kakemonsteret88
Andre møte med forumet
Dere som er rå på amming, får dere vondt? Jeg får skikkelig vondt på brystvorten når han drikker. Veldig sårt. Men det blir liksom ikke noe bedre av å skifte stilling heller. Det er til tider helt jævlig. Jeg har brukt skjold fram til nå, så det å amme normalt er helt ukjent for meg. Leser jo at det ikke skal gjøre vondt, men altså.. It hurts
Med min første så erfarte eg også at det var veldig vondt i starten. Det var ekstremt sårt og hadde rifter på brystknoppen
Noko av dette skyldtes nok litt dårlig teknikk, men eg trur også at brystet må "herdast" og at det kjem til å gjere litt vondt før det blir betre.
Ammeskjold samt Multi-Mam kompress var redninga mi, og ikkje minst det at eg fekk besøk av jordmor heime som kunne hjelpe med teknikken. Eg hugser at eg las på ammehjelpen at "amming skal ikke gjøre vondt - da gjør du det feil!" og den setningen frustrerte meg noko sinnsvakt...
Så mitt råd er - be om hjelp frå jordmor og bruk Multi-Mam kompress heile tida når du ikkje ammer, så kjem det nok seg snart skal du sjå