Amming

*sola*

Blir kjent med forumet
hei jenter!
Dere som ammer, hvor ofte ammer dere nå? Frøkna mi spiser frokost lunsj middag og kvelds sammens med oss nå og puppen vil hun bare ha før frokost og før kvelds.. Altså bare to amminger per dag.. Er det lite? xsmile3
 
Min lillegutt spiser frokost, lunch, middag og kvelds. Jeg ammer han etter første dupp, en gang midt på dagen og rett før han sovner :) altså, kun 3 ganger på dag, mens på natt ammer jeg 1-2 ganger.
 
Ammer i sengen før frokost, etter dupp før lunsj, etter dupp før middag og på sengekanten til kvelds + natten. Varierer litt på dagtid med antall amminger, men han får ca 4 faste måltider utenom ammingene nå :)

Edit: for å svare på spørsmålet så tenker jeg at så lenge hun spiser godt og får i seg vann å drikke og har våte bleier så trenger du ikke å stresse med å amme mer :) De dagene jeg jobber ammes det bare 2-3 ganger pr dag og han her er fornøyd med det ;)
 
Last edited:
Ja virker absolutt som hun får i seg nok, så er vel ikke noe å stresse med xsmile3 takk for svar! Gikk så fort at frøkna ble stor denne gangen..xsmile3
 
Mi vil heller ikke ha så mye pupp lenger. På dagtid vel og merke. Hun spiser fremdeles flere ggr om natten. Tilbyr ofte, men hun ligger som regel som en banan for å komme seg unna :p Før eller etter soving funker best på dagtid. Jeg gidder ikke stresse med det og kommer nok ikke til å innføre mme så lenge ikke helsesøster mener noe annet.
 
Her ammer vi ca 4 ganger om dagen ☺️ Ammer morgen, etter lunsj, etter middag og etter kveldsmaten. Jeg tenker at så lenge hun får i seg godt med mat og gjerne vann, så trenger du ikke stresse med å amme mer. Har hun flere våte bleier om dagen og virker glad og fornøyd ellers?
 
Back
Topp