Amming

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Lillebror her kom plutselig i uke 36+0 for to uker siden, så han er jo ikke veldig prematur, men sammen med gulsott så gjør det han slapp nok til at fullamming ikke funker. Han sovner på puppen etter å ha tatt 10-20 ml, så mye flaskemating og pumping her. Er det noen som har holdt på sånn i starten og fått til fullamming etterhvert? Har så lyst til å få det til, siden det ikke gikk med forrige.
 
Hold ut! Mini kom i uke 32+2, tre uker med sonde før han i det heketatt våkna nok til å begynne å ta puppen. Enda to uker med delamming og sonde før han fullammet. Men da gikk det unna som juling.
 
Hold ut! Mini kom i uke 32+2, tre uker med sonde før han i det heketatt våkna nok til å begynne å ta puppen. Enda to uker med delamming og sonde før han fullammet. Men da gikk det unna som juling.
Å, så godt å høre! Håper det går den veien for oss også. :D
 
Lillebror her kom plutselig i uke 36+0 for to uker siden, så han er jo ikke veldig prematur, men sammen med gulsott så gjør det han slapp nok til at fullamming ikke funker. Han sovner på puppen etter å ha tatt 10-20 ml, så mye flaskemating og pumping her. Er det noen som har holdt på sånn i starten og fått til fullamming etterhvert? Har så lyst til å få det til, siden det ikke gikk med forrige.

Min var ikke prematur,.født 38+3, men hun hadde gulsott og sovnet uten å få i seg stort mer enn 10 ml.
Jeg pumpet så mye jeg klarte som hun fikk på flaske og supplementerte med mme. Etterhvert som gulsotten ga seg ammet jeg mer og mer.. og etter 6-7 uker kunne vi kutte flakse helt og fullamme
 
Jeg pumpet og gav på sonde i 8 uker; født uke 27. Da hun var 35+4 gestasjonsalder så dro hun ut sonden og skulle bare amme. Fullammet siden før vi nå har begynt med litt fast føde.
 
Så godt å høre at flere har fått det til! Er mye frustrasjon både hos meg og lillegutt når vi prøver på amming nå, men vi må vel bare øve. Og muligens bytte ut flaske med hjelpebryst på i alle fall en del av måltidene. Gleder meg sååå til jeg kan slutte med pumping hver tredje time på natt, og heller bare amme.
 
Lillebror her kom plutselig i uke 36+0 for to uker siden, så han er jo ikke veldig prematur, men sammen med gulsott så gjør det han slapp nok til at fullamming ikke funker. Han sovner på puppen etter å ha tatt 10-20 ml, så mye flaskemating og pumping her. Er det noen som har holdt på sånn i starten og fått til fullamming etterhvert? Har så lyst til å få det til, siden det ikke gikk med forrige.
Ja, det går an å få det til!

Vi hadde veldig lik situasjon. Født 35+5. Lå til lysbehandling to ganger på grunn av gulsott. Var slapp lenge etter at vi kom hjem, og babyen sovnet fra både puppen og flaska den første tiden. Jeg begynte med pumpingen mens vi lå på sykehuset, og fortsatte når vi kom hjem. Jeg opplevde vel at helsesøster, som kom på hjemmebesøk, presset mer på å få til ammingen enn hva jeg følte babyen var klar for. Men det gikk noen uker helt uten amming, kun pumping og flaskemating. Siden hun var så slapp foretrakk jeg å pumpe og flaskemate, slik at vi visste hvor mye vi fikk i henne. Etter en måneds tid, når hun var kvikkere, så begynte jeg med ammingen og vi klarte å få til fullammingen.

Det er virkelig et slit akkurat der du er nå, så jeg føler med deg.
 
Ja, det går an å få det til!

Vi hadde veldig lik situasjon. Født 35+5. Lå til lysbehandling to ganger på grunn av gulsott. Var slapp lenge etter at vi kom hjem, og babyen sovnet fra både puppen og flaska den første tiden. Jeg begynte med pumpingen mens vi lå på sykehuset, og fortsatte når vi kom hjem. Jeg opplevde vel at helsesøster, som kom på hjemmebesøk, presset mer på å få til ammingen enn hva jeg følte babyen var klar for. Men det gikk noen uker helt uten amming, kun pumping og flaskemating. Siden hun var så slapp foretrakk jeg å pumpe og flaskemate, slik at vi visste hvor mye vi fikk i henne. Etter en måneds tid, når hun var kvikkere, så begynte jeg med ammingen og vi klarte å få til fullammingen.

Det er virkelig et slit akkurat der du er nå, så jeg føler med deg.
Hørtes jo innmari likt ut som oss ja! Må vel prøve å fokusere på at det er midlertidig, selv om det er vanskelig innimellom :) godt å høre det gikk for dere!
 
Har to premature hvor ammingen aldri kom på plass pga sugevakhet og sykdom. Er nå gravid med nr 3. Veldig oppløftende å lese at hvis det skal blinken ny prematur baby så går det ann å få til amming.
 
Back
Topp