornøyd og rolig med det. Så er spendt nå til kvelden, om han fortsatt fornøyd etter mating. Vet ikke om dette er grunnen, men før helgen så tenkte jeg at nå må jeg kutte ut denne brusen, og bli flinkere til å drikke vann. Så begynte med dette da, men var da det begynte å minske på melka. I går, så tok jeg par glass med cola, for hadde så lyst på det, og etter det så har melka tatt seg opp mer. Uansett om det er grunnen el ikke, så er jeg veldig glad for at produksjonen funker igjen :)
Melka har vel tatt seg opp igjen fordi du senket skuldrene...?
 
Jeg vil bare tilføye at på kveldene hos meg så er han så sulten at han kan amme hver time! Så sa gjør han ofte det :p jeg føler at puppene er tomme, pumpa tar ingenting og jeg får ikke ut noe selv heller, men han ligger nå der å suger, så det er nok noe der han før ut ^^


-- tasting fra mobil --
 
Back
Topp