Amming

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Noen som ammer mye enda?
Her ammer vi mye både på dag og natt enda. Hun spiser grøt morgen og kveld. Har prøvd middagsglass, det vil hun ikke ha. Brødskive vil hun ikke ha. Får hun smake middagen vår spiser hun ofte litt, men gir henne en liten smaksprøve innimellom bare da det ofte er salt i middagene. Fruktmos kan hun spise litt av. Føler hun får i seg så lite...
 
Jeg ammer mye enda,men jenta mi spiser brødskive til middag,middagsglass eller hjemmelaget mat til middag og grøt til kvelds. Så hun får nok mat. Men forstår at du kan bli bekymret for om hun får i seg nok. Og jeg vil nok tro at hun er fornøyd med bare pupp enda :) Kjenner flere som sliter med å få i ungen fast føde,og de legger godt på seg og er veldig fornøyd. Så du trenger ikke bekymre deg :) Men fortsett med å prøv å gi fast føde. Plutselig blir det :)
 
Brødskive til frokost skille det stå :)
 
Legger hun fint på seg og er blid og fornøyd er det ingen fare.

Her får han grøt til frokost, brødskive og frukt til lunsj, middag og grøt til kvelds. Har likevel 4-5 ammemåltider på dagen, 3-4 på natta.
 
Last edited:
Ammer morgen, flaske på dagen for da er han umulig å amme. Får såvidt i han en flaske! Og så ammer jeg på senga før han legges og MYE på kveld/natt. Fryktelig dårlig vane, men tør ikke gjøre noe siden to tenner er på vei.
 
Ammer og en del ennå. Pupp til frokost og av og til mellommåltid, grøt til lunsj og som regel litt pupp.. så middag og litt pupp og så grøt til kvelds noen runder til med pupp..
 
Så godt å høre andre er litt slepphendte med ammingen. Vår gutt er stor og sterk, spiser en god del fast føde vanligvis, med noen dager innimellom hvor han spiser mindre. Særlig de nettene har jeg ikke hjerte til å nekte ham mat på natten. Har hatt to mislykkede nattammingsavvenninger. Har ikke klart å være konsekvente nok. Så han får mat en til to ganger om natten, noen ganger med litt mme i tillegg fordi han er så sulten. Har jo ikke så mye melk lenger. Er også skyldig i å amme ham i søvn på dagtid. Aner ikke hvordan dette skal ende på fredlig vis.
 
Back
Topp